Singaporeaccent duer ikke i USA

Når man er dansk iværksætter er det ikke en god ide at bruge sin egen stemme, hvis man vil lokke amerikanske kunder i butikken ved hjælp af en video.

Annonce:
Annonce:

De to iværksættere bag Panorama9, Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra må nærmest kaldes serie-iværksættere. De startede forhandleren Softcom Solutions, som de stadig er medejere af. Sidenhen startede de Softscan, som de solgte til Symantec. Nu er de startet forfra igen. Denne gang med den cloud-baserede computeradministrations-løsning Panorama9, hvor de går op mod softwaregiganten Microsoft, der har et lignende produkt, Intune.
CRN følger i en serie samtaler med Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra, Panoram9 med fokus på de overvejelser man gør sig og de problemer man støder ind i som iværksætter.

Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra er enige om at Panorama9's første forsøg på at lave en introduktionsvideo faktisk fungerer rimelig godt. Men den kan ikke bruges til en offensiv på det amerikanske marked, som er det klare næste mål for den danske iværksættervirksomhed.

"Jeg fik at vide, at det måske ikke ligefrem fremmede tryghedsfølelsen, at det var min stemme, der ledsagede vores video. Faktisk kaldte de den for en Singapore-accent," griner Allan Thorvaldsen, da han fortæller om det feedback de har fået, og fortsætter:

"Men det er da en meget sjov tilgang. Hvis andre nu skulle overveje, at lave en video, hvor de præsenterer deres produkter. Så lad være med at indtale den selv."

Netop brugen af video, er af de tiltag, som Panorama9 har gjort for at kunne forklare deres produkt. Som de selv ser det, så er deres største udfordring nemlig, at få de brugere, der prøvekøre eller køber deres produkt, til at forstå det fulde potentiale og udnytte alt hvad Panorama9 kan.

"Når du skal sælge et produkt betyder tryghed meget. Min såkaldte Singapore-accent kunne godt virke, hvis det var en teknisk video. Men hvis det er en salgsvideo, så skal det være en amerikaner, der ligger på lydsiden," siger Allan Thorvaldsen"

Det er netop med den begrundelse, at de har søgt hjælp hos et firma, der har specialiseret sig på, at lave netvideoer. Især med fokus på, at de to iværksættere har det amerikanske marked i kikkerten.

"Vi synes, vi blev nødt til at hoppe med på bølgen og lave en online videopræsentation, der er anderledes, end den vi allerede selv har lavet. Første gang folk kommer ind på vores site, så tænker de ikke på en teknisk præsentation. Sådan en har vi allerede selv lavet, men folk synes den er for kedelig. De vil hellere have en sjov video, der i grove træk fortæller, hvad vi kan. Det er netop derfor, vi har hyret et firma udefra til at hjælpe os med at lave den video," siger Allan Thorvaldsen.

Brugen af video har en central rolle, når Diego d'Ambra og Allan Thorvaldsen skal præsentere Panorama9.

"Typisk kommer folk ind til os, fordi de søger en løsning på et bestemt problem. Det kan være patch-manegement eller licensstyring. Det vi har opdaget her i startfasen er, at kunderne ikke rigtig opdager de andre ting, om Panorama9 kan. Det vi kan bruge video til, er at vise, hvordan man bevæger sig rundt i Panorama9's univers, så vi kan vise alle mulighederne i vores tjeneste," fortæller Diego d'Ambra.

Netop fordi video kan bruges til at vise, hvad Panorama9 kan, så har Panorama9 også tager teknologien i brug i forhold til den aktive salgsindsats.

"Vores forretningsmodel kan ikke fungere, hvis vi skal ud og tale med kunder, så derfor har vi prøvet at invitere folk til webinarer. Det er der nogle, der har sagt ja til. Hvor vi så har brugt Webex. Det har været meget skægt at prøve. Fordi vi kunne få spørgsmål og forklare. Og vi havde faktisk folks opmærksomhed. På forhånd troede jeg ikke man kunne få folk til at bruge en halv time på det, men de satte tiden af, for at lære mere om vores produkt. Det har været en rigtig positiv oplevelse; " siger Allan Thorvaldsen.

Netop fordi erfaringen viser, at når video bliver brugt rigtigt, så virker det, så har Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra valgt at satse på video, som murbrækker til det amerikanske marked. Det er også en væsentlig grund til at, at de har valgt at købe assistance udefra.

"Man skal vide hvad man vil. Det koster 50-60.000 kroner før sådan en video er færdig," fortæller Allan Thorvaldsen og konkluderer:

"Når videoen er færdig i midten eller slutningen af januar, så tager vi derover og begynder vi på det amerikanske marked."


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Bording Data A/S
Udvikling og salg af software til integration, kommunikation og e-handel samt ERP med fokus på detailhandlen, digitale abonnementer og dagblade/magasiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
CIO Executive Update

På CIO Executive Update kan du høre oplæg fra Henrik Amsinck - CIO for LEGO Group - om digitaliseringen af LEGO. Vi sætter desuden fokus på sikkerhed og mobility på to eksklusive roundtables - og giver plads til netværket med andre CIOs og it-direktører. Læs mere

Comwell Aarhus - 8000 Aarhus



Få styr på din hosting - sådan får du mere ud at dine data

Kom og hør om de nyeste metoder og teknologier, der giver dig mulighed for at øge udbyttet af dine data og din storage. Læs mere

Idrættens Hus - 2605 Brøndby



Computerworld Summit 2015 - teknologi og forretning

Computerworld Summit giver dig internationale keynotes, diskussioner, oplæg, netværk og debat om innovation, kompleksitet og sikkerhed i it-afdelingen - sammen med 500 andre danske it-professionelle. Læs mere

SAS Radisson Blu Scandinavia - 2300 København S







Computerworld
"Det ene katastrofemøde ude hos kunderne afløste det andet, mens folk rundt om bordet blev helt blanke i øjnene"
Det ene katastrofemøde ude hos kunderne afløste det andet, mens folk rundt om bordet blev helt blanke i øjnene, når jeg fortalte om alt det fantastiske, de kunne med boksen. De var jo kun interesseret i én af funktionerne.
CIO
Dansk CIO: Der er alt for meget fokus på oppetid og udgifter
Begreber som oppetid og total cost of ownership (TCO) hører fortiden til, mener Martin Börjesson, CIO i DSB, der i stedet vil måle på den værdi, it skaber.
Comon
Førstehåndsindtryk: Samsung Galaxy S6 og S6 edge er den helt rigtige vej for Samsung
Samsung Galaxy S6 og S6 Edge er de to nye telefoner fra Samsung, der skal vende den nedadgående kurve for selskabet. Kom med og få vores førstehåndsindtryk.
Channelworld
Røde tal hos Humac: Så svært er det at tjene penge på Apples produkter
Mens Apple selv skovler penge ind, så får Apple-forhandleren Humac endnu et skuffende regnskab med millionunderskud.
White paper
Sådan sørger du for at it-sikkerhedspolitikken er effektiv og konstant opdateret
Antallet af trusler mod virksomhedens dataintegritet mangedobles i takt med, at vi tager flere og flere enhedstyper og cloudservices i brug.