Singaporeaccent duer ikke i USA

Når man er dansk iværksætter er det ikke en god ide at bruge sin egen stemme, hvis man vil lokke amerikanske kunder i butikken ved hjælp af en video.

Annonce:
Annonce:

De to iværksættere bag Panorama9, Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra må nærmest kaldes serie-iværksættere. De startede forhandleren Softcom Solutions, som de stadig er medejere af. Sidenhen startede de Softscan, som de solgte til Symantec. Nu er de startet forfra igen. Denne gang med den cloud-baserede computeradministrations-løsning Panorama9, hvor de går op mod softwaregiganten Microsoft, der har et lignende produkt, Intune.
CRN følger i en serie samtaler med Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra, Panoram9 med fokus på de overvejelser man gør sig og de problemer man støder ind i som iværksætter.

Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra er enige om at Panorama9's første forsøg på at lave en introduktionsvideo faktisk fungerer rimelig godt. Men den kan ikke bruges til en offensiv på det amerikanske marked, som er det klare næste mål for den danske iværksættervirksomhed.

"Jeg fik at vide, at det måske ikke ligefrem fremmede tryghedsfølelsen, at det var min stemme, der ledsagede vores video. Faktisk kaldte de den for en Singapore-accent," griner Allan Thorvaldsen, da han fortæller om det feedback de har fået, og fortsætter:

"Men det er da en meget sjov tilgang. Hvis andre nu skulle overveje, at lave en video, hvor de præsenterer deres produkter. Så lad være med at indtale den selv."

Netop brugen af video, er af de tiltag, som Panorama9 har gjort for at kunne forklare deres produkt. Som de selv ser det, så er deres største udfordring nemlig, at få de brugere, der prøvekøre eller køber deres produkt, til at forstå det fulde potentiale og udnytte alt hvad Panorama9 kan.

"Når du skal sælge et produkt betyder tryghed meget. Min såkaldte Singapore-accent kunne godt virke, hvis det var en teknisk video. Men hvis det er en salgsvideo, så skal det være en amerikaner, der ligger på lydsiden," siger Allan Thorvaldsen"

Det er netop med den begrundelse, at de har søgt hjælp hos et firma, der har specialiseret sig på, at lave netvideoer. Især med fokus på, at de to iværksættere har det amerikanske marked i kikkerten.

"Vi synes, vi blev nødt til at hoppe med på bølgen og lave en online videopræsentation, der er anderledes, end den vi allerede selv har lavet. Første gang folk kommer ind på vores site, så tænker de ikke på en teknisk præsentation. Sådan en har vi allerede selv lavet, men folk synes den er for kedelig. De vil hellere have en sjov video, der i grove træk fortæller, hvad vi kan. Det er netop derfor, vi har hyret et firma udefra til at hjælpe os med at lave den video," siger Allan Thorvaldsen.

Brugen af video har en central rolle, når Diego d'Ambra og Allan Thorvaldsen skal præsentere Panorama9.

"Typisk kommer folk ind til os, fordi de søger en løsning på et bestemt problem. Det kan være patch-manegement eller licensstyring. Det vi har opdaget her i startfasen er, at kunderne ikke rigtig opdager de andre ting, om Panorama9 kan. Det vi kan bruge video til, er at vise, hvordan man bevæger sig rundt i Panorama9's univers, så vi kan vise alle mulighederne i vores tjeneste," fortæller Diego d'Ambra.

Netop fordi video kan bruges til at vise, hvad Panorama9 kan, så har Panorama9 også tager teknologien i brug i forhold til den aktive salgsindsats.

"Vores forretningsmodel kan ikke fungere, hvis vi skal ud og tale med kunder, så derfor har vi prøvet at invitere folk til webinarer. Det er der nogle, der har sagt ja til. Hvor vi så har brugt Webex. Det har været meget skægt at prøve. Fordi vi kunne få spørgsmål og forklare. Og vi havde faktisk folks opmærksomhed. På forhånd troede jeg ikke man kunne få folk til at bruge en halv time på det, men de satte tiden af, for at lære mere om vores produkt. Det har været en rigtig positiv oplevelse; " siger Allan Thorvaldsen.

Netop fordi erfaringen viser, at når video bliver brugt rigtigt, så virker det, så har Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra valgt at satse på video, som murbrækker til det amerikanske marked. Det er også en væsentlig grund til at, at de har valgt at købe assistance udefra.

"Man skal vide hvad man vil. Det koster 50-60.000 kroner før sådan en video er færdig," fortæller Allan Thorvaldsen og konkluderer:

"Når videoen er færdig i midten eller slutningen af januar, så tager vi derover og begynder vi på det amerikanske marked."


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse en teknisk evaluering af en ny og revolutionerende arkitektur...

I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

 
Kommende events
IT Service Management (ITSM)

It service management kan leveres af egen it-organisation eller ved at søge hjælp hos en ekstern partner. På dette event bliver du klogere på mulighederne og udfordringerne - og får lejlighed til at netværke og søge inspiration hos ligesindede. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Datasikkerhed

På Computerworlds Datasikkerhedsevent kan du blive klædt på over for sikkerhedsproblemer både internt og eksternt. Lær hvordan du får en god sikkerheds-"awareness" i virksomheden, hvordan du bedst kan håndtere adgang til følsomme data, når dine medarbejdere er uden for virksomheden, og hør hvilke muligheder du har, for at gøre din virksomheds værdier og viden så sikker som muligt. Læs mere

Park Inn by Radisson - 2300 København S



Customer Relationship Management (CRM)

It-løsninger til kundehåndtering eller CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Fra udvidede kundekartoteker til egentlige call center applikationer. I de seneste år er der kommet nye web-baserede løsninger i markedet, og valget står i dag ikke blot mellem et stort antal leverandører og løsninger, men også mellem forskellige platforme. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup







Computerworld
På vejen hjem fra lufthavnen opdager jeg at min telefon via Bluetooth prøver at forbinde med min bil - og Bluetooth har aldrig været aktiveret på den telefon
På vejen hjem fra lufthavnen opdager jeg at min telefon via Bluetooth prøver at forbinde med min bil - og Bluetooth har aldrig været aktiveret på den telefon
CIO
Skat sparer 100 millioner kroner med ny it-indkøbs-politik: Så enkelt kan det gøres
Med en spritny udbudsfabrik har Skat præsteret at spare 100 millioner kroner på it-driftsudbud. Læs her, hvordan Skat har strømlinet sine udbudsproces.
Comon
Stortest: Her er de bedste gratis antivirus-programmer
Kan gratis sikkerhedssoftware virkelig beskytte din pc? Svaret er ja, hvis du vælger det rette produkt. Læs her en test af de mest pålidelige gratis sikkerhedsprogrammer.
Channelworld
Faneflugt blandt Microsofts danske partnere: Fylder hylderne med Microsoft-rivalers produkter
Massevis af danske forhandlere af Microsofts klassiske økonomisystem C5 er begyndt at fylde hylderne med produkter fra Microsofts rivaler. "Det virker som om, at Microsoft mere eller mindre frivilligt giver slip på kunderne i den lave ende af markedet," lyder det fra direktør.
White paper
It-besparelser med printanalyse
Hvordan skaber du den optimale drift og TCO for den samlede printerinstallation? Få en præcist evaluering med Scriptor Printanalyse.