Sådan forbedrede QXL sit rygte på Trustpilot

Kan det lade sig gøre at rette op på dårligt omdømme på Trustpilot? Det lykkedes for QXL.

Annonce:
Annonce:

En karakter på 3,1 ud af 10 på Trustpilot.dk er ikke prangende.

Derfor satte onlineauktionen QXL alle sejl til for at ryste det triste image af sig. Det er på vej til at lykkes, mener firmaet.

Det kan ellers virke som en uoverkommelig opgave at rette op på dårlige brugeranmeldelser, når først de utilfredse kunder har fundet et sted, hvor de kan få afløb for deres frustrationer og dårlige kundeoplevelser.

Men på et år har QXL rettet op på sit omdømme. I skrivende stund ligger firmaets karakter på Trustpilot på 7,3.

Sådan gjorde vi
Charmeoffensiven fra QXL har især betydet en større fokus på kundeservice. Der er blevet ansat flere servicemedarbejdere, og kundehenvendelser bliver nu besvaret hurtigere - og kundeservice har åbent til længere ud på aftenen. Men det kan ikke gøre det alene.

"Det nytter ikke blot at svare hurtigere. Svarene skal også være præcise, fyldestgørende og venlige, så vi hjælper kunderne i første hug. Af samme årsag har vi indført et karaktersystem, hvor den enkelte bruger kan give servicemedarbejderen en karakter. Det bruger medarbejderne internt til at konkurrere om at være bedst til kundeservice," siger administrerende direktør Steen Trier i en pressemeddelelse.

Netauktionen lavede også interne mål for, hvor lang tid det måtte tage at besvare kundernes henvendelser. Mål der blev fulgt op på dagligt.

Den forøgede fokus på kundeservicen har også haft en sidegevinst. 

"Det er på mange måder et klassisk eksempel på, at det kan betale sig at være i dialog med sine kunder. Vi har fået mange gode forslag, som vi har brugt til at justere vores platform," siger Steen Trier.

QXL har fået over 450 anmeldelser på Trustpilot, hvor det også lader til, at mange eksisterende kunder bliver opfordret til at efterlade positive anmeldelser.


Annonceindlæg fra

Bliv mere effektiv med Danmarks bedste mobile netværk fra Telenor

Telenors erhvervskunder får ikke blot to års gratis adgang til Microsoft fremragende Office 365-tjeneste - men kommer automatisk på Danmarks førende mobile datanetværk. Det demonstrerer omfattende målinger fra Teknologisk Institut sort på hvidt.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Bravida Danmark A/S
Salg, installation og service inden for telefoni, netværk og kommunikationsanlæg.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om, hvad medarbejderne i dag forventer af dine...

I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

 
Kommende events
CIO Executive Update
CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner.


Microsoft Office 365
Det cloud-baserede Office 365 er et af de mest succesfulde produkter fra Microsoft i de seneste år. Vi har allieret os med eksperter og cases, som kan give dig en konkret og koncentreret introduktion til det alsidige værktøj. Så tilbring en formiddag i selskab med Office 365 og se hvorfor produktet er så populært ? og hvordan it-afdelingen og brugerne høster fordelene i Office 365.


Hvordan finder og fastholder du de bedste it-medarbejdere?
Hvordan skal du tiltrække de bedste it-kandidater i fremtiden? Og hvilke kompetencer kommer virksomhederne fremover til at efterspørge?







Log ind
x
E-mail
Kodeord