Disse tricks gør din virksomhed smukkere på Google

Nogle få gyldne råd kan få din virksomhed til at fremstå i et mere positivt lys på Google.

Annonce:
Annonce:

Thomas Rosenstand

En række værktøjer gør dig i stand til hurtigt at spotte uheldig omtale på nettet.

Men hvad gør du, når du opdager, at der dukker uønskede links op som søgeresultater på din virksomheds navn?

Du kan forsøge dig med søgemaskineoptimering også kendt som SEO.

Selv om der findes mere end 200 kriterier, der er afgørende for din placering på Google, kan nogle enkelte manøvrer skubbe uønskede links længere tilbage på Google. 

Men ifølge Thomas Rosenstand, der er indehaver af virksomheden Concept Interest, som beskæftiger sig med søgemaskineoptimering, er det mest effektivt, hvis du kan komme de uønskede søgeresultater i forkøbet.

Derfor skal du sørge for i god tid at få promoveret de gode søgeresultater, så de kan blokere for de uønskede resultater.

"Det handler om selv at have indhold, der fylder op, når der bliver søgt på dit navn. Jo mere du selv fylder på første side på Google, jo sværere bliver det for andre at få højt placerede historier om dig. Det er det, som vi kalder forebyggende reputation management," siger han.

Til det formål kan du vælge at promovere indholdet på din egen hjemmeside. Men det kan også være, at du ønsker at give en god placering på Google til artikler eller anmeldelser, hvor din virksomhed får god omtale.

Opdager du derimod historier om din virksomhed, som du mener er direkte usandfærdige, anbefaler Thomas Rosenstand, at du konkakter indehaveren af den enkelte side for at få indholdet fjernet.

Det kan eksempelvis være, hvis du har mistanke om, at konkurrenter eller andre skriver falske anmeldelser om dig på brugerdrevne sider som Trustpilot.

Sådan kommer du højere op
Når du vil have en hjemmeside højere placeret i Google, er det afgørende, at du sørger for, at der bliver linket til siden fra så mange andre hjemmesider som overhovedet muligt. 

"Google opfatter et link som en anbefaling af en side. Derfor er masser af indgående links fra andre hjemmesider altid en forudsætning for synligheden på nettet, " siger Thomas Rosenstand.

Inden for søgeoptimerings-området er det ikke et ukendt fænomen, at folk opretter blogs rundt omkring på nettet, som de udelukkende bruger til at linke til hjemmesider, som de ønsker skal have en højere placering i Google.

Men du kan også skabe links til din side uden at tage den slags metoder i brug.
 
Thomas Rosenstand anbefaler blandt andet, at du overbeviser alle dine leverandører og samarbejdspartnere om, at de skal linke til din side.

"Men sørg også for, at moster Gerda, onkel Bent og hvem du ellers kender med en hjemmeside linker til dig. Alt tæller. Et andet effektivt råd er, at du engagerer dig på en masse debatfora rundt omkring på nettet og har et link i din signatur," siger han.

Sociale netværk tæller også
Ifølge Thomas Rosenstand tæller links på sociale netværk som Twitter og Facebook også positivt i din rangering på Google, men det har dog langt fra samme vægt som et link på en hjemmeside.

Derfor kræver det betydeligt flere links, hvis det skal have en effekt af betydning.

"Skriver I en rigtig god artikel på PC World, som bliver tweetet af flere hundrede brugere, så opfatter Google det som et positivt socialt signal, der vil give et ganske markant løft. Effekten på Facebook er dog mere omdiskuteret, fordi Google og Facebook som virksomheder ikke er verdens bedste venner. Det ser dog alligevel ud til, at det har en lille effekt, hvis der er mange, som 'synes godt om' en hjemmeside på Facebook," siger Thomas Rosenstand.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få bedre performance på forretningskritiske applikationer

Nutidens virksomheder drives af it og specielt software. Bliv opdateret på, hvordan brugen af APM kan hjælpe og understøtte overgangen til en softwaredefineret forretning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter - 2750 Ballerup



Ingen ved hvordan fremtidens computervirus ser ud

Tirsdag d. 31. maj 2016 sætter vi fokus på it-sikkerhed med udgangspunkt i Microsofts teknologier. Her har du mulighed for at møde en række indlægsholdere, der vil inspirere dig til, hvordan du i praksis beskytter dig bedst muligt og hvorfor det er vigtigt at tage truslerne alvorligt - både i it-afdelingen og på direktionsgangen! Læs mere

Microsoft Danmark - 2800 Kongens Lyngby



The Mobile Wave 2016

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni bliver du opdateret på de nye, hotte mobil-trends og får et indblik i de nye løsninger og teknologier. Oplev internationale talere og konkrete danske cases. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV







Computerworld
Den næste iPhone bliver kedelig - men så sker der noget virkelig interessant
ComputerViews: Til næste år sker der noget interessant med iPhonen, og derfor kan iPhone-brugere gøre klogt i at vente med at udskifte den gamle iPhone.
CIO
Sådan fik Johnny Vad reduceret it-nedetiden fra 37.000 timer til næsten nul på et enkelt år
Ved at overvåge it-leverandørernes præstationer røg antallet af spildte arbejdstimer ned fra 37.000 til ganske få timer på et enkelt år. "Det er ganske enkelt og uhyre effektivt," fortæller it-chefen, der fik ideen.
Channelworld
Microsoft skruer gevaldigt op for dansk udviklingscenter: Hyrer udviklere i bundter
Microsoft ansætter op mod 50 nye udviklere i selskabets største investering på dansk jord siden opkøbet af Navision i 2002.
White paper
Har du styr på din print og dokument sikkerhed?
Læs i dette white paper hvordan du kan sikre dig mod at dine printere og data bliver kompromitteret og hvordan din virksomhed skal efterleve EU's nye persondataforordning.