Forleden kom det frem, at designet til den nye ur-app i iOS 6 er stort set identisk med et berømt design fra 1944, som bliver brugt på de schweiziske banegårde. De schweiziske statsbaner SBB har alle rettighederne til urets design, men det ser ud til, at Apple undgår en ny retssag.
SBB fortæller til nyhedsbureauet AFP, at man skal mødes med Apple i de kommende dage eller uger.
"Indtil videre er der ikke nogen aftale, vi skal drøfte det med dem," siger SBB's talskvinde Patricia Claivaz.
Hun betegner samtidig rygterne om, at SBB vil forlange licensafgifter fra Apple, som den rene "spekulation" og tilføjer, at SBB ikke vil ødelægge forholdet til Apple ved at "bede om penge".
Faktisk er SBB meget stolt over, at det schweiziske banegårds-ur er blevet udvalgt til "80 millioner iPads", som talskvinden udtrykker det.
"Det fylder os med stolthed, at et brand, som er så vigtigt som Apple, bruger vores design, der allerede bliver vist på udstillinger i New York," siger Claivaz.
Selv om designet er næsten 70 år gammelt, bliver det stadig brugt på de schweiziske banegårde. Det unikke design kan kendes på den røde sekundviser.
Det ser altså ud til, at Apple slipper for at skulle til pengepungen for at betale for designet.
"Der er mange brands, som bruger SBB-logoet, men ingen der kan sammenlignes med Apple. Det handler ikke om at udveksle penge, men om at komme frem til en kontrakt, der fastlægger, hvordan logoet kan bruges, under hvilke betingelser og hvor længe," siger hun.
Apple er selv kendt for at beskytte sit design med næb og kløer - i 2009 blev den populære app-udvikler Tapbots tvunget til at ændre et ur-ikon, der lignede et ikon, som Apple bruger i sin telefon-app.
Samtidig har Apple anklaget konkurrenten Samsung for at have stjålet firmaets design - en kamp, der i øjeblikket bliver udkæmpet i retssale i flere lande.