Årets største mobilugeMobile World Congress i Barcelona er i gang. Følg Computerworlds dækning her

Her er alle de danske it-jobs som ikke bliver besat

Nogle it-stillinger er så svære at få besat, at de indtager danmarksrekorden inden for forgæves rekruttering.

Annonce:
Annonce:
Læs også: 

Her er de mest eftertragtede it-kompetencer lige nu

Sådan kommer du til tops i headhunternes databaser

315.

Så mange gange har danske virksomheder forgæves forsøgt at rekruttere programmører og systemudviklere.

Det viser en undersøgelse af danske virksomheders rekrutteringssituation i efteråret 2012, Arbejdsmarkedsstyrelsen netop har offentliggjort.

Svære at rekruttere
Programmører og systemudviklere er faktisk så svære at rekruttere, at det er den stilling af alle opgjorte fra alle brancher, der med 315 har det højeste tal forgæves rekrutteringer.

I over 300 af tilfældene har det således ikke været muligt at finde den rette programmør- eller systemudvikler. Det på trods af at 1.358 it-jobsøgende med mere end tre måneders ledighed har været tilgængelige.

Eneste anden stillingsgruppe der er med i arbejdsmarkedsstyrelsens undersøgelse indenfor it og teleteknik er it-konsulenter.

Her står det ikke ligeså grelt til. Kun 134 gange er de forsøgt rekrutteret forgæves ud af en ledighedsgruppe på 1.156.  

Undersøgelsen
Samlet set har virksomhederne i stigende grad rekrutteret forgæves efter arbejdskræft på trods af en øget ledig arbejdsstyrke.

Antallet af forgæves rekrutteringer er steget fra 8.000 i 2011 til 9.600 i 2012, altså med 20 procent.

Undersøgelsen, der giver et øjebliksbillede, blev gennemført i efteråret 2012.

Her har 14.100 virksomheder svaret på, om de har haft problemer med at rekruttere nye medarbejdere. De 14.100 virksomheder repræsenterer cirka 45 procent af landets samlede beskæftigelse.   

Læs også: 

Her er de mest eftertragtede it-kompetencer lige nu

Sådan kommer du til tops i headhunternes databaser


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Dibs Payment Services A/S
Betalingssystemer til e-handel og detailhandel.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Projektstyring/projektledelse

Alle organisationer arbejder med projekter, og målet er altid det samme: Projekterne skal afsluttes til tiden, inden for det fastlagte budget og med det ønskede resultat. Det gælder for både de små projekter samt for de store, mandskabskrævende og ressource tunge projekter med længere tidsramme. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



CIO Executive Update

På CIO Executive Update kan du høre oplæg fra Henrik Amsinck - CIO for LEGO Group - om digitaliseringen af LEGO. Vi sætter desuden fokus på sikkerhed og mobility på to eksklusive roundtables - og giver plads til netværket med andre CIOs og it-direktører. Læs mere

Comwell Aarhus - 8000 Aarhus



Få styr på din hosting - sådan får du mere ud at dine data

Kom og hør om de nyeste metoder og teknologier, der giver dig mulighed for at øge udbyttet af dine data og din storage. Læs mere

Idrættens Hus - 2605 Brøndby







Computerworld
IBM Danmark fyrer 90 ansatte - især én afdeling ramt: Få overblikket her
IBM Danmark har netop gennemført en fyringsrunde. Her får du et overblik over situationen.
CIO
Google klar med 'Android for Work' - sådan vil Google få virksomhederne til at skifte til Android
Google ser store muligheder for indtjening, hvis selskabet kan få virksomhederne til at vælge Android som mobil-platform. Nu er selskabet klar med særlig 'Android for Work'-løsning.
Comon
Førstehåndsindtryk: Samsung Galaxy S6 og S6 edge er den helt rigtige vej for Samsung
Samsung Galaxy S6 og S6 Edge er de to nye telefoner fra Samsung, der skal vende den nedadgående kurve for selskabet. Kom med og få vores førstehåndsindtryk.
Channelworld
Stor rapport afslører: Sådan får du banket salgstallene i vejret og får kunderne til at bide på
Interview: Drop ambitionerne om at strømline dit salg på tværs af fysiske butikker og digitale platforme. I stedet skal du bruge data fra sociale medier til at skaffe viden om dine kunder, lyder det i ny rapport.
White paper
Chat styrker din online-kundeservicestrategi
Få bedre effektivisering og kundeloyalitet ved at implementere chat som en del af din virksomheds kanalstrategi for servicecentret.