Sådan forbedrede QXL sit rygte på Trustpilot

Kan det lade sig gøre at rette op på dårligt omdømme på Trustpilot? Det lykkedes for QXL.

En karakter på 3,1 ud af 10 på Trustpilot.dk er ikke prangende.

Derfor satte onlineauktionen QXL alle sejl til for at ryste det triste image af sig. Det er på vej til at lykkes, mener firmaet.

Det kan ellers virke som en uoverkommelig opgave at rette op på dårlige brugeranmeldelser, når først de utilfredse kunder har fundet et sted, hvor de kan få afløb for deres frustrationer og dårlige kundeoplevelser.

Men på et år har QXL rettet op på sit omdømme. I skrivende stund ligger firmaets karakter på Trustpilot på 7,3.

Sådan gjorde vi
Charmeoffensiven fra QXL har især betydet en større fokus på kundeservice. Der er blevet ansat flere servicemedarbejdere, og kundehenvendelser bliver nu besvaret hurtigere - og kundeservice har åbent til længere ud på aftenen. Men det kan ikke gøre det alene.

"Det nytter ikke blot at svare hurtigere. Svarene skal også være præcise, fyldestgørende og venlige, så vi hjælper kunderne i første hug. Af samme årsag har vi indført et karaktersystem, hvor den enkelte bruger kan give servicemedarbejderen en karakter. Det bruger medarbejderne internt til at konkurrere om at være bedst til kundeservice," siger administrerende direktør Steen Trier i en pressemeddelelse.

Netauktionen lavede også interne mål for, hvor lang tid det måtte tage at besvare kundernes henvendelser. Mål der blev fulgt op på dagligt.

Den forøgede fokus på kundeservicen har også haft en sidegevinst. 

"Det er på mange måder et klassisk eksempel på, at det kan betale sig at være i dialog med sine kunder. Vi har fået mange gode forslag, som vi har brugt til at justere vores platform," siger Steen Trier.

QXL har fået over 450 anmeldelser på Trustpilot, hvor det også lader til, at mange eksisterende kunder bliver opfordret til at efterlade positive anmeldelser.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få det optimale it-miljø i skyen: Sådan udnytter du de førende cloud-platforme

Det moderne it-miljø udspringer af skyen. Cloud-løsningerne er mere effektive, lettere at håndtere, og frigiver ressourcer i din organisation, så I kan fokusere på kerneforretningen. Kom og hør bl.a. Amazon, Riverbed, TDC Hosting, interxion, Oracle, Citrix og NetApp omkring deres bud på det optimale cloud-miljø.

28. september 2016 | Læs mere


Sikkerhed i virksomheden - Ballerup

Angrebene på it-sikkerheden bliver stadig mere målrettede og professionelle. Det sætter dig som sikkerhedsansvarlig i et krydspres mellem behovet for oplyste brugere, behovet for at etablere et forsvar og samtidig behovet for at overholde budgetterne. Kom og hør, hvordan du skaber større sikkerhed i din virksomhed.

05. oktober 2016 | Læs mere


Netværksvirtualisering, SSD og storage

Mange overvejer i dag at flytte hele eller dele af it-opgaverne ud i en cloud-løsning, mens andre opgaver - som regel de forretningskritiske - ofte bliver hjemme. Det gør det gode datacenter til en afgørende brik for enhver virksomhed. Kom og hør Danmarks bedste datacenter-leverandørers bud på fremtidens datahåndtering.

11. oktober 2016 | Læs mere





Computerworld
Nordkoreas internet tvunget i knæ efter afsløring af landets 28 websites
Afsløringen af Nordkoreas blot 28 hjemmesider har resulteret i så megen nysgerrighed, at besøgende udefra har lagt flere af landets hjemmesider ned.
CIO
Gigantisk underskud til CSC Danmark: Har tabt næsten en milliard kroner på et år
CSC Danmark har i det seneste år tabt 930 millioner kroner ud af en omsætning på 2,7 milliarder kroner. Er den rivende gal i selskabet?
Channelworld
Atea sigtet i stor bestikkelsessag: Kan komme til at koste selskabet dyrt
Også Atea er sigtet af politiet i den store bestikkelsessag. Det kan komme til at koste selskabet dyrt.
White paper
Innovation gennem intelligent forretningsdrift
Intelligent Business Operations gør det muligt at transformere missionskritisk indsigt til den rette handling og derved styrke forretningen.