Tilbud til firmaer: Køb Facebooksider som du køber mælk

Dansk iværksætter vil sælge Facebook-sider og moderne online-markedsføring på samlebånd - så billigt og simpelt, at bageren og blomsterhandleren også kan være med.

Annonce:
Annonce:

Lige nu kommer der 53 nye kunder til om måneden. Det motiverende vildsvin er fulgt med over fra SoftScan.

Webhosting og hjemmeside-design er blevet hyldevarer, der ikke længere koster en formue. Den samme prisudvikling skal ske med Facebook-, QR-kode- og nyhedsbrevskampagner.

Det er filosofien bag firmaet Deskwolf, som iværksætteren Thomas Holm Jensen søsatte i april.

Deskwolf kunne sammenlignes med firmaet 123Hjemmeside, der har fået succes med at satse 100 procent på enkle hjemmesider. Deskwolf vil i stedet forsøge at bide sig fast i markedet for små og mellemstore virksomheder og give dem en samlet portal, hvorfra de kan anvende Facebook-konkurrencer og opbygge nyhedsbrevs-kampagner - uden dybere teknisk indsigt.

"Vi er på et stadie med onlinemarkedsføring, hvor vi var med hjemmesider for 15 år siden. De små firmaer kan godt se, at der er en masse trafik derovre. Men de ved typisk ikke, hvordan de kommer i gang. Det skal vi hjælpe dem med," siger Thomas Holm Jensen.

Deskwolf er en hyldeløsning. Eller som direktøren beskriver den: en McDonald's-løsning. Kunderne kan vælge blandt fast definerede "menuer". Det er med til at holde prisen og tidsforbruget nede. Det billigste abonnement er under 6.000 kroner om året. Og kunderne kan forvente en færdigopsat startløsning inden 24 timer. Se kundeeksempler her.

Så det er prisen og farten, der skal lokke kunderne til. Og det faktum at de mindste firmaer har mest at hente på Facebook, mener Thomas Holm Jensen.

"Folk vil nok stadig drikke nogenlunde lige mange øl, selv om Carlsberg annoncerer på Facebook. Men små virksomheder lever i høj grad af anbefalinger. Derfor er et relationsbaseret netværk som Facebook godt. Hvis du kan engagere dine kunder, vil jeg mene, at de mindste butikker, kiosker eller frisører har mulighed for at få meget større ROI på Facebook end de store firmaer," siger Thomas Holm Jensen.

Direktøren understreger, at Deskwolfs webbaserede suite ikke kun handler om at lave Facebook-sider og konkurrencer. Men i lige så høj grad at kunne udnytte QR-coder, splittest eller nyhedsbreve i et samlet univers.

Deskwolf er Thomas Holm Jensens første store selvstændige projekt, efter at han og partnerne Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra solgte spam-bekæmperen SoftScan til Symantec for 300 millioner kroner i 2009. Han har også været med i opstarten af sine tidligere partneres nye foretagende Panorama9.

Et stort hold fra "day one"
Deskwolf har eksisteret siden april. På nuværende tidspunkt med 15 ansatte. Det har været en klar strategi at have en stærk salgsafdeling fra starten.

"Vi har haft omsætning fra første dag, og det har givet os mulighed for at ansætte mange sælgere. Jeg vil tro, at det tog os to til tre år i SoftScan at komme op på det niveau, som vi er kommet op på på tre måneder her," siger Thomas Holm Jensen.

Til nytår skal yderligere 15 mand ansættes - og der skal findes nye lokaler.

"Som opstartsfirma kan man vælge at bootstrappe sig op fra bunden, men når jeg taler med venturefirmaer, så er de mere tændte på at gå i markedet med 100 sælgere og drive salget den vej. Med SoftScan viste vi, at den fom for muskelmasse-model virker. Så den bruger vi også her," siger Thomas Holm Jensen.

