Annonceindlæg fra Cognizant

Det danske ROCKWOOL team - vinder Impact League

SailGP skaber positiv forandring med verdens første Impact League

SailGP er en spændende gren af sejlsporten, der byder på intens højhastighedskonkurrence mellem 10 landshold, der sejler identiske F50-katamaraner.

SailGP er også ude på at forbedre verden ved at sætte social og miljømæssig indvirkning i spidsen for sportsaktiviteter generelt. Siden 2021 har SailGP opereret med et alternativt podium - Impact League - der anerkender sine holds engagement i en mere bæredygtig og inkluderende fremtid.

SailGP indsamler en enorm mængde bæredygtighedsdata fra holdene til Impact League og ønskede at præsentere disse data ét sted, gøre det let at få adgang til og forstå ved at præsentere dem på en måde, der både begejstrede og inspirerede fans. SailGP henvendte sig til Cognizant for at få hjælp til at designe en ny, interaktiv og bæredygtig digital fanoplevelse.

Vores metode

De indledende workshops, vi afholdt med SailGP, tegnede bredden af sin vision for Impact League, og hvordan Cognizant kunne hjælpe. Vi guidede SailGP til at starte i det små med et co-created Minimum Viable Product (MVP), bygget ved hjælp af bæredygtige designprincipper, der hurtigt ville begynde at levere en meget forbedret digital Impact League-oplevelse.

Omdefinering af præstationer på tværs af sportgrene 

På bare 12 uger blev den digitale Impact League-oplevelse forvandlet fra en enkelt webside med en statisk rangliste til en datarig, interaktiv fortællingsoplevelse, der giver fans mulighed for at spore de formålsdrevne præstationer fra deres foretrukne SailGP-hold, forudse de positive forskelle, de kan gøre i verden, og begynde at handle selv. 

Fleksibiliteten, skalerbarheden og tilpasningsevnen i det nye datagrundlag og den digitale oplevelse vil kunne understøtte andre sportsligaer, der ønsker at gøre en positiv forskel for planetens fremtid.