Tilbud til firmaer: Køb Facebooksider som du køber mælk

Dansk iværksætter vil sælge Facebook-sider og moderne online-markedsføring på samlebånd - så billigt og simpelt, at bageren og blomsterhandleren også kan være med.

Annonce:
Annonce:

Lige nu kommer der 53 nye kunder til om måneden. Det motiverende vildsvin er fulgt med over fra SoftScan.

Webhosting og hjemmeside-design er blevet hyldevarer, der ikke længere koster en formue. Den samme prisudvikling skal ske med Facebook-, QR-kode- og nyhedsbrevskampagner.

Det er filosofien bag firmaet Deskwolf, som iværksætteren Thomas Holm Jensen søsatte i april.

Deskwolf kunne sammenlignes med firmaet 123Hjemmeside, der har fået succes med at satse 100 procent på enkle hjemmesider. Deskwolf vil i stedet forsøge at bide sig fast i markedet for små og mellemstore virksomheder og give dem en samlet portal, hvorfra de kan anvende Facebook-konkurrencer og opbygge nyhedsbrevs-kampagner - uden dybere teknisk indsigt.

"Vi er på et stadie med onlinemarkedsføring, hvor vi var med hjemmesider for 15 år siden. De små firmaer kan godt se, at der er en masse trafik derovre. Men de ved typisk ikke, hvordan de kommer i gang. Det skal vi hjælpe dem med," siger Thomas Holm Jensen.

Deskwolf er en hyldeløsning. Eller som direktøren beskriver den: en McDonald's-løsning. Kunderne kan vælge blandt fast definerede "menuer". Det er med til at holde prisen og tidsforbruget nede. Det billigste abonnement er under 6.000 kroner om året. Og kunderne kan forvente en færdigopsat startløsning inden 24 timer. Se kundeeksempler her.

Så det er prisen og farten, der skal lokke kunderne til. Og det faktum at de mindste firmaer har mest at hente på Facebook, mener Thomas Holm Jensen.

"Folk vil nok stadig drikke nogenlunde lige mange øl, selv om Carlsberg annoncerer på Facebook. Men små virksomheder lever i høj grad af anbefalinger. Derfor er et relationsbaseret netværk som Facebook godt. Hvis du kan engagere dine kunder, vil jeg mene, at de mindste butikker, kiosker eller frisører har mulighed for at få meget større ROI på Facebook end de store firmaer," siger Thomas Holm Jensen.

Direktøren understreger, at Deskwolfs webbaserede suite ikke kun handler om at lave Facebook-sider og konkurrencer. Men i lige så høj grad at kunne udnytte QR-coder, splittest eller nyhedsbreve i et samlet univers.

Deskwolf er Thomas Holm Jensens første store selvstændige projekt, efter at han og partnerne Allan Thorvaldsen og Diego d'Ambra solgte spam-bekæmperen SoftScan til Symantec for 300 millioner kroner i 2009. Han har også været med i opstarten af sine tidligere partneres nye foretagende Panorama9.

Et stort hold fra "day one"
Deskwolf har eksisteret siden april. På nuværende tidspunkt med 15 ansatte. Det har været en klar strategi at have en stærk salgsafdeling fra starten.

"Vi har haft omsætning fra første dag, og det har givet os mulighed for at ansætte mange sælgere. Jeg vil tro, at det tog os to til tre år i SoftScan at komme op på det niveau, som vi er kommet op på på tre måneder her," siger Thomas Holm Jensen.

Til nytår skal yderligere 15 mand ansættes - og der skal findes nye lokaler.

"Som opstartsfirma kan man vælge at bootstrappe sig op fra bunden, men når jeg taler med venturefirmaer, så er de mere tændte på at gå i markedet med 100 sælgere og drive salget den vej. Med SoftScan viste vi, at den fom for muskelmasse-model virker. Så den bruger vi også her," siger Thomas Holm Jensen.

"Muskelmasse"-modellen skal også få Deskwolf til at vokse hurtigt. Deskwolf skal være stor. Thomas Holm Jensen skønner, at der er 100.000 små og mellemstore firmaer i Norden. Og af dem skal hans firma have en markant andel i kundekartoteket.

"Vi skal have 10.000 kunder i Danmark om fire år. Og det tilsvarende i Skandinavien," lover han. Dertil kommer mulige satsninger i for eksempel England.

En generisk løsning bygget på open source
Deskwolf ligger hos Amazon Cloud med henblik på at kunne opskalere forretningen til flere europæiske lande. Muligheden for hurtig skalering er også årsagen til, at firmaet har valgt en open source-tilgang.

"Der er tre dominerende CMS'er i dag: Wordpress, Drupal og Joomla. Wordpress er simpelt, men har nogle begrænsninger. Omvendt kan man i Drupal punktsvejse på 14 forskellige måder under vand og samtidig lave kaffe. Så vi er endt med at vælge Joomla," forklarer Thomas Holm Jensen.

Firmaet har fået lavet en løsning baseret på Joomla, men hvor 98 procent af funktionerne er skrællet af eller skjult - og så er brugerfladen lavet om.

Læs også Thomas Holm Jensens hårde oplevelse med at skille sig af med SoftScan.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Kom helt med på mobilbølgen

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni kan du opleve internationale talere og få erfaringer og ideer fra de bedste mobilløsninger. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV



For Danmarks CIO'er og it-ansvarlige er Årets CIO blevet det årlige eksklusive mødested. Konferencen bevæger sig ind i din verden, tager aktuelle emner op, og behandler netop de områder, som det forventes, at du har en mening om - og en holdning til. Læs mere

D'angleterre - 1050 København K



Application performance management (APM)

Har du applikationer, der genererer direkte indtjening, har betydning for din virksomheds omdømme eller medvirker til at fastholde kunderne? Så bør du interessere dig for Application Performance Management - APM som et centralt element til at styrke indtjeningen fra den digitale forretning. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup






Computerworld
Enmandsfirma i hosting-klemme: Hjælp! Der er blevet lukket for mine data i skyen
Efter i to uger at have været afskåret fra sine forretningsdata, der opbevares i en cloud-tjeneste, er tålmodigheden nu slut. Næste trin er fysisk besøg på adressen eller en politianmeldelse.
CIO
Efter 20 år i it-sikkerhedsbranchen: Her er fem barske sandheder fra kendt sikkerhedsekspert
Hvor reel en trussel er mobiltelefoner egentlig? Er det medarbejderne som er truslen mod firmaets data? Og hvorfor bliver amerikanske tjenester ved med at halte på sikkerheden? Få svaret når en sikkerhedsekspert taler ud til Computerworld.
Channelworld
Kapitalfond bliver hovedaktionær i Conscia - lægger mere end halv milliard kroner for fuld kontrol
Kapitalfonden Axcel overtager aktiemajoriteten i den danske netværks- og mobility-virksomhed Conscia.
White paper
Sådan sørger du for at it-sikkerhedspolitikken er effektiv og konstant opdateret
Antallet af trusler mod virksomhedens dataintegritet mangedobles i takt med, at vi tager flere og flere enhedstyper og cloudservices i brug.