Webhallen: Vi kender ikke Microsofts tablet-priser

Den svenske online-forhandler har bare gættet sig til prisen for Microsofts kommende Surface-tablet.

Annonce:
Annonce:
Historien om de meget høje priser for Microsofts kommende tavlecomputer Surface gik verden rundt tidligere i denne uge. Det var den svenske online-forhandler Webhallen, der havde oplistet fire forskellige Surface-computere i sit sortiment. Prisen startede ved 6.990 svenske kroner for den billigste model med Windows RT og 32 GB og den gik helt op til 14.990 kr. for en model med Windows Pro og 64 GB.

Microsoft har ikke selv afsløret de officielle priser for Surface, så derfor har det vakt stor opsigt at svenskerne kunne offentliggøre tabletpriserne - som tilmed er op til tre gange højere end prisen for konkurrenten iPad.

Men Webhallen afviser nu, at man har kendskab til de officielle priser fra Microsoft. Der er blot tale om foreløbige priser, som er baseret på svenskernes eget skøn, lyder meldingen.

"Vores kunder er meget interesserede i at forudbestille disse produkter, så vi har sat en høj midlertidig pris for serien så de er i stand til at bestille dem. For at gøre det helt klart, så har vi ikke modtaget nogen som helst prisinformation fra Microsoft, og alle som bestiller Surface med den høje pris får selvfølgelig deres bestilling tilpasset inden det endelige produkt bliver sendt. Så vi har ikke tænkt os at tage overbetaling bare fordi du er en early adopter," fortæller Webhallen til Techie Buzz.

Så der er stadig ingen troværdige informationer om, hvor meget Surface kommer til at koste. Til gengæld skulle det være sikkert, at ARM-udgaven kommer samtidig med Windows 8 den 26. oktober, mens versionerne med Intel-processor og Windows 8 Pro først kommer tre måneder senere.

Surface har 10,6 tommer bredformat-skærm og bliver leveret med et tre millimeter tykt berøringsfølsomt cover, der samtidig fungerer som tastatur. Der er indbyggede kameraer på for- og bagsiden og den er udstyret med Wi-Fi.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jaynet A/S
It- og teleløsninger samt datacenterydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Beyond Data

Der ligger en enorm værdi i big data for din virksomhed, hvor de mange rådata, der ofte flyder ustrukturerede rundt, kan fortælle dig, hvordan du kan forbedre forretningen, processerne, salget og meget andet. Ved at strukturere de mange data kan du øge virksomhedens indtjeningen og reducere omkostningerne. Læs mere

Radisson Blu Scandinavia - 2300 København



Kom helt med på mobilbølgen

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni kan du opleve internationale talere og få erfaringer og ideer fra de bedste mobilløsninger. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV



For Danmarks CIO'er og it-ansvarlige er Årets CIO blevet det årlige eksklusive mødested. Konferencen bevæger sig ind i din verden, tager aktuelle emner op, og behandler netop de områder, som det forventes, at du har en mening om - og en holdning til. Læs mere

D'angleterre - 1050 København K






Computerworld
Windows 10-opgradering kun gratis det første år - her er Microsofts opgraderings-plan
Microsoft fejer enhver tvivl af banen: Windows 10 vil ikke blive ved med at være gratis. Se selskabets opgraderings-plan her.
CIO
Efter 20 år i it-sikkerhedsbranchen: Her er fem barske sandheder fra kendt sikkerhedsekspert
Hvor reel en trussel er mobiltelefoner egentlig? Er det medarbejderne som er truslen mod firmaets data? Og hvorfor bliver amerikanske tjenester ved med at halte på sikkerheden? Få svaret når en sikkerhedsekspert taler ud til Computerworld.
Channelworld
Kendt direktør ude af stort dansk SAP-hus med dags varsel efter under et år på posten
Sammenstødet mellem dansk og amerikansk mentalitet udløser tumult på ledelsesgangen i Ciber.
White paper
Chat styrker din online-kundeservicestrategi
Få bedre effektivisering og kundeloyalitet ved at implementere chat som en del af din virksomheds kanalstrategi for servicecentret. Research og journalistisk bearbejdning af Computerworld for Netop