Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken

Danmarks ringeste netudbyder kan ikke forstå, at virksomheden boner ud som den internetudbyder, danskerne sætter mindst pris på. "Det ligner ikke de målinger, vi selv laver," siger direktør.

Læs også: Her er Danmarks bedste internetudbyder - og ringeste

"Jeg er faktisk meget overrasket over resultatet, for det harmonerer ikke med det, vi går og måler," siger Ken Helleskov Andersen, direktør for privatmarkedet i Telias bredbåndsforretning.

Han har netop læst den undersøgelse, som konsulenthuset Loyalty Group har begået om danskernes tilfredshed med deres internet-leverandør.

I undersøgelsen kommer Telia ud som klar taber på de fleste parametre.

Det kan du læse her.

Mange målinger
"Vi kører en lang række målinger af kundeoplevelse i alle landene, og her er vi gået fint frem i Danmark de seneste tre år. Vi har en ide om, at vi ligger godt, blandt andet når det gælder loyalitet og værdi for pengene," siger han.

I Loyalty Group-undersøgelsen har man spurgt 78 eksisterende Telia-kunder.

"Jeg er ikke statistiker, men i vores egne målinger plejer vi at være oppe på omkring 300, der udtaler sig. 78 er nok lidt lavt og jeg er i tvivl om, hvorvidt det er repræsentativt," siger Ken Helleskov Andersen.

Han er dog glad for alle de tal og undersøgelser, han kan få, som kan gøre ham klogere, siger han.

Trist, men glad for info
Hvad betyder sådan en undersøgelse for Telia?

"Det er rigtig irriterende at skulle læse det, for vi mener selv, vi er bedre, end det, der fremgår af den analyse. Jeg vil ikke sige, jeg ikke tror på tallene, men jeg kan ikke forstå, at de ikke ligger i tråd med de undersøgelser, vi får foretaget af eksterne partnere, og som vi kører på samme måde på internationalt plan."

Hvilke skridt tager I for at forbedre jeres kunders oplevelse af jer?

"Vi tager skridt hver dag. Vi taler dagligt med kunder, som vi ringer til, hvis de har givet os en dårlig score på et eller andet, for at finde ud af, hvad problemet er. Og så samler vi hver måned op og finder ud af, hvad vi skal fokusere på," siger Ken Helleskov Andersen.

"Og vi tager alle informationer, vi får om kundernes oplevelser, ad notam for at se, hvordan vi kan blive bedre," forsikrer Telia-direktøren.

Læs også: Her er Danmarks bedste internetudbyder - og ringeste


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Bording Data A/S
Udvikling og salg af software til integration, kommunikation og e-handel samt ERP med fokus på detailhandlen, digitale abonnementer og dagblade/magasiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datasikkerhed

Aldrig tidligere har det været mere afgørende, at vores it-systemer og data er sikre, for aldrig tidligere har vi været så afhængige af data. Og aldrig tidligere har vores data og systemer været så udsatte med så mange indgangsveje og muligheder for at blive ramt: Cloud, mobilbrug, BYOD samt virksomhedernes ofte meget fragmenterede it-infrastruktur med mange forskellige applikationer på kryds og tværs har givet mange nye kanaler ind til virksomhedernes netværk og systemer. Læs mere



Tips og tricks med Excel - Gratis inspirationsseminar

Kom til et spændende inspirationsseminar, der giver dig indsigt i hvordan Excel også kan benyttes til opgaver, som du måske ikke i dag bruger programmet til. Læs mere



Skygge-it

Mange it-afdelinger kæmper for at håndtere det kontrol-tab, der følger med, når medarbejdere og afdelinger begynder at anskaffe egne it-løsninger, som ikke nødvendigvis er koordineret eller godkendt af it-afdelingen. På dette How To seminar får du overblik over værktøjer og metoder til at håndtere skygge-it, så du genvinder kontrollen og minimerer it-sikkerheds-risikoen. Læs mere







CIO
Skandalerne i Skat er en urimelig sejr for de digitaliserings-modvillige
Klumme: Skandalerne i Skat er en vigtig sejr for dem, som ikke tror på digitalisering af den offentlige sektor. Og Skats problemer bliver ikke løst af organisationsændringer.
Comon
25.000 danskere gået i kuponsvindel-fælde på Facebook på blot seks timer: "Det spredte sig som en steppebrand"
Fakta, Netto, Aldi, Lidl, Lego og flere andre varemærker bliver lige nu udnyttet i forbindelse med kuponsvindel på Facebook, og danskerne klikker i hobetal. Læs hvad der sker, hvis du klikker.
Channelworld
Forbrugerne knuselsker denne computer: 2-i-1-maskinen viser vejen frem
Hybridmaskinerne viser vejen frem i et presset pc-marked. Den er populær blandt almindelige danskere, men mangler stadig fodfæste i firmaerne. Forventningerne er dog tårnhøje.
White paper
Intelligente forretningsprocesser
Læs her om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser, deres fordele og hvordan du hæver dine egne forretningsprocessers IQ.