"Muskelmasse"-modellen skal også få Deskwolf til at vokse hurtigt. Deskwolf skal være stor. Thomas Holm Jensen skønner, at der er 100.000 små og mellemstore firmaer i Norden. Og af dem skal hans firma have en markant andel i kundekartoteket.

"Vi skal have 10.000 kunder i Danmark om fire år. Og det tilsvarende i Skandinavien," lover han. Dertil kommer mulige satsninger i for eksempel England.

En generisk løsning bygget på open source
Deskwolf ligger hos Amazon Cloud med henblik på at kunne opskalere forretningen til flere europæiske lande. Muligheden for hurtig skalering er også årsagen til, at firmaet har valgt en open source-tilgang.

"Der er tre dominerende CMS'er i dag: Wordpress, Drupal og Joomla. Wordpress er simpelt, men har nogle begrænsninger. Omvendt kan man i Drupal punktsvejse på 14 forskellige måder under vand og samtidig lave kaffe. Så vi er endt med at vælge Joomla," forklarer Thomas Holm Jensen.

Firmaet har fået lavet en løsning baseret på Joomla, men hvor 98 procent af funktionerne er skrællet af eller skjult - og så er brugerfladen lavet om.

Læs også Thomas Holm Jensens hårde oplevelse med at skille sig af med SoftScan.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse en teknisk evaluering af en ny og revolutionerende arkitektur...

I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

 
Kommende events
IT Service Management (ITSM)

It service management kan leveres af egen it-organisation eller ved at søge hjælp hos en ekstern partner. På dette event bliver du klogere på mulighederne og udfordringerne - og får lejlighed til at netværke og søge inspiration hos ligesindede. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Datasikkerhed

På Computerworlds Datasikkerhedsevent kan du blive klædt på over for sikkerhedsproblemer både internt og eksternt. Lær hvordan du får en god sikkerheds-"awareness" i virksomheden, hvordan du bedst kan håndtere adgang til følsomme data, når dine medarbejdere er uden for virksomheden, og hør hvilke muligheder du har, for at gøre din virksomheds værdier og viden så sikker som muligt. Læs mere

Park Inn by Radisson - 2300 København S



Customer Relationship Management (CRM)

It-løsninger til kundehåndtering eller CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Fra udvidede kundekartoteker til egentlige call center applikationer. I de seneste år er der kommet nye web-baserede løsninger i markedet, og valget står i dag ikke blot mellem et stort antal leverandører og løsninger, men også mellem forskellige platforme. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup






Computerworld
På vejen hjem fra lufthavnen opdager jeg at min telefon via Bluetooth prøver at forbinde med min bil - og Bluetooth har aldrig været aktiveret på den telefon
På vejen hjem fra lufthavnen opdager jeg at min telefon via Bluetooth prøver at forbinde med min bil - og Bluetooth har aldrig været aktiveret på den telefon
CIO
Skat sparer 100 millioner kroner med ny it-indkøbs-politik: Så enkelt kan det gøres
Med en spritny udbudsfabrik har Skat præsteret at spare 100 millioner kroner på it-driftsudbud. Læs her, hvordan Skat har strømlinet sine udbudsproces.
Comon
Ny bærbar computer? Tag et kig på Lenovo Yoga 3 og Microsoft Surface Pro 3
Lenovo Yoga Pro 3 bærbar PC er ekstremt tynd, kommer med den helt nye Intel Core M processor og lades via USB. Men kan den slå Surface Pro 3? Se duellen her.
Channelworld
Faneflugt blandt Microsofts danske partnere: Fylder hylderne med Microsoft-rivalers produkter
Massevis af danske forhandlere af Microsofts klassiske økonomisystem C5 er begyndt at fylde hylderne med produkter fra Microsofts rivaler. "Det virker som om, at Microsoft mere eller mindre frivilligt giver slip på kunderne i den lave ende af markedet," lyder det fra direktør.
White paper
Få overblik over it-ressourcerne
Med ERP for IT® fra Efecte opnår du fuld styring over it-driften, leverandører inkl. outsourcing og bliver agil i forhold til forandringer.