Vagthund pudset på fiberselskab efter ufin markedsføring

Et stort jysk fiberselskab mistænkes for at tage lidt for aggressive midler i brug i kampen om fiberkunderne.

Annonce:
Annonce:
Læs også:
Yousee svarer igen på kritik: Fiberselskaber fører også skræmmekampagner

Vred fiberboss: TDC fører fiber-skræmmekampagne

Flere fiberselskaber har gennem de seneste år taget et ganske stærkt våben i brug for at kapre flere fiberkunder på det hårdt pressede telemarked, hvor fiberselskabernes penge er fosset ud.

Ideen går kort fortalt ud på at udnytte fiberselskabernes stærke forankring i lokalsamfundene og dermed skabe en ihærdig lokalpatriotisk fiberbevægelse.

Det er sket ved at samarbejde med lokale organisationer og privatpersoner, der får penge eller andre goder for at hverve nye fiberkunder.

På den måde har man skabt en masse såkaldte "ildsjæle", der taler fiberens sag på gader og stræder, i den lokale sportsklub og over naboens hæk.

Fiberselskabet SE (tidligere Syd Energi red.), har benyttet sig af ildsjæle i tre år og hævder selv, at ildsjælene har været med til at rejse mere end en million kroner i det sønderjyske.

Man må ikke stemme dørklokker
Men spørgsmålet er nu, om disse fiber-ildsjæle bevæger sig på den rigtige side af loven, når det gælder ihærdighed.

I hvert fald har der i avisen JydskeVestkysten været rettet kritik af, at fiberselskabet SE's ildsjæle overtræder dørsalgsloven, der blandt andet forbyder erhvervsdrivende at stemme dørklokker.

Det får nu Forbrugerombudsmanden til at gå ind i sagen.

"Vi har skrevet til SE og bedt selskabet om en redegørelse," bekræfter Tina Morell, chefkonsulent ved Forbrugerombudsmanden.

Hun fortæller, at kravet om en redegørelse kommer efter artiklen i JyskeVestkysten og efter at have set, hvad SE skriver på sin egen hjemmeside.

"Vi har ikke modtaget noget fra SE endnu, men vi forventer at høre noget inden jul. Så kigger vi på det," lyder det fra Tina Morell.

Men fiberselskabernes aggressive salgsmetoder er ikke kun noget, forbrugere oplever i det sønderjyske.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Oplev Fremtidens ERP

Går du med tanker om at udskifte dit ERP-system, så giver Fremtidens ERP dig opdateret viden og inspiration til hvad den fremtidssikrede ERP-løsning anno 2016 bør indeholde. Unit4 inviterer til seminar torsdag den 26. maj i København, hvor vi skal se på hvad cloud, big data og machine learning kan tilbyde servicevirksomheder. Du vil derudover også få tips til hvordan du finder den rigtige løsning for netop din virksomhed og hvilke faldgruber du bør undgå. Læs mere

Comwell Conference Center Copenhagen (AC Hotel Bella Sky) - 2300 København S



Få bedre performance på forretningskritiske applikationer

Nutidens virksomheder drives af it og specielt software. Bliv opdateret på, hvordan brugen af APM kan hjælpe og understøtte overgangen til en softwaredefineret forretning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter - 2750 Ballerup



Ingen ved hvordan fremtidens computervirus ser ud

Tirsdag d. 31. maj 2016 sætter vi fokus på it-sikkerhed med udgangspunkt i Microsofts teknologier. Her har du mulighed for at møde en række indlægsholdere, der vil inspirere dig til, hvordan du i praksis beskytter dig bedst muligt og hvorfor det er vigtigt at tage truslerne alvorligt - både i it-afdelingen og på direktionsgangen! Læs mere

Microsoft Danmark - 2800 Kongens Lyngby







Computerworld
Den næste iPhone bliver kedelig - men så sker der noget virkelig interessant
ComputerViews: Til næste år sker der noget interessant med iPhonen, og derfor kan iPhone-brugere gøre klogt i at vente med at udskifte den gamle iPhone.
CIO
Sådan fik Johnny Vad reduceret it-nedetiden fra 37.000 timer til næsten nul på et enkelt år
Ved at overvåge it-leverandørernes præstationer røg antallet af spildte arbejdstimer ned fra 37.000 til ganske få timer på et enkelt år. "Det er ganske enkelt og uhyre effektivt," fortæller it-chefen, der fik ideen.
Comon
Stortest af antivirusprogrammer: Microsofts sikkerhedsprogram havner helt i bunden
Microsoft havner helt i bunden af denne antivirustest. I den modsatte ende af skalaen klarer en russisk produceret sikkerhedspakke sig bedst. Læs en sammenlignende test af 19 antivirusprogrammer her.
Channelworld
Microsoft skruer gevaldigt op for dansk udviklingscenter: Hyrer udviklere i bundter
Microsoft ansætter op mod 50 nye udviklere i selskabets største investering på dansk jord siden opkøbet af Navision i 2002.
White paper
De 4 servicefaser
Læs i dette white paper om de fire servicefaser: Før-køb, Køb, Efter-køb - Marketing, Efter-køb - Service