Der er tyndet gevaldigt ud i it-fagmesserne i årenes løb. Men it-messen, som Computerworld de seneste to år har arrangeret sammen med EasyFairs, består.
IDG, som er selskabet bag Computerworld, har i år overtaget hele arrangementet, og det forventes, at 2.500 it-folk vil lægge vejen forbi de cirka 100 udstillere i Carlsbergs gamle tappehal, Tap 1, i Valby onsdag 16. og torsdag 17. marts.
Computerworld Expo er opdelt i to afsnit, der henvender sig til it-beslutningstagere i henholdsvis det offentlige og private erhvervsliv, Computerworld Expo Governance og Computerworld Expo Business.
Businessdelen fokuserer på cloud computing, sikkerhed, server, storage og virtualisering samt unified communications, it-infrastruktur og teleløsninger.
Til de offentligt interesserede er vægten især lagt på digital borgerbetjening, cloud computing, telefoni, videokonference, ESDH, smart cities og sundheds-it.
Sikkerhedseksperter fra PricewaterhouseCoopers (PWC) vil demonstrere, hvordan hackere kan angribe det svageste punkt i en virksomhed, ligesom der vil være paneldiskussioner mellem forskellige it-specialister med Computerworld som ordstyrer.
Det omvendte salgsmøde
Både Øksnehallen og Bella Center har tidligere lagt lokaler til Computerworld Expo, men IDG vurderer, at beliggenheden af det gamle bryggeri er mere centralt.
IDG's jobsite, JobWorld, har sin egen afdeling på messen med cirka 30 udstillere.
"En messe er et omvendt salgsmøde, hvor du som it-beslutningstager kan møde fire leverandører på en time. Det er enormt effektivt. Det er også derfor, den fysiske messe ikke er død, selvom al information i dag findes på nettet," siger kommerciel direktør i IDG, Karsten Bundgaard.