Virtuel saks og lim - så kan du sammensætte din egen hjemmeside med det indhold fra hele internettet, som du helst vil se.
Det er det nyeste tilbud fra Jubii, som dermed puster nyt liv i dyblinks-debatten.
- Vi gør ikke det her for at lave en allerhelvedes ballade, men selvfølgelig kan det misbruges. Det giver brugerne en kopimaskine, som de kan bruge, som de vil til at sammensætte deres egen webside, siger marketingdirektør Martin Thorborg, Jubii.
Han understreger dog, at Jubii i sin brugeraftale gør opmærksom på, at man ikke må hente indhold uden producentens tilladelse.
Personaliseringstjenesten har på forhånd indgået aftale med en række danske og udenlandske indholdsleverandører, herunder Danmarks Radio og TV3, men ingen af de landsdækkende avisers elektroniske udgaver er iblandt dem.
- Det er nok ikke realistisk at lave aftaler med dem lige nu, siger Martin Thorborg som mener, at dagbladene ikke i øjeblikket vil indgå aftaler, som måske kan svække deres ophavsretssag mod nyhedssøgetjenesten Newsbooster.
Svært at påvise krænkelse
Danske Dagblades Forening fik i juli sidste år nedlagt fogedforbud mod Newsbooster for at lave dybe links til dagbladenes web-artikler.
Martin Thorborg erkender, at Jubiis nye tjeneste ligeledes benytter sig af dybe links, men påpeger, at de personlige websider ikke kan viderepubliceres og at al trafik fortsat tælles på ophavs-webstedet.
Dermed bliver det samtidig svært for eksempelvis dagbladene at påvise, at deres indhold bliver brugt på personlige Jubii-websteder.
I Danske Dagblades Forening har jurist Holger Rosendal ikke haft nogen dialog med Jubii om tiltaget. Men efter at have set på den brugeraftale, som skal indgås før brug af personaliseringstjenesten, mener han ikke, at man skal male fanden på væggen.
- I det omfang, at Jubiis service benyttes på den måde, som er beskrevet i brugervilkårene, så er der ikke nogen krænkelse af ophavsretten. Men hvorvidt det er muligt at få Jubii til at stoppe tjenesten, hvis det påvises, at tjenesten bruges ulovligt, det må vi så se på, siger Holger Rosendal.
Jubii har arbejdet på tjenesten i over fire år, og den skal efter den danske lancering rulles ud i moderselskabet Lycos' lokalafdelinger i Tyskland, Storbritannien og Frankrig.
Martin Thorborg håber samtidig på, at der kan knyttes internationale indholds-aftaler til tjenesten med en række store aktører - gerne med en søgemaskine som eksempelvis Google.