It-svindlers ekskone taber retssag med et brag

En kendt it-direktørs ekskone lider million-nederlag i retten.

Annonce:
Annonce:
Læs også:

It-svindlers ekskone kræver formue af bank


Et kæmpe nederlag.

Det måtte ekskonen til den kendte it-svindler og tidligere topchef, John Trolle, indkassere i dag ved retten i Aarhus, skriver Jyllands-Posten

Janni Trolle tabte således retssagen mod Jyske Bank, som hun havde krævet ikke mindre end 50 millioner kroner af som følge af dårlig rådgivning.

Men i stedet skylder hun nu Jyske Bank mere end 7,5 millioner kroner, skriver Jyllands-Posten.

Jyske Bank frifindes. Hvorimod Janni Trolle skal betale en erstatning på 6,1 millioner kroner plus renter, sagsomkostninger med videre.

Dyr skilsmisse og it-kollaps
Ingen af parterne ønsker at kommentere sagen.

Janni Trolle blev i øvrigt en af de rigeste kvinder i Aarhus, da hun i sin tid blev skilt fra John Trolle, da hun fik 50 millioner kroner med sig.

John Trolle udtalte, at skilsmissen var medvirkende til at give tæppet væk under det, der var en af landets mest succesrige it-virksomheder.

Ny retssag på vej
I dag afsoner John Trolle en årelang dom for bedrageri, ligesom en erstatningssag til mindst 100 millioner kroner imod bestyrelsen og revisorer går ind i en afsluttende fase til april i år.

Det er omkring 12 år efter det store kollaps.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
CIO ROUND TABLE

CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner. Læs mere

Søhuset - 2970 Hørsholm



Beyond Data

Der ligger en enorm værdi i big data for din virksomhed, hvor de mange rådata, der ofte flyder ustrukturerede rundt, kan fortælle dig, hvordan du kan forbedre forretningen, processerne, salget og meget andet. Ved at strukturere de mange data kan du øge virksomhedens indtjeningen og reducere omkostningerne. Læs mere

Radisson Blu Scandinavia - 2300 København



Det moderne datacenter: Få mere ud af de nyeste teknologier

Det vrimler med nye teknologier og løsninger, der eksempelvis gør det muligt at sætte turbo på databehandlingen med SSD, blive en leverandør af interne cloud-services og gendanne data efter nedbrud - også selvom alt håb synes ude. Men hvordan finder du vej i junglen af løsninger, og hvordan kommer du i gang med de nyeste teknologier? Mød forskellige leverandører på denne spændende heldagskonference om topmoderne datacentre, serverrum og drifts-modeller. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup







Computerworld
Apple, Google og Microsoft i skattely: Vi står i et moralsk dilemma
ComputerViews: Apple, Microsoft, HP, Oracle og Google er blandt de virksomheder, der har flest penge placeret i skattely. Det sætter os alle i et moralsk dilemma.
CIO
Næste skridt i digitaliseringen: De 'levende' tjenester er lige på trapperne
Når du sætter dig ind i din bil og din smartphone siger "Tæt trafik: Der er 25 minutter til hjem", så er du en del af den it-revolution, som finder sted lige nu. Hør eksperten Mark Curtis forklare, hvad det betyder for din it og din organisation.
Comon
Prøvekørt: Sådan fungerer YouSees nye tv-boks
YouSee har lanceret en ny tv-boks, der følger med nye abonnementer eller kan tilkøbes for 30 kroner. Se hvad den nye boks kan her.
Channelworld
KMD skiller sig af med sin mainframe-afdeling - 68 KMD-ansatte får ny arbejdsgiver
IBM overtager fra 1. juni den tekniske del af KMD's mainframe-forretning. Dermed får 68 KMD-medarbejdere ny arbejdsgiver.
White paper
De 4 servicefaser
Læs i dette white paper om de fire servicefaser: Før-køb, Køb, Efter-køb - Marketing, Efter-køb - Service