Nu skal hr. og fru Danmark hjælpe Google med at vedligeholde Google Maps

Google Map Maker er åbnet i Danmark.

Annonce:
Annonce:

Et eksempel på brugerskabt ekstra oplysninger. Her en golfbane der er blevet forbedret med brugernes hjælp.

Google åbner nu op for, at brugere kan bidrage til at gøre kortene bedre i Danmark. Det skriver Google i en blogpost.

Google Map Maker vil opfordre brugerne til at rette fejl eller tilføje detaljer i Googles meget brugte korttjeneste.

Du kan lege med kort-tjenesten her.

Et eksempel på hvordan brugerne kan forbedre Googles kort, kan man se i billedet ved denne artikel, hvor en norsk golfbane er blevet forbedret af folk, der bruger og kender den ned til mindste detalje.

Andre muligheder kunne være, at lokalkendte tilføjer cykelruter eller vandreruter til Google Maps.

Google Maps Maker var en lille del af mange nyheder, som Google præsenterede for kort tid siden, og er nu tilgængelig i 190 lande.

Bevæger sig ind på andres jagtmarker
Med åbningen for brugerinput bevæger Google Maps sig ind på samme rute som OpenStreetMap.

Danske Søren Johannessen, der selv er meget involveret i OpenStreetMap, har skrevet en lille introduktion til funktionerne i Google Map Maker.

Han påpeger, at man skal være bevidst om, at man ikke har ejerskab over de ting, som man giver Google via Map Maker. Hos OpenStreetMap kan man til enhver tid trække data ud igen og bruge i andre sammenhænge.

Men han hilser det nye værktøj velkommen, fordi det er en blåstempling af brugerskabte data.

"Mange fra den klassiske GIS (geographic information system, red.) verden rynker på næsen af crowdsourcing af geodata. Disse folk grinede også højlydt i 2004, da Steve Coast lancerede ideen med OpenStreetMap - lidt af latteren er forsvundet de sidste to år. Husker du historien Encyclopaedia Britannica kontra Wikipedia?" skriver han med henvisning til, at gamle opslagsværker fra at rynke på næsen ad brugerskabte Wikipedia selv begyndte at hente inspiration i den måde at indsamle information på.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
It2trust A/S
Distributør af it-sikkerheds- og netværkssoftware.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Beyond Data

Der ligger en enorm værdi i big data for din virksomhed, hvor de mange rådata, der ofte flyder ustrukturerede rundt, kan fortælle dig, hvordan du kan forbedre forretningen, processerne, salget og meget andet. Ved at strukturere de mange data kan du øge virksomhedens indtjeningen og reducere omkostningerne. Læs mere

Radisson Blu Scandinavia - 2300 København



Kom helt med på mobilbølgen

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni kan du opleve internationale talere og få erfaringer og ideer fra de bedste mobilløsninger. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV



For Danmarks CIO'er og it-ansvarlige er Årets CIO blevet det årlige eksklusive mødested. Konferencen bevæger sig ind i din verden, tager aktuelle emner op, og behandler netop de områder, som det forventes, at du har en mening om - og en holdning til. Læs mere

D'angleterre - 1050 København K






Computerworld
Windows 10-opgradering kun gratis det første år - her er Microsofts opgraderings-plan
Microsoft fejer enhver tvivl af banen: Windows 10 vil ikke blive ved med at være gratis. Se selskabets opgraderings-plan her.
CIO
Efter 20 år i it-sikkerhedsbranchen: Her er fem barske sandheder fra kendt sikkerhedsekspert
Hvor reel en trussel er mobiltelefoner egentlig? Er det medarbejderne som er truslen mod firmaets data? Og hvorfor bliver amerikanske tjenester ved med at halte på sikkerheden? Få svaret når en sikkerhedsekspert taler ud til Computerworld.
Channelworld
Kendt direktør ude af stort dansk SAP-hus med dags varsel efter under et år på posten
Sammenstødet mellem dansk og amerikansk mentalitet udløser tumult på ledelsesgangen i Ciber.
White paper
Chat styrker din online-kundeservicestrategi
Få bedre effektivisering og kundeloyalitet ved at implementere chat som en del af din virksomheds kanalstrategi for servicecentret. Research og journalistisk bearbejdning af Computerworld for Netop