Artikel top billede

Du bliver tæppebombet med online-reklamer

Er du træt af digitale reklamer? Så skal du finde en ekstra portion tålmodighed frem, for der kommer endnu flere. Ikke bare på nettet, men også i din lomme.

I 2015 vil 95 procent af de danske husholdninger have bredbåndsinternet, hvilket vil gøre Danmark til et af de mest opkoblede lande i verden.

Samtidig bliver flere reklamer digitale.

Det konkluderer revisions- og rådgivningsfirmaet PwC i undersøgelsen Global Entertainment & Media Outlook, som tager pulsen på markedet for internet.

Samlet set vil der ifølge rapporten være internet-adgang fra 2,52 millioner danske hjem om fire år. Udviklingen drives af et stigende forbrug af bredbånd og mobil internet-adgang.

Reklame-inferno

PcW forudsiger, at globalt set vil internettet være det hurtigst voksende annonceområde i de kommende fem år og vil i 2012 overhale aviserne og blive den næststørste kategori efter tv.

I Danmark vender styrkeforholdet mellem internet- og avisannoncer først i 2014, hvor det samlede marked for internet-reklame vil omsætte for fire milliarder kroner.

Det er primært den tidligere nævnte ekspansionen i antallet af hjem med bredbånd, som gør markedet for internet-reklamer lukrativt.

Det gør, at investeringer i eksempelvis søgemaskinereklamer vil vokse hastigt i løbet af de næste fem år.

Denne del af internet-reklamerne forventes årligt at vokse med næsten ti procent frem mod 2015.

Telefonen som reklamesøjle

Udbredelsen af smartphones åbner ifølge PwC's undersøgelse op for et helt nyt reklamemarked.

Mobile internet-reklamer havde i 2006 en omsætning på blot fem millioner kroner i Danmark.

Med en årlig vækst på 27 procent fra 2011 til 2015 vil denne omsætning i 2015 være oppe på 170 millioner kroner.

Det gør denne del af internet-reklamemarkedet til det suverænt hurtigst voksende segment.

"Kombineret med en voksende trafik på sociale medier, som også genererer et kommercielt potentiale, er mobile internet-reklamer et af de områder, som vil have stigende indflydelse på reklamebranchen de kommende år," siger John G. Sørensen, medieekspert hos PwC.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

23. april 2024 | Læs mere


AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

24. april 2024 | Læs mere


Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere