Lavprisselskabet Telmore, der for nylig delvist blev overtaget af TDC-koncernen, yder for første gang kontant rabat til nye kunder, der melder sig under fanerne.
Ved at tilmelde sig falder der en velkomstbonus på 200 kroners gratis taletid oven i hatten.
Tilbudet gælder til 30. juni, der er skæringsdatoen for IT- og Telestyrelsens næste halvårsstatistik, og selskabet håber dermed at få ekstra kunder med i den prestigefyldte opgørelse.
- Vi oplever en stor vækst fra de store teleselskaber til de internetbaserede selskaber, så vi har nu spurgt os selv, hvad der kan få en Smarttalk- eller en CBB Mobil-kunde til at flytte til os, siger Telmores direktør, Frank Rasmussen.
Valget faldt ikke på tilskud til mobiltelefoner, som bruges i den mere traditionelle del af branchen, men på ekstra taletid, som i virkeligheden ikke koster Telmore så meget.
Frank Rasmussen afviser at føle sig presset af konkurrenter som eksempelvis CBB Mobil, der for nylig har gennemført en reklamekampagne herhjemme og efter eget udsagn oplevede en massiv kundetilgang.
- Jeg foretrækker at se på IT- og Telestyrelsens opgørelser over kunder frem for selskabernes egne udsagn om, hvor mange SIM-kort de har ude, siger Frank Rasmussen, der forventer at have 325.000 kunder ved halvårsskiftet.
Debitels lavprisselskab, Smarttalk, har tidligere forsøgt at kapre kunder hos Telmore, men eftersom det skete gennem ulovlig markedsføring via SMS-beskeder, efterforskes den affære nu af politiet.