Tilbud til firmaer: Køb Facebooksider som du køber mælk

Dansk iværksætter vil sælge Facebook-sider og moderne online-markedsføring på samlebånd - så billigt og simpelt, at bageren og blomsterhandleren også kan være med.

Webhosting og hjemmeside-design er blevet hyldevarer, der ikke længere koster en formue. Den samme prisudvikling skal ske med Facebook-, QR-kode- og nyhedsbrevskampagner.

Det er filosofien bag firmaet Deskwolf, som iværksætteren Thomas Holm Jensen søsatte i april.

Deskwolf kunne sammenlignes med firmaet 123Hjemmeside, der har fået succes med at satse 100 procent på enkle hjemmesider. Deskwolf vil i stedet forsøge at bide sig fast i markedet for små og mellemstore virksomheder og give dem en samlet portal, hvorfra de kan anvende Facebook-konkurrencer og opbygge nyhedsbrevs-kampagner - uden dybere teknisk indsigt.

"Vi er på et stadie med onlinemarkedsføring, hvor vi var med hjemmesider for 15 år siden. De små firmaer kan godt se, at der er en masse trafik derovre. Men de ved typisk ikke, hvordan de kommer i gang. Det skal vi hjælpe dem med," siger Thomas Holm Jensen.

Deskwolf er en hyldeløsning. Eller som direktøren beskriver den: en McDonald's-løsning. Kunderne kan vælge blandt fast definerede "menuer". Det er med til at holde prisen og tidsforbruget nede. Det billigste abonnement er under 6.000 kroner om året. Og kunderne kan forvente en færdigopsat startløsning inden 24 timer. Se kundeeksempler her.

Så det er prisen og farten, der skal lokke kunderne til. Og det faktum at de mindste firmaer har mest at hente på Facebook, mener Thomas Holm Jensen.

"Folk vil nok stadig drikke nogenlunde lige mange øl, selv om Carlsberg annoncerer på Facebook. Men små virksomheder lever i høj grad af anbefalinger. Derfor er et relationsbaseret netværk som Facebook godt. Hvis du kan engagere dine kunder, vil jeg mene, at de mindste butikker, kiosker eller frisører har mulighed for at få meget større ROI på Facebook end de store firmaer," siger Thomas Holm Jensen.

Direktøren understreger, at Deskwolfs webbaserede suite ikke kun handler om at lave Facebook-sider og konkurrencer. Men i lige så høj grad at kunne udnytte QR-coder, splittest eller nyhedsbreve i et samlet univers.

Deskwolf er Thomas Holm Jensens første store selvstændige projekt, efter at han og partnerne Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra solgte spam-bekæmperen SoftScan til Symantec for 300 millioner kroner i 2009. Han har også været med i opstarten af sine tidligere partneres nye foretagende Panorama9.

Et stort hold fra "day one"
Deskwolf har eksisteret siden april. På nuværende tidspunkt med 15 ansatte. Det har været en klar strategi at have en stærk salgsafdeling fra starten.

"Vi har haft omsætning fra første dag, og det har givet os mulighed for at ansætte mange sælgere. Jeg vil tro, at det tog os to til tre år i SoftScan at komme op på det niveau, som vi er kommet op på på tre måneder her," siger Thomas Holm Jensen.

Til nytår skal yderligere 15 mand ansættes - og der skal findes nye lokaler.

"Som opstartsfirma kan man vælge at bootstrappe sig op fra bunden, men når jeg taler med venturefirmaer, så er de mere tændte på at gå i markedet med 100 sælgere og drive salget den vej. Med SoftScan viste vi, at den fom for muskelmasse-model virker. Så den bruger vi også her," siger Thomas Holm Jensen.

"Muskelmasse"-modellen skal også få Deskwolf til at vokse hurtigt. Deskwolf skal være stor. Thomas Holm Jensen skønner, at der er 100.000 små og mellemstore firmaer i Norden. Og af dem skal hans firma have en markant andel i kundekartoteket.

"Vi skal have 10.000 kunder i Danmark om fire år. Og det tilsvarende i Skandinavien," lover han. Dertil kommer mulige satsninger i for eksempel England.

En generisk løsning bygget på open source
Deskwolf ligger hos Amazon Cloud med henblik på at kunne opskalere forretningen til flere europæiske lande. Muligheden for hurtig skalering er også årsagen til, at firmaet har valgt en open source-tilgang.

"Der er tre dominerende CMS'er i dag: Wordpress, Drupal og Joomla. Wordpress er simpelt, men har nogle begrænsninger. Omvendt kan man i Drupal punktsvejse på 14 forskellige måder under vand og samtidig lave kaffe. Så vi er endt med at vælge Joomla," forklarer Thomas Holm Jensen.

Firmaet har fået lavet en løsning baseret på Joomla, men hvor 98 procent af funktionerne er skrællet af eller skjult - og så er brugerfladen lavet om.

Læs også Thomas Holm Jensens hårde oplevelse med at skille sig af med SoftScan.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
DS-Display A/S
Distributør af professionelt AV-udstyr, projektorer, digital signage, interaktive skærmløsninger, videokonference, storformatprint og -scan samt relateret tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datacenter og hosting: Sådan får du mere ud af dine data

Bliv opdateret på alle de nye teknologier og tendenser inden for datacenter-løsninger og hosting af markedets stærkeste leverandører. Du får også gode råd om, hvordan du kan sikre en fleksibel skalering i datacentret og potentielt opnå effektiviseringer og besparelser.

13. december 2016 | Læs mere


Kom godt i gang med EU-persondataforordningen

EU's persondataforordning træder i kraft 14. april 2018. Med trusler om høje bøder vil EU tvinge langt de fleste virksomheder til at få styr på deres håndtering og sikring af persondata. Så det er på høje tid at komme i gang ? kom og hør om kravene og se løsninger, der letter arbejdet frem mod at blive compliant.

15. december 2016 | Læs mere


Datacenter og hosting: Sådan får du mere ud af dine data

Bliv opdateret på alle de nye teknologier og tendenser inden for datacenter-løsninger og hosting af markedets stærkeste leverandører. Du får også gode råd om, hvordan du kan sikre en fleksibel skalering i datacentret og potentielt opnå effektiviseringer og besparelser.

19. januar 2017 | Læs mere





Computerworld
Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner
En negativ anmeldelse på Trustpilot om et inkassofirma har indtil videre kostet den selvstændige hvidevare-reparatør Jens Høgni Højgaard flere tusinde kroner og en tur i retten. Forklaringen er, at inkassofirmaet har forbudt kunder at udtale sig negativt i offentlighed om selskabet.
CIO
Lille it-virksomhed med 18 ansatte: "Sådan vinder vi de offentlige udbudsopgaver"
Hvis man er lille og vågen, kan man sagtens hugge de udbudsopgaver, der tidligere gik til de store firmaer. På et enkelt år er der næsten sket en fordobling i antallet af virksomheder under 20 personer, som vinder udbudsopgaver. Her kan du møde en af dem.
Comon
Så nemt installerer du en "ren" Windows 10 uden crapware
De fleste nye computere kommer med præ-installerede programmer, der kan gøre din computer langsom. Læs her, hvordan du let installerer Windows 10 uden crapware.
Channelworld
Overblik: Det ved vi efter første retsmøde i den store Atea-bestikkelsessag
Den første sag om bestikkelse af offentlige ansatte kører i disse dage, hvor offentlige ansatte anklages for at have modtaget bestikkelse fra it-giganten Atea.
White paper
Sådan overvinder man de 5 største udfordringer ved application recovery.
Få svar på hvordan man løser de 5 største udfordringer ved application recovery