Kan noget særligt: Danske firmaer slås om at få fat på denne it-mand

Der findes it-folk, som virksomhederne kæmper med næb og klør om at få fat på. Mød én af dem her.

Annonce:
Annonce:

Uddrag af CV

Mads Breusch Klinkby startede som IT-konsulent i 1999, og har de seneste fire år fungeret som selvstændig SharePoint konsulent.

Han er uddannet B.Sc.E.E. og er er siden blevet certificeret ScrumMaster, MCSD, MCDBA, MCTS og MCP.

Mads Breusch Klinkby bliver typisk inddraget som applikationsarkitekt i portalprojekter, og har senest bygget et nyt website til SKI.

Uddrag af erfaring:

1997 - 1999: Supporterm IT Support A/S

1999 - 2000: Systemudvikler, IT Support A/S

2001 - 2002: Microsoft udviklingskonsulent, WM-data

2002 - 2006: Senior softwarearkitekt, GN Otometrics

2007 - 2009: Seniorkonsulent, Progressive IT A/S

2009 - 2009: .NET udvikler, konsulent hos Saxo Bank

2010 - 2010: SharePoint 2010 udvikler, konsulent hos Creuna / fagforening

Læs mere på: http://www.linkedin.com/ (...)

Læs også:

Sådan gik Rolf fra top-projektleder til desperat jobjagt

Hvor er de kompetente it-folk i Danmark henne?

Sådan kommer du til tops i headhunternes databaser

Det er ikke alle, der har lige store problemer med at finde et nyt job.

For mens nogle må kæmpe om en stilling med bunkevis af kandidater, er der andre, der slet ikke har brug for at sende en eneste ansøgning. 

En af de personer er Mads Klinkby. 

Og hans vej mod toppen af it-branchen begyndte ikke med en lang kandidatuddannelse. 

"Det jeg kan, kan man ikke læse sig til. Det er i bund og grund min erfaring, der gør mig unik i forhold til virksomheder," pointerer Mads Klinkby. 

Det begyndte med en ZX81-samlecomputer og en bachelor som ingeniør.

Siden har han gået fra det ene it-projekt til det andet.

Senest har han afsluttet et større SharePoint 2010-projekt, hvor han var applikationsarkitekt på det nye SKI.dk. 

Fokuser på at få erfaring
Han forklarer sin succes med, at hans profil på den ene side er teknisk specialiseret, men på den anden side også viser nogle bredere projekt- og forretningskompetencer som eksempelvis Scrum. 

Men det er alfa omega at fokusere på at få erfaring indenfor nogle særlige områder, mener han.  

"Det er selvfølgelig vigtigt, at man tager nogle certificeringerne indenfor det felt, man ønsker at arbejde i. Men jeg mener alligevel, at det er endnu mere vigtigt, at man har erfaring, og har prøvet det af i praksis," siger han og forklarer: 

"En certificering kan tage et par dage at læse op til - i det projekt jeg lige kommer fra, har jeg beskæftiget mig med SharePoint 2010 i mere end 1.000 timer." 

Bevidste valg igennem sin karriere
Det handler om at få konkrete resultater og erfaring indenfor nogle specifikke områder på sit cv. 

"Jeg har selv valgt nogle områder ud, som jeg hele tiden har forsøgt at få mere erfaring indenfor. Derfor står jeg nu i en situation, hvor virksomheder ikke kan komme uden om én med mine kompetencer, hvis de arbejder med lige præcist mit område," siger han. 

Men hvis man skal have en spidskompetence indenfor et område, er man også nødt til at vælge fra. 

"Der er simpelthen blevet for mange teknologier. Da jeg begyndte, kunne man som Microsoft-konsulent måske vide alt om Microsofts servere. I dag skal man være heldig, hvis man bare kender et af deres serverprodukter til bunds."

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




 
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Rittal A/S
Salg, service og rådgivning inden for datacenterløsninger, bl.a. rack/serverskabe, køling, strømfordeling, sikkerhed- og overvågning og energimåling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

I dette white paper kan du læse om, hvordan Big Data åbner for nye muligheder inden for IT...

 
Kommende events
Få styr på kunde- og supportcentret

Effektiv support af interne eller eksterne kunder, bedre overblik over ressourceforbruget og værdifulde input til udviklingen af produktet eller ydelsen. Det er resultaterne fra et veldrevet kunde- eller supportcenter der anvender de rigtige værktøjer. Deltag i Computerworlds How To om kunde- og supportsystemer - og få eksempler og inspiration til hvordan du kan skabe en løsning. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Mobility: Sådan får du de bedste løsninger

Mobility er et afgørende indsatsområde i de fleste danske virksomheder 2014. Om det er interne apps, teleløsninger, mobile grænseflader rettet mod partnere, et konkret mobilt produkt til kunderne eller noget helt fjerde, så er der rigtig mange elementer at forholde sig til. På dette how-to kommer vi omkring alt fra de grundlæggende mobil-strategier til overvejelser om infrastruktur, udvikling og drift i forbindelse med mobile løsninger. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Datasikkerhed: Kend din risiko, dit budget og dine brugere

En konference der klæder dig på til kampen om virksomhedens data med konkrete cases, videndeling og gode råd fra eksperter. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - København - 2750 Ballerup







Computerworld
Slut med at vedhæfte filer til e-mails? Her er Microsofts nye løsning
Microsoft vil have e-mail-brugerne til at vedhæfte færre filer og i stedet udveksle dokumenterne på en anden måde.
CIO
10 ting, der kan gøre din it-afdeling til en succes
Klumme: Her har du 10 gode råd til at få forretningen og it-organisationen til at arbejde bedre sammen.
Comon
Apple-launch i aften: Nyt liv til iPad'en eller comeback til Mac'en
Apple er igen på trapperne med nye produkter, men hvad skal vi forvente?
Channelworld
Apple-præsenterede nye ultra-tynde iPads og en ny pixel-verdensmester
Tyndere, skarpere og hurtigere. Aftenens iPad-præsentation var en Apple classic.
White paper
ITIL og best practices i dagligdagen
Dette Computerworld Tema beskriver, hvad ITIL er, og hvordan det i praksis betaler det sig at ændre alt det, man gør forkert i dagligdagen.


Log ind
x
E-mail
Kodeord