Vagthund pudset på fiberselskab efter ufin markedsføring

Et stort jysk fiberselskab mistænkes for at tage lidt for aggressive midler i brug i kampen om fiberkunderne.

Annonce:
Annonce:
Læs også:
Yousee svarer igen på kritik: Fiberselskaber fører også skræmmekampagner

Vred fiberboss: TDC fører fiber-skræmmekampagne

Flere fiberselskaber har gennem de seneste år taget et ganske stærkt våben i brug for at kapre flere fiberkunder på det hårdt pressede telemarked, hvor fiberselskabernes penge er fosset ud.

Ideen går kort fortalt ud på at udnytte fiberselskabernes stærke forankring i lokalsamfundene og dermed skabe en ihærdig lokalpatriotisk fiberbevægelse.

Det er sket ved at samarbejde med lokale organisationer og privatpersoner, der får penge eller andre goder for at hverve nye fiberkunder.

På den måde har man skabt en masse såkaldte "ildsjæle", der taler fiberens sag på gader og stræder, i den lokale sportsklub og over naboens hæk.

Fiberselskabet SE (tidligere Syd Energi red.), har benyttet sig af ildsjæle i tre år og hævder selv, at ildsjælene har været med til at rejse mere end en million kroner i det sønderjyske.

Man må ikke stemme dørklokker
Men spørgsmålet er nu, om disse fiber-ildsjæle bevæger sig på den rigtige side af loven, når det gælder ihærdighed.

I hvert fald har der i avisen JydskeVestkysten været rettet kritik af, at fiberselskabet SE's ildsjæle overtræder dørsalgsloven, der blandt andet forbyder erhvervsdrivende at stemme dørklokker.

Det får nu Forbrugerombudsmanden til at gå ind i sagen.

"Vi har skrevet til SE og bedt selskabet om en redegørelse," bekræfter Tina Morell, chefkonsulent ved Forbrugerombudsmanden.

Hun fortæller, at kravet om en redegørelse kommer efter artiklen i JyskeVestkysten og efter at have set, hvad SE skriver på sin egen hjemmeside.

"Vi har ikke modtaget noget fra SE endnu, men vi forventer at høre noget inden jul. Så kigger vi på det," lyder det fra Tina Morell.

Men fiberselskabernes aggressive salgsmetoder er ikke kun noget, forbrugere oplever i det sønderjyske.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




IT-JOB

Se flere it-job hos

 
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-drift - billigt og effektivt

It-drift skal klares billigt og effektivt - og måske skal du endda spare på driften i år? Computerworld Events sætter fokus på it-driften og hvordan du balancere pris og kvalitet i en verden der forventer høj kvalitet til få penge. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



Få styr på kunde- og supportcentret

Effektiv support af interne eller eksterne kunder, bedre overblik over ressourceforbruget og værdifulde input til udviklingen af produktet eller ydelsen. Det er resultaterne fra et veldrevet kunde- eller supportcenter der anvender de rigtige værktøjer. Deltag i Computerworlds How To om kunde- og supportsystemer - og få eksempler og inspiration til hvordan du kan skabe en løsning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



CIO Executive Update

CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner. Læs mere

Søhuset - 2970 Hørsholm







Computerworld
Windows 10 om tre dage: Gør disse tre ting før og efter du opdaterer til Windows 10
Den 29. juli frigiver Microsoft Windows 10. Men inden du kan hente den nye Windows-version, skal du lige gøre et par ting.
CIO
Giver du ERP-systemet skylden for dårlig leveringsservice?: Her er den virkelige skurk
Klumme: ERP-systemet får ofte skylden for manglende leveringsservice, men det er sjældent fair. I stedet skal man analysere flowet i virksomheden, og det er der er mange penge i.
Comon
Channelworld
Politiet er på sporet af flere ulovligheder i bestikkelsessagen
I denne uge skal en dommer tage stilling til om de tre personer, der fortsat sidder varetægtsfængslet i sommerens store bestikkelsessag, skal have lov til at holde resten af deres sommerferie i frihed.
White paper
Nedbryd roamingbarrieren
I dette white paper kan du læse, hvordan Simpl World Telecom effektivt nedbryder roamingbarrieren via et enkelt og unikt mix af teknologi og aftaler. Simpl tilbyder global mobiltelefoni og mobildata til en takst der er op til 90 procent lavere end konkurrenternes roamingtakster.