Rammer 2ig/Comm/2-fusionen muren?

Redaktøren mener: Fusionen mellem 2ig og Comm/2 har fået folk i distributionsleddet og hos producenterne til at vejre morgenluft og gætte på, om en seriøs Atea-konkurrent har set dagens lys?

Annonce:
Annonce:
For selvom det ikke bliver sagt højt, er der blandt distributører og producenter et ønske om, at der bliver lidt flere store forhandlere at vælge imellem.

Atea har været så dygtig, at ingen konkurrenter er i nærheden af at kunne fremvise en lignende salgsmuskel. Det giver Atea nogle forhandlingsbetingelser, som mange producenter og distributører føler sig en kende presset af.

Som CRN skrev for nylig, er Atea - med Dustin som runner up - så effektiv og får så gode priser, at mindre forhandlere vælger at købe deres varer hos dem frem for hos distributører. Simpelthen fordi de vilkår, Atea i kraft af gode aftaler kan sælge under, i mange tilfælde er bedre, end dem, distributører tilbyder mindre samhandelspartnere.

2ig og Comm/2 løfter sig med fusionen lige pludselig op i et lag, hvor de (set fra producenternes og distributørernes side) kan være med til at skabe et mere balanceret forhandler-billede.

Men det gør også det nye selskab mere eksponeret. Mange har aspireret til at komme op og spise af det samme marked som Atea. Men som Anders Elbak fra IDC udtaler til CRN i dette nummer, ligner de to forhandlere hinanden meget. Så meget, vurderer han, at de måder, man kan få synergi i fusionen, er ved at gøre organisationen slankere, fordi der i det store og hele er tale om et overlap og ikke, at de to forhandlere supplerer hinanden.

Andre har ramt muren i vækstprocessen og ved fusioner.

Spørgsmålet er, om 2ig og Comm/2 kan knække koden? Eller om det danske marked er skruet sådan sammen, at det endnu en gang ender med at favorisere Atea.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Rittal A/S
Salg, service og rådgivning inden for datacenterløsninger, bl.a. rack/serverskabe, køling, strømfordeling, sikkerhed- og overvågning og energimåling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få bedre performance på forretningskritiske applikationer

Nutidens virksomheder drives af it og specielt software. Bliv opdateret på, hvordan brugen af APM kan hjælpe og understøtte overgangen til en softwaredefineret forretning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter - 2750 Ballerup



Ingen ved hvordan fremtidens computervirus ser ud

Tirsdag d. 31. maj 2016 sætter vi fokus på it-sikkerhed med udgangspunkt i Microsofts teknologier. Her har du mulighed for at møde en række indlægsholdere, der vil inspirere dig til, hvordan du i praksis beskytter dig bedst muligt og hvorfor det er vigtigt at tage truslerne alvorligt - både i it-afdelingen og på direktionsgangen! Læs mere

Microsoft Danmark - 2800 Kongens Lyngby



The Mobile Wave 2016

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni bliver du opdateret på de nye, hotte mobil-trends og får et indblik i de nye løsninger og teknologier. Oplev internationale talere og konkrete danske cases. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV







Computerworld
Den næste iPhone bliver kedelig - men så sker der noget virkelig interessant
ComputerViews: Til næste år sker der noget interessant med iPhonen, og derfor kan iPhone-brugere gøre klogt i at vente med at udskifte den gamle iPhone.
CIO
Sådan fik Johnny Vad reduceret it-nedetiden fra 37.000 timer til næsten nul på et enkelt år
Ved at overvåge it-leverandørernes præstationer røg antallet af spildte arbejdstimer ned fra 37.000 til ganske få timer på et enkelt år. "Det er ganske enkelt og uhyre effektivt," fortæller it-chefen, der fik ideen.
Channelworld
Microsoft skruer gevaldigt op for dansk udviklingscenter: Hyrer udviklere i bundter
Microsoft ansætter op mod 50 nye udviklere i selskabets største investering på dansk jord siden opkøbet af Navision i 2002.
White paper
10 tips til hvordan du skaber loyale kunder
I dette white paper kan du læse hvordan du skaber loyale kunder