Singaporeaccent duer ikke i USA

Når man er dansk iværksætter er det ikke en god ide at bruge sin egen stemme, hvis man vil lokke amerikanske kunder i butikken ved hjælp af en video.

Annonce:
Annonce:

De to iværksættere bag Panorama9, Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra må nærmest kaldes serie-iværksættere. De startede forhandleren Softcom Solutions, som de stadig er medejere af. Sidenhen startede de Softscan, som de solgte til Symantec. Nu er de startet forfra igen. Denne gang med den cloud-baserede computeradministrations-løsning Panorama9, hvor de går op mod softwaregiganten Microsoft, der har et lignende produkt, Intune.
CRN følger i en serie samtaler med Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra, Panoram9 med fokus på de overvejelser man gør sig og de problemer man støder ind i som iværksætter.

Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra er enige om at Panorama9's første forsøg på at lave en introduktionsvideo faktisk fungerer rimelig godt. Men den kan ikke bruges til en offensiv på det amerikanske marked, som er det klare næste mål for den danske iværksættervirksomhed.

"Jeg fik at vide, at det måske ikke ligefrem fremmede tryghedsfølelsen, at det var min stemme, der ledsagede vores video. Faktisk kaldte de den for en Singapore-accent," griner Allan Thorvaldsen, da han fortæller om det feedback de har fået, og fortsætter:

"Men det er da en meget sjov tilgang. Hvis andre nu skulle overveje, at lave en video, hvor de præsenterer deres produkter. Så lad være med at indtale den selv."

Netop brugen af video, er af de tiltag, som Panorama9 har gjort for at kunne forklare deres produkt. Som de selv ser det, så er deres største udfordring nemlig, at få de brugere, der prøvekøre eller køber deres produkt, til at forstå det fulde potentiale og udnytte alt hvad Panorama9 kan.

"Når du skal sælge et produkt betyder tryghed meget. Min såkaldte Singapore-accent kunne godt virke, hvis det var en teknisk video. Men hvis det er en salgsvideo, så skal det være en amerikaner, der ligger på lydsiden," siger Allan Thorvaldsen"

Det er netop med den begrundelse, at de har søgt hjælp hos et firma, der har specialiseret sig på, at lave netvideoer. Især med fokus på, at de to iværksættere har det amerikanske marked i kikkerten.

"Vi synes, vi blev nødt til at hoppe med på bølgen og lave en online videopræsentation, der er anderledes, end den vi allerede selv har lavet. Første gang folk kommer ind på vores site, så tænker de ikke på en teknisk præsentation. Sådan en har vi allerede selv lavet, men folk synes den er for kedelig. De vil hellere have en sjov video, der i grove træk fortæller, hvad vi kan. Det er netop derfor, vi har hyret et firma udefra til at hjælpe os med at lave den video," siger Allan Thorvaldsen.

Brugen af video har en central rolle, når Diego d'Ambra og Allan Thorvaldsen skal præsentere Panorama9.

"Typisk kommer folk ind til os, fordi de søger en løsning på et bestemt problem. Det kan være patch-manegement eller licensstyring. Det vi har opdaget her i startfasen er, at kunderne ikke rigtig opdager de andre ting, om Panorama9 kan. Det vi kan bruge video til, er at vise, hvordan man bevæger sig rundt i Panorama9's univers, så vi kan vise alle mulighederne i vores tjeneste," fortæller Diego d'Ambra.

Netop fordi video kan bruges til at vise, hvad Panorama9 kan, så har Panorama9 også tager teknologien i brug i forhold til den aktive salgsindsats.

"Vores forretningsmodel kan ikke fungere, hvis vi skal ud og tale med kunder, så derfor har vi prøvet at invitere folk til webinarer. Det er der nogle, der har sagt ja til. Hvor vi så har brugt Webex. Det har været meget skægt at prøve. Fordi vi kunne få spørgsmål og forklare. Og vi havde faktisk folks opmærksomhed. På forhånd troede jeg ikke man kunne få folk til at bruge en halv time på det, men de satte tiden af, for at lære mere om vores produkt. Det har været en rigtig positiv oplevelse; " siger Allan Thorvaldsen.

Netop fordi erfaringen viser, at når video bliver brugt rigtigt, så virker det, så har Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra valgt at satse på video, som murbrækker til det amerikanske marked. Det er også en væsentlig grund til at, at de har valgt at købe assistance udefra.

"Man skal vide hvad man vil. Det koster 50-60.000 kroner før sådan en video er færdig," fortæller Allan Thorvaldsen og konkluderer:

"Når videoen er færdig i midten eller slutningen af januar, så tager vi derover og begynder vi på det amerikanske marked."


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




IT-JOB

Erfaren 2nd. level IT-konsulent
SoftCom Solutions A/S



Se flere it-job hos

 
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om udfordringerne og processen frem imod en bedre...

I dette white paper kan du læse om strategidelen i porteføljestyringen - det vil sige, hvordan du...

I dette white paper kan du læse om, hvad medarbejderne i dag forventer af dine...

 
Kommende events
CIO Executive Update
CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner.


Microsoft Office 365
Det cloud-baserede Office 365 er et af de mest succesfulde produkter fra Microsoft i de seneste år. Vi har allieret os med eksperter og cases, som kan give dig en konkret og koncentreret introduktion til det alsidige værktøj. Så tilbring en formiddag i selskab med Office 365 og se hvorfor produktet er så populært ? og hvordan it-afdelingen og brugerne høster fordelene i Office 365.


Hvordan finder og fastholder du de bedste it-medarbejdere?
Hvordan skal du tiltrække de bedste it-kandidater i fremtiden? Og hvilke kompetencer kommer virksomhederne fremover til at efterspørge?







Log ind
x
E-mail
Kodeord