Accenture efter million-krav: Vi vil ikke sige noget

Danske Accenture vil ikke svare på spørgsmål om to store sager, der kan ende med at koste selskabet dyrt. "Vi ønsker ikke at kommentere yderligere eller give interview," lyder det fra selskabet.

Annonce:
Annonce:
Læs også: It-gigant mødt af dansk millionkrav - indtjening styrtdykker

Hos Accenture er talelysten ikke specielt står, når det handler om to større it-projekter, der er blevet bremset, og som selskabet har hensat større beløb til. Disse sager kan du læse om her.

Accentures administrerende direktør, Philip Michael Anthony Wiig, afviser således blankt at stille op til interview med Computerworld.

Selskabets pressemand, Claus Wilkii, skriver i en mail til Computerworld:

"Da der er tale om to verserende sager, ønsker vi ikke at kommentere yderligere eller give et interview."

Ja, der er en verserende sag
Om hensættelsen i forbindelse med mangelkravet skriver han per mail:

"Det er rigtigt, at der er en verserende sag, og vi har af regnskabstekniske hensyn foretaget en konservativ vurdering og hensættelse. Vi mener dog, at vi har en god sag og byder det videre forløb velkommen og vil først kommentere yderligere, når den endelige afgørelse foreligger."

Om den fælles nordiske skatterevision skriver Accentures pressemand:

"Vi har noteret afgørelsen fra skattemyndighederne, men vi mener, at vores position er korrekt og appellerer afgørelsen. Da det er en igangværende sag, ønsker vi ikke at kommentere yderligere på dette tidspunkt."

Computerworld vil gerne have oplyst, hvem modparten er i sagen om mangelkravet og hvad beløbet drejer sig om i skattesagen.

Her lyder talsmanden skriftlige svar:

"Nej, vi ønsker ikke at oplyse eller kommentere yderligere p.t., da der er tale om verserende sager."

Læs også: It-gigant mødt af dansk millionkrav - indtjening styrtdykker


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Bravida Danmark A/S
Salg, installation og service inden for telefoni, netværk og kommunikationsanlæg.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Beyond Data

Der ligger en enorm værdi i big data for din virksomhed, hvor de mange rådata, der ofte flyder ustrukturerede rundt, kan fortælle dig, hvordan du kan forbedre forretningen, processerne, salget og meget andet. Ved at strukturere de mange data kan du øge virksomhedens indtjeningen og reducere omkostningerne. Læs mere

Radisson Blu Scandinavia - 2300 København



Kom helt med på mobilbølgen

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni kan du opleve internationale talere og få erfaringer og ideer fra de bedste mobilløsninger. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV



For Danmarks CIO'er og it-ansvarlige er Årets CIO blevet det årlige eksklusive mødested. Konferencen bevæger sig ind i din verden, tager aktuelle emner op, og behandler netop de områder, som det forventes, at du har en mening om - og en holdning til. Læs mere

D'angleterre - 1050 København K







Computerworld
Windows 10-opgradering kun gratis det første år - her er Microsofts opgraderings-plan
Microsoft fejer enhver tvivl af banen: Windows 10 vil ikke blive ved med at være gratis. Se selskabets opgraderings-plan her.
CIO
Efter 20 år i it-sikkerhedsbranchen: Her er fem barske sandheder fra kendt sikkerhedsekspert
Hvor reel en trussel er mobiltelefoner egentlig? Er det medarbejderne som er truslen mod firmaets data? Og hvorfor bliver amerikanske tjenester ved med at halte på sikkerheden? Få svaret når en sikkerhedsekspert taler ud til Computerworld.
Channelworld
Kendt direktør ude af stort dansk SAP-hus med dags varsel efter under et år på posten
Sammenstødet mellem dansk og amerikansk mentalitet udløser tumult på ledelsesgangen i Ciber.
White paper
Sådan vælger du det bedste CMS
Læs her hvordan du vælger det CMS til web der både fra marketingafdelingens og udviklernes perspektiv giver den bedste kundeoplevelse.