Læs også:
Her er mailen til CSC-ansatte om Carsten Linds exit
I månederne op til Carsten Linds exit hos CSC har koncerndirektør Jesper Skovhus Jensen fra en de største offentlige kunder, Skat, været i heftige diskussioner med netop CSC-topchefen.
Således beskyldte Skat leverandøren for bevidst at have ført Skat bag lyset i et it-projekt til 200 millioner kroner.
Under den opsigtsvækkende mail-udveksling kræver koncerndirektør Jesper Skovhus Jensen møder på "højeste niveau" med Carsten Lind, der må komme sin chef for den offentlige sektor til undsætning.
Det kuldsejlede it-projekt er nu udsat på ubestemt tid. Dermed må forsikringsselskaber, bilforhandlere og myndigheder fortsat om- og indregistrere køretøjer på manuel facon.
Da Carsten Lind tirsdag stoppede med øjeblikkelig virkning, blev koncerndirektøren fra Skat personligt orienteret om exiten fra CSC´s side.
Det oplyser han til Computerworld.
"Jeg blev ringet op og blev fortalt, at jeg lige skulle være opmærksom på, at der var sket ændringer her. Og du skal lige høre det fra os," siger Jesper Skovhus Jensen.
Ifølge topembedsmanden skete det "op ad dagen." Offentligheden fik nys om det omkring klokken 11 om formiddagen.
Koncerndirektøren opfatter da også beskeden som almindelig høflig gestus.
"Som jeg oplever det, har jeg fået et professionelt høflighedsopkald fra CSC Danmark, da vi er en stor kunde," siger Jesper Skovhus Jensen.
Computerworld har kontaktet CSC for at høre, hvor mange - og hvilke - kunder, der i tirsdags blev ringet personligt op af CSC for at få besked om, at Carsten Lind stopper.
Det ønsker CSC ikke at dele med offentligheden.
"CSC har ingen kommentarer," lyder det fra CSC's PR-bureau Kraft & Partners, der også afviser at kaste lys over, hvorfor topchefen for 2.500 ansatte stoppede med øjeblikkelig virkning.
Læs også: