It-konsulenternes 14 beskidte kneb

Læs her, hvordan du undgår at blive snydt af lidt for kreative it-sikkerhedskonsulenter.

Annonce:
Annonce:
Computerworld News Service: It-sikkerhedsbranchen er fuld af svindel og bedrag.

Vi har nok alle prøvet at modtage råd og anbefalinger, der mest af alt har været varm luft eller skjult markedsføring.

Det, man har brug for fra it-sikkerhedskonsulenter, er ekspertise, uvildig rådgivning og anbefalinger baseret på erfaring; og det til en fornuftig pris.

Men fra flere kanter er det noget ganske andet, man får.

Det kan for eksempel være store, dyre løsninger, der imødegår meget specifikke problemer, man måske slet ikke har.

Det kan være overraskelser om manglende funktionalitet, efter man har underskrevet kontrakten.

Eller det kan være ligegyldighed, hvad angår frister eller hvad der sker, når projektet først er afleveret.

Så sidder man i saksen
Det er ofte svært at forudsige en tvivlsom praksis, før man sidder i saksen.

De, der anvender dem, arbejder i visse tilfælde for nogle af de mest velansete firmaer, har de mest troværdige håndtryk og udtrykker indlevelse i ens sikkerhedsmæssige bekymringer.

I det følgende gennemgår vi 14 beskidte kneb, man gør klogt i at være opmærksom på, når man henter hjælp udefra til it-sikkerheden.

It-sikkerhedskonsulentens beskidte kneb nr. 1: Opdigter praktisk erfaring
En sjov tv-reklame i USA viste engang et par it-konsulenter, der blev nervøse, da de blev bedt om at hjælpe med at implementere en løsning, de havde designet. "Men vi er jo bare konsulenter," svarede de.

Ligesom i de fleste Dilbert-striber er der mere end et gran af sandhed på spil her

. Mange konsulenter har aldrig været med til at implementere de løsninger, de sælger.

Vi er alle stødt på dette kneb i en eller anden udformning, hvad enten det er en direkte løgn om erfaring med noget eller om der blot er tale om konsulenter, der er tilbageholdende med oplysninger om, hvor ofte de egentlig har rullet ærmerne op og fulgt tingene til dørs.

Hvis du vil undgå konsulenter, der benytter dette trick, kan du spørge:

"Hvor mange gange har du implementeret den specifikke løsning, du lige nu anbefaler?"

Et sådant spørgsmål bør følges på med:

"Kan jeg få nogle referencer?"

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Edgemo A/S
Konsulentydelser, soft- og hardware inden for virtualisering, deployment, systems management, server/storage, køling, sikkerhed, backup, remote backup

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-drift - billigt og effektivt

It-drift skal klares billigt og effektivt - og måske skal du endda spare på driften i år? Computerworld Events sætter fokus på it-driften og hvordan du balancere pris og kvalitet i en verden der forventer høj kvalitet til få penge. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



Få styr på kunde- og supportcentret

Effektiv support af interne eller eksterne kunder, bedre overblik over ressourceforbruget og værdifulde input til udviklingen af produktet eller ydelsen. Det er resultaterne fra et veldrevet kunde- eller supportcenter der anvender de rigtige værktøjer. Deltag i Computerworlds How To om kunde- og supportsystemer - og få eksempler og inspiration til hvordan du kan skabe en løsning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



CIO Executive Update

CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner. Læs mere

Søhuset - 2970 Hørsholm







Computerworld
Finn Helmer: "Jeg har penge til mad til engang i næste uge, men så er det også slut"
Dette er historien om en mand, som tjente 330 millioner kroner, mistede dem alle sammen igen, blev snydt og bedraget, og som nu sidder i et hul med bundløs gæld. Men han sidder der med et smil, fortæller han her.
CIO
Dansk CIO: Den klassiske ordremodtagende it-afdeling er stendød
"Man måler en CIO's succes på budgetpenge, antal medarbejdere og indflydelse. De to første punkter er ikke vigtige for mig," lyder det fra MT Højgaards CIO. Læs her om it-afdelingen, der har afgivet magten til forretningen, og hvor it-eksperter er en uddøende race.
Comon
Prøvekørt: Her er Microsofts splinternye Surface-computer - til noget lavere pris end Surface Pro 3
Prøvekørt: Microsoft er klar med en helt ny Surface-computer, der bliver billigere end den nuværende Surface 3 Pro, selv om de er ret ens. Vi har prøvekørt den nye maskine. Se vores dom her.
Channelworld
Dansk it-profil trækker stikket
En af de mest markante profiler inden for dansk it-distribution, Torben Qvist, forlader sit europæiske topjob i Also-koncernen. Nu vil han nyde tilværelsen som deltidskonsulent under varmere himmelstrøg.
White paper
Innovation gennem intelligent forretningsdrift
Intelligent Business Operations gør det muligt at transformere missionskritisk indsigt til den rette handling og derved styrke forretningen.