Årets største mobilugeMobile World Congress i Barcelona er i gang. Følg Computerworlds dækning her

Sådan forbedrede QXL sit rygte på Trustpilot

Kan det lade sig gøre at rette op på dårligt omdømme på Trustpilot? Det lykkedes for QXL.

Annonce:
Annonce:

En karakter på 3,1 ud af 10 på Trustpilot.dk er ikke prangende.

Derfor satte onlineauktionen QXL alle sejl til for at ryste det triste image af sig. Det er på vej til at lykkes, mener firmaet.

Det kan ellers virke som en uoverkommelig opgave at rette op på dårlige brugeranmeldelser, når først de utilfredse kunder har fundet et sted, hvor de kan få afløb for deres frustrationer og dårlige kundeoplevelser.

Men på et år har QXL rettet op på sit omdømme. I skrivende stund ligger firmaets karakter på Trustpilot på 7,3.

Sådan gjorde vi
Charmeoffensiven fra QXL har især betydet en større fokus på kundeservice. Der er blevet ansat flere servicemedarbejdere, og kundehenvendelser bliver nu besvaret hurtigere - og kundeservice har åbent til længere ud på aftenen. Men det kan ikke gøre det alene.

"Det nytter ikke blot at svare hurtigere. Svarene skal også være præcise, fyldestgørende og venlige, så vi hjælper kunderne i første hug. Af samme årsag har vi indført et karaktersystem, hvor den enkelte bruger kan give servicemedarbejderen en karakter. Det bruger medarbejderne internt til at konkurrere om at være bedst til kundeservice," siger administrerende direktør Steen Trier i en pressemeddelelse.

Netauktionen lavede også interne mål for, hvor lang tid det måtte tage at besvare kundernes henvendelser. Mål der blev fulgt op på dagligt.

Den forøgede fokus på kundeservicen har også haft en sidegevinst. 

"Det er på mange måder et klassisk eksempel på, at det kan betale sig at være i dialog med sine kunder. Vi har fået mange gode forslag, som vi har brugt til at justere vores platform," siger Steen Trier.

QXL har fået over 450 anmeldelser på Trustpilot, hvor det også lader til, at mange eksisterende kunder bliver opfordret til at efterlade positive anmeldelser.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




IT-JOB

Se flere it-job hos

 
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Projektstyring/projektledelse

Alle organisationer arbejder med projekter, og målet er altid det samme: Projekterne skal afsluttes til tiden, inden for det fastlagte budget og med det ønskede resultat. Det gælder for både de små projekter samt for de store, mandskabskrævende og ressource tunge projekter med længere tidsramme. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



CIO Executive Update

På CIO Executive Update kan du høre oplæg fra Henrik Amsinck - CIO for LEGO Group - om digitaliseringen af LEGO. Vi sætter desuden fokus på sikkerhed og mobility på to eksklusive roundtables - og giver plads til netværket med andre CIOs og it-direktører. Læs mere

Comwell Aarhus - 8000 Aarhus



Få styr på din hosting - sådan får du mere ud at dine data

Kom og hør om de nyeste metoder og teknologier, der giver dig mulighed for at øge udbyttet af dine data og din storage. Læs mere

Idrættens Hus - 2605 Brøndby






Computerworld
IBM Danmark fyrer 90 ansatte - især én afdeling ramt: Få overblikket her
IBM Danmark har netop gennemført en fyringsrunde. Her får du et overblik over situationen.
CIO
Google klar med 'Android for Work' - sådan vil Google få virksomhederne til at skifte til Android
Google ser store muligheder for indtjening, hvis selskabet kan få virksomhederne til at vælge Android som mobil-platform. Nu er selskabet klar med særlig 'Android for Work'-løsning.
Comon
Førstehåndsindtryk: Samsung Galaxy S6 og S6 edge er den helt rigtige vej for Samsung
Samsung Galaxy S6 og S6 Edge er de to nye telefoner fra Samsung, der skal vende den nedadgående kurve for selskabet. Kom med og få vores førstehåndsindtryk.
Channelworld
Stor rapport afslører: Sådan får du banket salgstallene i vejret og får kunderne til at bide på
Interview: Drop ambitionerne om at strømline dit salg på tværs af fysiske butikker og digitale platforme. I stedet skal du bruge data fra sociale medier til at skaffe viden om dine kunder, lyder det i ny rapport.
White paper
Videokonferencer giver færre rejseudgifter
Ricohs unified communications-system reducerer dine rejseudgifter væsentligt.