Datapro: Vi putter ikke kunderne i kasser

Forhandlerportræt: Der er en rigtig god forklaring på, hvorfor Datapro har valgt at bo i Måløv. læs portrættet af den sjællandske forhandler.

"Jeg er nok lidt af en bondedreng. Men jeg synes, det her er et helt suverænt sted."

Sådan siger Brian Atli Andersen, og peger mod horisonten og markerne og Oticons imponerende domicil, der ligger på toppen af bakken på den anden siden af jernbaneskinnerne.

Omgivet af marker og mågeskrig lidt vest for Måløv har den sjællandske Navision-forhandler Datapro indrettet sig i en del af en gammel lysekronefabrik, der er blevet delt op og udlejet til forskellige SMB-virksomheder.

"Det er jo de kunder, vi gerne ville have, og vi skal være der, hvor de er," siger Brian Atli Andersen.

Han er meget bevidst om, at Datapro som virksomhed både selv tilhører SMB-segmentet og samtidig er leverandør til det. Derfor har han også i mange år prædiket, at Datapro ikke skal blive for stor, fordi det defokuserer, hvis man er større end kunderne.

Da CRN besøger Datapro i Måløv, er det derfor oplagt at spørge Brian Atli Andersen, hvordan Datapros salg af løsninger til det offentlige hænger sammen med en så udtalt SMB-profil.

"Der er ikke meget SMB over kommuner, men de står også kun for omkring 15 procent af vores omsætning," griner han og fortsætter:

"Det startede med, at en person fra Københavns Kommune henvendte sig. Det var fordi, de gerne ville prøve at arbejde sammen med et firma, der havde erfaring med at arbejde med private virksomheder. Derfra er det så bare kørt videre. Nu er vi inde med en af vores løsninger i seks kommuner."

Brian Atli Andersen lægger ikke skjul på, at han er stolt over, at Datapro i dag har installeret løsninger ude i kommunerne. Løsninger, som han også er parat til at forsvare, fordi han mener, de er gode.

"Jeg ved godt, at nogle måske synes, at vi er for små til at slås med de store på det marked. Men vi stædige, og vi har et godt produkt," siger han.

Samme størrelse, samme sprog

Tilbage står dog, at Brian Atli Andersen betragter private kunder - i særdeleshed SMB-kunder - som Datapros dna. Blandt de styrker, han slår på, er, at Datapro også selv er en SMB-virksomhed og dermed størrelsesmæssigt er tæt på sine kunder.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datacenter og hosting: Sådan får du mere ud af dine data

Bliv opdateret på alle de nye teknologier og tendenser inden for datacenter-løsninger og hosting af markedets stærkeste leverandører. Du får også gode råd om, hvordan du kan sikre en fleksibel skalering i datacentret og potentielt opnå effektiviseringer og besparelser.

13. december 2016 | Læs mere


Kom godt i gang med EU-persondataforordningen

EU's persondataforordning træder i kraft 14. april 2018. Med trusler om høje bøder vil EU tvinge langt de fleste virksomheder til at få styr på deres håndtering og sikring af persondata. Så det er på høje tid at komme i gang ? kom og hør om kravene og se løsninger, der letter arbejdet frem mod at blive compliant.

15. december 2016 | Læs mere


Datacenter og hosting: Sådan får du mere ud af dine data

Bliv opdateret på alle de nye teknologier og tendenser inden for datacenter-løsninger og hosting af markedets stærkeste leverandører. Du får også gode råd om, hvordan du kan sikre en fleksibel skalering i datacentret og potentielt opnå effektiviseringer og besparelser.

19. januar 2017 | Læs mere






Computerworld
Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner
En negativ anmeldelse på Trustpilot om et inkassofirma har indtil videre kostet den selvstændige hvidevare-reparatør Jens Høgni Højgaard flere tusinde kroner og en tur i retten. Forklaringen er, at inkassofirmaet har forbudt kunder at udtale sig negativt i offentlighed om selskabet.
CIO
Lille it-virksomhed med 18 ansatte: "Sådan vinder vi de offentlige udbudsopgaver"
Hvis man er lille og vågen, kan man sagtens hugge de udbudsopgaver, der tidligere gik til de store firmaer. På et enkelt år er der næsten sket en fordobling i antallet af virksomheder under 20 personer, som vinder udbudsopgaver. Her kan du møde en af dem.
Comon
Så nemt installerer du en "ren" Windows 10 uden crapware
De fleste nye computere kommer med præ-installerede programmer, der kan gøre din computer langsom. Læs her, hvordan du let installerer Windows 10 uden crapware.
Channelworld
Overblik: Det ved vi efter første retsmøde i den store Atea-bestikkelsessag
Den første sag om bestikkelse af offentlige ansatte kører i disse dage, hvor offentlige ansatte anklages for at have modtaget bestikkelse fra it-giganten Atea.
White paper
Sådan overvinder man de 5 største udfordringer ved application recovery.
Få svar på hvordan man løser de 5 største udfordringer ved application recovery