Apple betaler millionerstatning til iPhone-ejere

300 millioner kroner skal Apple betale i erstatning til kunder, som har brokket sig over defekte eksemplarer af iPhone og iPod Touch. Apple prøvede ellers at snige sig uden om.

I USA har Apple indgået forlig i en sag om manglende garanti på virksomhedens udgaver af iPhone og iPod Touch. 

Ifølge Wall Street Journal skal Apple betale cirka 300 millioner kroner til omkring 153.000 kunder.

De har sagsøgt Apple, fordi deres Apple-udstyr er gået i stykker, men Apple afviste dem med begrundelsen om, at produkterne havde været i kontakt med vand - og dermed ikke dækket af garantien.

Der er nemlig en indbygget indikator i iPhone og iPod Touch, som skifter farve, hvis udstyret er blevet vådt.

Men ifølge sagsøgerne kan indikatoren skifte farve, hvis blot telefonen eller musikafspilleren ved almindelig brug har været udsat for høj luftfugtighed.

Apple er dog ikke enig i den udlægning ifølge retsdokumenterne, men valgte at indgå forlig med kunderne.

Der er i øvrigt langt fra første gang, at Apple skal betale erstatning til utilfredse kunder.

Tilbage i februar indgik Apple forlig
i en retssag om in-app salg.

Det var tidligere ikke beskyttet med et kodeord, og derfor kunne børn eksempelvis frit købe løs, når de havde lånt forældrenes telefoner og iPads. Det har kostet forældre tusindvis af kroner.

Apple risikerer i denne sag at skulle betale et erstatningsbeløb på op mod 600 millioner kroner.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer & Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

24. januar 2017 | Læs mere


It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

26. januar 2017 | Læs mere


Customer Relationship Management (CRM)

CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Der stilles stigende krav til sikkerheden når værdifulde informationer om virksomhedens væsentligste aktiv - kunderne - skal sikres, deles og gemmes, og netop sikkerheden i den web-baserede løsning kan virke uoverskuelig. Hør mere om hvordan bringer du dig i front med CRM, og hvordan får du størst muligt afkast af din CRM-investering.

31. januar 2017 | Læs mere





Computerworld
Advarsel til Gmail-brugerne: Lumsk phishing-mail på spil netop nu - sådan spotter du den
Gmail-brugerne skal være på vagt: It-kriminelle forsøger sig i øjeblikket med en udspekuleret phishing-mail. Se her, hvordan du spotter fupnummeret.
CIO
Coop på jagt efter afløser til den 49 år gamle mainframe: "Systemet er ikke længere tilstrækkeligt til vores vision for Coop"
Coop Danmark er i gang med en støre digitalisering af hele forretningen, og det kommer ikke til at gå stille for sig i 2017. Blandt andet skal Coop have fundet en erstatning for den 49 år gamle mainframe.
Comon
Undgå passwordet: Smart tilbehør til at låse og åbne din computer med Windows Hello
Windows Hello kan mere end blot låse din computer op med dit ansigt. Der findes en lang række muligheder af tilbehør, som kan være med til at sikre din computer mod indtrængere. Se fem af dem her.
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Sådan får du et bæredygtigt support- og vedligeholdelsessetup
Hvorfor investere i support og vedligeholdelse af din Microsoft Dynamics platform? I dette white paper får du svaret.