Ny til Windows 10 - eller bare nysgerrig?Her er Computerworlds komplette dækning af det nye Windows

Barsk mail: Skat skruer bissen på over for CSC

Under forløbet med et kuldsejlet CSC-projekt bliver topchef hos Skat træt af "papirløse møder" med CSC-medarbejdere.

Annonce:
Annonce:
Læs også: Skat: CSC har bevidst ført os bag lyset


I en mail til CSC's danske topchef, Carsten Lind, gør koncerndirektør Jesper Skovhus Poulsen fra Skat det klart, at han ikke vil spilde tiden på flere papirløse møder med CSC.

"Kære Carsten
Jeg må indrømme, at jeg efterhånden finder det formålsløst at deltage i flere papirløse møder, hvor forskellige grupperinger af dine medarbejdere fremlægger mere eller mindre realistiske milepælsplaner og laver aftaler, som alligevel afmeldes på efterfølgende møder i projekterne," skriver skattechefen i mailen fra 15. august 2011.

I stedet mener han, at CSC's topchef, Carsten Lind, skal deltage i et møde om projektet.

Projektet handler lidt firkantet sagt om motoren i et 200 millioner kroner dyrt it-system, der skal hjælpe Skat til at kradse penge ind.

Det kan du læse mere om her.

Vil holde CSC fast på løfter
Forvaltningsekspert og forskningschef Oluf Jørgensen fra Danmarks Medie og Journalisthøjskole, vurderer, at Skat simpelthen er tvunget ud i skriftlig dokumentation af forløbet.

"Skat har øjensynligt haft brug for at holde CSC fast på løfter og tilkendegiver derfor, at det er slut med papirløse møder," siger han.

Han kan ikke vurdere, om der rent faktisk burde have foreligget referater fra Skat af de møder, hvor koncerndirektøren fortæller, at der er blevet fremlagt "mere eller mindre realistiske milepælsplaner" og lavet "aftaler".

"Jeg ved ikke hvor længe problemet har stået på og kan ikke vurdere, om Skat tidligere burde have krævet skriftlighed," siger Oluf Jørgensen.

Også lektor i offentlig ret, Sten Bønsing, fra Aalborg fortæller, at der ikke generelt er pligt til referater af møder.

"Ombudsmanden og formentlig også rigsrevisionen/ finansministeriet anbefaler, at man tager sådanne notater med videre, så man sikrer, at man altid har styr på en sag og for eksempel sikrer, at nye medarbejdere kan overtage afgåede medarbejderes sager," fortæller han.

Du kan læse hele mailen fra koncerndirektøren på næste side.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Rittal A/S
Salg, service og rådgivning inden for datacenterløsninger, bl.a. rack/serverskabe, køling, strømfordeling, sikkerhed- og overvågning og energimåling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-drift - billigt og effektivt

It-drift skal klares billigt og effektivt - og måske skal du endda spare på driften i år? Computerworld Events sætter fokus på it-driften og hvordan du balancere pris og kvalitet i en verden der forventer høj kvalitet til få penge. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



Få styr på kunde- og supportcentret

Effektiv support af interne eller eksterne kunder, bedre overblik over ressourceforbruget og værdifulde input til udviklingen af produktet eller ydelsen. Det er resultaterne fra et veldrevet kunde- eller supportcenter der anvender de rigtige værktøjer. Deltag i Computerworlds How To om kunde- og supportsystemer - og få eksempler og inspiration til hvordan du kan skabe en løsning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



CIO Executive Update

CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner. Læs mere

Søhuset - 2970 Hørsholm







Computerworld
10 ting du skal gøre, når du har installeret Windows 10
Har du installeret Windows 10, så skal du i gang med et mindre opsætningsarbejde. Her er 10 ting, som du bør gøre lige efter, at du har installeret Windows 10.
CIO
Giver du ERP-systemet skylden for dårlig leveringsservice?: Her er den virkelige skurk
Klumme: ERP-systemet får ofte skylden for manglende leveringsservice, men det er sjældent fair. I stedet skal man analysere flowet i virksomheden, og det er der er mange penge i.
Comon
Channelworld
Udenlandske it-giganter nupper danske e-handels-kunder
Amazon og andre udenlandske mega-butikker har allerede godt fat i de danske online-kunder. Det lægger pres på de danske web-butikker.
White paper
Sådan vælger du det bedste CMS
Læs her hvordan du vælger det CMS til web der både fra marketingafdelingens og udviklernes perspektiv giver den bedste kundeoplevelse.