TDC: Utilfreds kunde blander tingene sammen

It-mand, der skal betale mere end 80.000 kroner for en fastnetforbindelse, blander tingene sammen i sin kritik af TDC.

Den tidligere direktør for It-forum Midtjylland, Finn Støy, blander tingene sammen, når han beskylder TDC for ikke at opfylde sin leveringspligt.

Du kan læse om Finn Støys problemer, der blandt andet har udløst en pris på mere end 80.000 kroner for en fastnetforbindelse her: TDC til it-mand: Din fastnettelefon koster 83.615 kroner.

Ifølge TDC-pressemedarbejder Povl Rasmussen gælder TDC´s forsyningspligt nemlig taletelefoni.

Han henviser til de nærmere regler, der fremgår af Forsyningspligtbekendtgørelsen.

Heraf fremgår i §2, at pligten omfatter "udbud af basale taletelefonitjenester".

"Stk. 2. De i stk. 1 nævnte forsyningspligttjenester skal omfatte:

1) Én forbindelse til en taletelefonitjeneste, der giver slutbrugeren adgang til at foretage og modtage opkald mellem nettermineringspunkter samt mulighed for udveksling af trafik med andre slutbrugere, der er tildelt numre i nummerplaner baseret på ITU's anbefaling E.164.

2) Mulighed for taleoverførsel i en kvalitet, der som minimum svarer til den, der opnås på PSTN-tjenesten pr. 1. december 2000."

"Hermed fremgår det implicit, at der ikke er krav om en bestemt teknologi til at udbyde en basal taletelefonitjeneste, så længe den opfylder de i stk. 1 og 2 angivne krav," forklarer Povl Rasmussen.

Samtidig fremgår det af de konkrete vilkår for TDC's forsyningspligt, som TDC påtog sig per 1. januar 2009 og 6 år:

"Forsyningspligtudbyderen er frit stillet ved valg af teknologi i forbindelse med opfyldelse af forsyningspligten, i det omfang den anvendte teknologi overholder de fastsatte vilkår. Forsyningspligtudbyderen kan bl.a. vælge at benytte tekniske løsninger, som kræver lokal strømforsyning."

TDC henviser i øvrigt til embedsmand Tore Christensen i Erhvervsstyrelsen, der bør kunne bekræfte dette.

"Jeg tror, at Finn Støy blander faste kredsløb ind i forsyningspligten, men et fast kredsløb har ikke noget med en bredbåndsforbindelse eller internetopkobling at gøre," lyder det fra Povl Rasmussen fra TDC.

Læs om Finn Støys sag her: TDC til it-mand: Din fastnettelefon koster 83.615 kroner.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

24. januar 2017 | Læs mere


It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

26. januar 2017 | Læs mere


Customer Relationship Management (CRM)

CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Der stilles stigende krav til sikkerheden når værdifulde informationer om virksomhedens væsentligste aktiv - kunderne - skal sikres, deles og gemmes, og netop sikkerheden i den web-baserede løsning kan virke uoverskuelig. Hør mere om hvordan bringer du dig i front med CRM, og hvordan får du størst muligt afkast af din CRM-investering.

31. januar 2017 | Læs mere






Computerworld
Advarsel til Gmail-brugerne: Lumsk phishing-mail på spil netop nu - sådan spotter du den
Gmail-brugerne skal være på vagt: It-kriminelle forsøger sig i øjeblikket med en udspekuleret phishing-mail. Se her, hvordan du spotter fupnummeret.
CIO
Årets CIO om 2017: Nu skruer vi op for kunstig intelligens for at finde mønstre i driftdata og optimere komponenter
Klumme: Hos Energinet går forretning og it nu sammen om at skabe systemer baseret på kunstig intelligens. Målet er et mere effektivt dansk el-system ved at udnytte og forstå de gigantiske datamængder fra elforsyningen.
Comon
Undgå passwordet: Smart tilbehør til at låse og åbne din computer med Windows Hello
Windows Hello kan mere end blot låse din computer op med dit ansigt. Der findes en lang række muligheder af tilbehør, som kan være med til at sikre din computer mod indtrængere. Se fem af dem her.
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Microsoft Dynamics AX7 på 10 uger (Dynamics 365 for Operations)
Skal man tænke traditionelt, når man skal bygge et forretningssystem der kan drive og udvikle hvor det gælder om at være agil med stor omstillingsparathed, og hvor kravet til processer bliver større og større ?? Bliv klogere i dette white paper.