De får for lidt for pengene hos deres mobilselskab, synes de.

Er du kunde? Her er Danmarks ringeste mobilselskab

De danske mobilkunder er mest utilfredse med dette teleselskab. Se her om det er dit.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.


Danske mobilkunder er mest utilfredse med Telia.

Det viser en ny undersøgelse fra konsulenthuset Loyalty Group.

I undersøgelsen BrancheIndex Mobil 2012 har man i en web-undersøgelse spurgt 3.000 tilfældigt udvalgte mobilkunder.

278 af dem er Telia-kunder, og de sender med deres besvarelser Telia ned på sidstepladsen, som det mobilselskab, der giver kunderne mindst værdi for pengene.

Tidligere har Telias bredbåndskunder kåret selskabet som Danmarks ringeste intetnet-udbyder.

Det kan du læse her.

I toppen ligger CBB Mobil, M1 og BiBoB.

CBB Mobil har desuden de mest loyale kunder, viser undersøgelsen. Og Telia har de mest troløse.

Tilfredse med online-selskaber
Danskerne er tilsyneladende godt tilfredse med at være kunder hos de rent internet-baserede mobilselskaber, konkluderer Loyalty Group.

For i den tunge del af skalaen finder man sammen med Telia Telenor, 3 og TDC. De fire selskaber, der også servicerer de danske mobilkunder via butikker.

"Som privatkunde kan man ofte undre sig over, hvad der retfærdiggør de højere priser hos Telia, Telenor, 3 og TDC. Når den grundlæggende ydelse leveres fra de samme netværk, og man kan købe de samme telefoner fra de små selskaber, hvad er det så for en merværdi, set med kundens øjne, de store selskaber leverer?," spørger direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group.

Undersøgelsen spørger også de 3.000 danske mobilbrugere, om de mener, at mobilmarkedet er overskueligt i forhold til priser og abonnementer. Det svarer hele 75 procent nej til.

Det forklarer den høje mobilitet i branchen, hvor 45 procent har været kunde hos to-tre forskellige mobilselskaber inden for de seneste fem år. Og det er en uholdbar situation for alle, erklærer Mikkel Korntved.

"Kunderne er gennem mange år og utallige priskrige blevet opdraget til en illoyal adfærd. Teleselskaberne tjener ikke tilstrækkeligt med penge og har samtidig overskudskapacitet i deres systemer. Det vil også i fremtiden kaste ved på bålet til nye priskrige," siger han.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.


Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datacenter og hosting: Sådan får du mere ud af dine data

Bliv opdateret på alle de nye teknologier og tendenser inden for datacenter-løsninger og hosting af markedets stærkeste leverandører. Du får også gode råd om, hvordan du kan sikre en fleksibel skalering i datacentret og potentielt opnå effektiviseringer og besparelser.

13. december 2016 | Læs mere


Kom godt i gang med EU-persondataforordningen

EU's persondataforordning træder i kraft 14. april 2018. Med trusler om høje bøder vil EU tvinge langt de fleste virksomheder til at få styr på deres håndtering og sikring af persondata. Så det er på høje tid at komme i gang ? kom og hør om kravene og se løsninger, der letter arbejdet frem mod at blive compliant.

15. december 2016 | Læs mere


Datacenter og hosting: Sådan får du mere ud af dine data

Bliv opdateret på alle de nye teknologier og tendenser inden for datacenter-løsninger og hosting af markedets stærkeste leverandører. Du får også gode råd om, hvordan du kan sikre en fleksibel skalering i datacentret og potentielt opnå effektiviseringer og besparelser.

19. januar 2017 | Læs mere






Computerworld
Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner
En negativ anmeldelse på Trustpilot om et inkassofirma har indtil videre kostet den selvstændige hvidevare-reparatør Jens Høgni Højgaard flere tusinde kroner og en tur i retten. Forklaringen er, at inkassofirmaet har forbudt kunder at udtale sig negativt i offentlighed om selskabet.
CIO
Lille it-virksomhed med 18 ansatte: "Sådan vinder vi de offentlige udbudsopgaver"
Hvis man er lille og vågen, kan man sagtens hugge de udbudsopgaver, der tidligere gik til de store firmaer. På et enkelt år er der næsten sket en fordobling i antallet af virksomheder under 20 personer, som vinder udbudsopgaver. Her kan du møde en af dem.
Comon
Test af Jabra Elite Sport: Det er fedt - men kan du leve med kompromisserne?
Ægte trådløse headsets uden nogen former for kabler er så småt begyndt at dukke op. Vi tester Elite Sport med indbygget pulsmåler fra danske Jabra.
Channelworld
Overblik: Det ved vi efter første retsmøde i den store Atea-bestikkelsessag
Den første sag om bestikkelse af offentlige ansatte kører i disse dage, hvor offentlige ansatte anklages for at have modtaget bestikkelse fra it-giganten Atea.
White paper
Invester i nye it-systemer og øg din konkurrencefordel
Sådan øger du antallet af kunder uden at øge bemandingen, få mindre stress i hverdagen og et langt bedre forhold til kunderne end tidligere.