Forbrugerombudsmanden har meldt fiberselskabet Dansk Bredbånd til politiet.
Baggrunden for politianmeldelsen er en markedsføringskampagne i perioden fra januar til marts 2012, hvor Dansk Bredbånd reklamerede for en triple-play-løsning med tv, telefoni og internet med en oplyst månedspris.
Men Dansk Bredbånd havde ikke oplyst kunderne om mindsteprisen - den pris som kunderne som minimum samlet kom til at betale for abonnementet, hvilket er et krav ifølge markedsføringslovens paragraf 13.
Det skriver Forbrugerombudsmanden på sin hjemmeside.
Betaler 50.000 kroner
Efter politianmeldelsen har Dansk Bredbånd erkendt lovovertrædelsen.
Ifølge Forbrugerombudsmandens hjemmeside er selskabet indstillet på at betale bøden på 50.000 kroner.
Undladelsen af oplysninger om den samlede pris - også kendt som mindsteprisen - i sidste års triple-play-tilbud er ikke den eneste gang, at Dansk Bredbånd har været på kant med markedsføringsloven.
Blandt andet i 2009 blev Dansk Bredbånd politianmeldt for mangelfuld markedsføring og måtte året efter slippe 150.000 kroner i bøde.