Ny tablet-pc fra Google skal slå iPad

Den nye tablet-pc fra Google og Samsung har en større skærm og højere opløsning end den seneste iPad.

Google udvikler en ny tablet-pc i Nexus-serien sammen med Samsung. Det melder CNET, som også kan fortælle at den nye tablet-pc har en skærm på 10,1 tommer. Det er større end iPad, hvor skærmen er på 9,7 tommer.

Informationerne kommer fra analytikeren Richard Shim hos NPD DisplaySearch. Han oplyser, at billedopløsningen i den nye tablet-pc ligger på 2.560 x 1.536 billedpunkter. Det svarer til 299 ppi (pixels per inch). Til sammenligning har den seneste iPad en opløsning på 2.048 x 1.536 punkter og en ppi på 264.

Bortset fra skærmen er de andre tekniske specifikationer for produktet stadig ukendte, men den bliver formentlig udstyret med en quad-core-processor for at kunne trække den høje opløsning.

Hverken Google eller Samsung har officielt bekræftet rygterne, men Richard Shim henviser til kilder hos firmaernes underleverandører.

"Det bliver et high-end produkt", siger Shim. Den nuværende Google Nexus 7 tablet er et forholdsvis billigt produkt, der sælges for blot 199 dollar i USA.

Men den store nyhed er måske partnerskabet med Samsung. Google har samarbejdet med Asus om sin Nexus 7 tablet.  

Hvis Google nu vælger at gå sammen med Samsung om at udvikle en ny super-tablet, er det en betydelig udvidelse af det nye eksisterende samarbejde mellem de to firmaer.

Google og Samsung har allerede et partnerskab om firmaets Galaxy Nexus telefoner.

Den samme analytiker kan også fortælle, at Google starter produktionen af en billigere tablet-pc til blot 99 dollar i december.

Android fylder fem år den 5. november, og der spekuleres på, at Google måske vil bruge anledningen til at præsentere nye produkter på denne dato.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Tips og tricks med Excel - Gratis inspirationsseminar

Kom til et spændende inspirationsseminar, der giver dig indsigt i hvordan Excel også kan benyttes til opgaver, som du måske ikke i dag bruger programmet til. Læs mere



Skygge-it

Mange it-afdelinger kæmper for at håndtere det kontrol-tab, der følger med, når medarbejdere og afdelinger begynder at anskaffe egne it-løsninger, som ikke nødvendigvis er koordineret eller godkendt af it-afdelingen. På dette How To seminar får du overblik over værktøjer og metoder til at håndtere skygge-it, så du genvinder kontrollen og minimerer it-sikkerheds-risikoen. Læs mere



Sådan mestrer du digital innovation

Evnen til at innovere digitalt er et af de vigtigste succesparametre for en moderne virksomhed eller organisation. For hvor du for 5, 10 eller 20 år siden skulle mestre et fysisk produktionsapparat, så handler det i dag om at kunne tænke, analysere, organisere og anvende teknologi og data i nye sammenhænge. Læs mere






CIO
Sådan holder du dem væk: Disse fem ting synes hackerne er de største barrierer
Hackerne er blevet rigtigt dygtige. Men især fem ting kan genere dem, hvis de forsøger at trænge ind i dine systemer, viser rundspørge blandt 250 hackere.
Comon
25.000 danskere gået i kuponsvindel-fælde på Facebook på blot seks timer: "Det spredte sig som en steppebrand"
Fakta, Netto, Aldi, Lidl, Lego og flere andre varemærker bliver lige nu udnyttet i forbindelse med kuponsvindel på Facebook, og danskerne klikker i hobetal. Læs hvad der sker, hvis du klikker.
Channelworld
Forbrugerne knuselsker denne computer: 2-i-1-maskinen viser vejen frem
Hybridmaskinerne viser vejen frem i et presset pc-marked. Den er populær blandt almindelige danskere, men mangler stadig fodfæste i firmaerne. Forventningerne er dog tårnhøje.
White paper
Sådan følger du med den moderne forbruger
Virksomheder er nødt til at optimere deres kontaktpunkter for ikke at fremmedgøre deres mest kritiske interessenter. Læs i dette white paper hvordan