Her er de fem forskellige sælgertyper - hvem er du?

Bogen "The Challenger sale: Taking Control of the Customer Conversation" præsenterer fem sælgertyper, som de har identificeret gennem flere års undersøgelser af sælgeres adfærd. Se de fem sælgerprofiler her.

De to amerikanske forfattere og salgseksperter Matt Dixon og Brent Adamson har de seneste fire år sammenlignet sælgeres adfærd og de samme sælgeres resultater. 

Hvilken sælgertype der klarer sig bedst, kan du læse om her.

De opdeler sælgere i fem grundtyper. Her er en gennemgang af de fem typer, som også er beskrevet i bogen "The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation" (se boks).

"Den hårdtarbejdende" - The Hard Worker
Den hårdtarbejdende sælger er lige præcis det - hårdtarbejdende. Han er den aktivitetsdrevne sælger, der møder tidligt, går sent og er altid klar til at gøre en ekstra indsats for kunden. De er stærkt motiverede og giver sjældent op.

Han følger salgsmanualen og foretager flere telefonopkald pr. time og har flere salgsmøder pr. uge end nogen andre i salgsteamet. Den hårdtarbejdende er meget åben for feedback og er altid på udkig efter, hvordan de kan blive dygtigere og gøre deres arbejde bedre.

Den hårdtarbejdende er overbevist om, at gør man det rigtige på den rigtige måde, vil man automatisk skabe resultater. Det er kun et spørgsmål om at ringe op tilstrækkeligt mange gange, sende flere e-mails og tilbud til kunderne. Så rammer man også sit salgsmål ved månedens udgang.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

24. januar 2017 | Læs mere


It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

26. januar 2017 | Læs mere


Customer Relationship Management (CRM)

CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Der stilles stigende krav til sikkerheden når værdifulde informationer om virksomhedens væsentligste aktiv - kunderne - skal sikres, deles og gemmes, og netop sikkerheden i den web-baserede løsning kan virke uoverskuelig. Hør mere om hvordan bringer du dig i front med CRM, og hvordan får du størst muligt afkast af din CRM-investering.

31. januar 2017 | Læs mere






Computerworld
Advarer om phishing-angreb: Pas på hvis du modtager denne PDF
En phishing-mail med en vedhæftet PDF er i øjeblikket på spil. Phishing-angrebet forsøger at narre modtagerne til at udlevere login-oplysninger.
CIO
2017 bliver et år, som man kommer til at skrive om i historiebøgerne: Nu kommer skiftet fra digitalisering til digital økonomi
Klumme: "I Danmark vil vi nu se et fokusskifte i ledelsesdiskussionen - ikke til digitalisering eller teknologibegejstring og -skepsis men til håndtering af en datadrevet virkelighed. For chefen gælder det nu: Op på ølkassen eller ud ad vagten.
Comon
HTC skyder smartphone-foråret i gang med ny Samsung Note 7-klon
HTC har skudt smartphone-foråret i gang med HTC U Ultra og U Play, hvor særligt U Ultra er interessant for dem, der gik glip af Note 7-smartphonen
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Telefoni i skyen - få mere ud af Office 365
Dette whitepaper sætter fokus på, hvordan I kan komme godt i gang med cloud-telefoni via O365, samt udnytte de nye kommunikationsmuligheder optimalt.