Boston Distribution ruster sig til at vinde SMB-forhandlernes hjerter og udfylde det tomrum, som Boston-direktør Christian Banzhaf mener er opstået efter fusionen af Rosenmeier og Tech Data.
Da den tidligere Samsung salgschef Casper Sanderhage i starten af januar blev ansat, var det nemlig med det klare formål at række hånden ud mod de kunder, som er tabt på gulvet i forbindelse med de sidste års konsolidering blandt broadlinedistributørerne.
»I dag har vi en situation, hvor Actebis er altdominerende, mens Rosenmeier stort set er forsvundet. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at især fusionen mellem Rosenmeier og Tech Data har skabt et hul i markedet,« siger Banzhaf og fortsætter:
»De forhandlere, jeg taler med, fortæller, at de ting, som Rosenmeier var kendt for, er fuldstændig borte nu. Ting som fleksibilitet, at kunne tage beslutninger med det samme og sene deadlines. Al indkøb er jo centraliseret i Stockholm. Den lokale mentalitet er væk,« siger Bostons direktør Christian Banzhaf.
Han tilføjer, at det netop er den opgave, Casper Sanderhage skal være med til at løfte, især med fokus på B2B-forhandlerne.
»Der mangler en distributør, som er let at gøre forretning med, og som er tættere på forhandlerne. Det er det hul, som vi skal dække,« siger Banzhaf.
Da Boston i september købte resterne af den krakkede distributør Dataline fra Fredericia skete det ligeledes med ønsket om at udnytte tomrummet efter konsolideringerne.
»Vi skal være lokale, og vi skal være lette at gøre forretning med. Det hele skal ikke ende ud i bureaukrati,« slutter Christian Banzhaf.