Sådan fjerner du dårlige anmeldelser på nettet

Hvad skal du gøre, når din virksomhed bliver svinet på Trustpilot?

I dag får kunderne mere og mere direkte indflydelse på virksomheders omdømme.

Det skyldes blandt andet forbruger-sider som Trustpilot og Yelp, hvor kunderne kan give anmeldelser af de virksomheder, som de handler hos.

Som forbruger kan denne slags sider være en uvurderlig hjælp, når du eksempelvis sidder foran computeren og overvejer at købe et produkt hos en mystisk webshop, som du ikke før har hørt om.

Men for virksomheder er fornøjelsen sjældent lige så stor, fortæller Morten Vadskær, der er indehaver af webshoppen Kondomaten.dk og desuden rådgiver andre virksomheder om e-handel.

"Ofte kan banale misforståelser være skyld i dårlige anmeldelser. Vi har eksempelvis prøvet at få en dårlig anmeldelse, fordi vi ikke har svaret på en kundemail, der var endt i vores spamfilter," siger Morten Vadskær.

Ressource krævende
Han forklarer, at virksomheden i nogle tilfælde må bruge mange ressourcer på at håndtere denne type kundeklager. Ressourcer som virksomhederne i sagens natur hellere vil bruge på at drive deres forretning.

"Men det er et vilkår, som virksomheder naturligvis må acceptere i dag, og du må for alt i verden ikke ignorere det," siger han.

Morten Vadskjær vil derfor også råde alle virksomheder til ikke blot at være aktive og svare på kundehenvendelserne på nettet.

Han anbefaler også, at du ligefrem omfavner sider som Trustpilot ved at opfordre dine kunder til at anmelde din virksomhed på siden.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED-Data A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

24. januar 2017 | Læs mere


It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

26. januar 2017 | Læs mere


Customer Relationship Management (CRM)

CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Der stilles stigende krav til sikkerheden når værdifulde informationer om virksomhedens væsentligste aktiv - kunderne - skal sikres, deles og gemmes, og netop sikkerheden i den web-baserede løsning kan virke uoverskuelig. Hør mere om hvordan bringer du dig i front med CRM, og hvordan får du størst muligt afkast af din CRM-investering.

31. januar 2017 | Læs mere





Computerworld
Advarsel til Gmail-brugerne: Lumsk phishing-mail på spil netop nu - sådan spotter du den
Gmail-brugerne skal være på vagt: It-kriminelle forsøger sig i øjeblikket med en udspekuleret phishing-mail. Se her, hvordan du spotter fupnummeret.
CIO
Coop på jagt efter afløser til den 49 år gamle mainframe: "Systemet er ikke længere tilstrækkeligt til vores vision for Coop"
Coop Danmark er i gang med en støre digitalisering af hele forretningen, og det kommer ikke til at gå stille for sig i 2017. Blandt andet skal Coop have fundet en erstatning for den 49 år gamle mainframe.
Comon
Undgå passwordet: Smart tilbehør til at låse og åbne din computer med Windows Hello
Windows Hello kan mere end blot låse din computer op med dit ansigt. Der findes en lang række muligheder af tilbehør, som kan være med til at sikre din computer mod indtrængere. Se fem af dem her.
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Sådan får du et bæredygtigt support- og vedligeholdelsessetup
Hvorfor investere i support og vedligeholdelse af din Microsoft Dynamics platform? I dette white paper får du svaret.