Microsoft-chef: Partnerne skal bare tage sig sammen og komme op i skyen

Med Computerworld til WPC Topchef i Microsoft giver på tomandshånd svar på, hvordan og hvorfor partnerne skal forberede sig på den ny strategi.

Annonce:
Annonce:

Vahé Torossian

Houston: Vahé Torossian, Microsofts corporate vice president, erkender, at ny partner-strategi for brug af skyen kan være en stor udfordring for partnerne.

"Al forandring er noget, som er ubehageligt for alle," siger han til Computerworld efter offentliggørelsen af selskabets nye partner-strategi.

Nu handler det altså om at komme ud af starthullerne og gøre brug af skyen, og her et af hovedargumenterne, der skal overbevise partnerne, til at tage og føle på.

En IDC undersøgelse, der er sponsoreret af Microsoft, viser nemlig, at de partnere, der allerede er etableret i skyen, oplever en vækst, der er mere end 2,4 gange større, end væksten for de partnere, der ikke er etableret i skyen.

Partnerne betyder alt
Sammen med flere andre af Microsoft spidser præsenterede Vahé Torossian søndag Microsofts nye partner-strategi til et såkaldt executive summit, hvor blandt andet danske Cloud People deltog.

Cloud Peoples CEO, Finn Krusholm, beskrev efterfølgende, hvordan strategien ikke ligefrem havde vagt begejstring blandt de indbudte partnere.

Hvordan reagerer du på de bekymringer, som nogle af jeres partnere gav udtryk for efter udmeldingerne om den nye strategi?

"Hvis det kommer fra partnerne, så er det jo en vigtig pointe. De vågner jo ikke om morgenen og tænker: Hvordan kan vi være bekymrede bare for at være bekymrede?," siger Vahé Torossian og fortsætter:

"Men partnerne beder samtidig Microsoft om at være lederen inden for it-teknologi, og hvis Microsoft er leder på it-området, så vil partnerne også opleve vækst."

Ingen bliver efterladt på perronen
Men selv om meget kommer til at handle om skyen og dens muligheder, så vil partnere, som ikke hopper på vognen med det samme, ikke blive efterladt på perronen.

"Vi gør det muligt for kunderne at være fleksible i skyen, og de kan jo stadig beholde it-elementer lokalt i virksomheden. Forudsigelserne siger jo, at selv de 2.000 største virksomheder i verden stadig vil have 20 procent af infrastrukturen lokalt i virksomheden i år 2020." forsikrer siger Vahé Torossian.

Han understreger dog, at strategien vil ændre partnernes vilkår.

"Set i et historisk perspektiv er den ny strategi af stor betydning, fordi den dels ændrer nogle af fremgangsmåderne for partnernes salgsindsats, dels måden de servicerer på og dels selve rollen for partnerne." siger han.

Partner: Flere er i chok over ny Microsoft-strategi

Microsoft: Sådan vil vi genskabe vores forretning

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Schantz Data A/S
Kernesystemer til pensionssektoren og internetbaserede løsninger til forsikringssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse en teknisk evaluering af en ny og revolutionerende arkitektur...

I dette white paper kan du læse om, hvordan HP Converged Infrastructure forenkler dit datacenter...

I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

 
Kommende events
IT Service Management (ITSM)

It service management kan leveres af egen it-organisation eller ved at søge hjælp hos en ekstern partner. På dette event bliver du klogere på mulighederne og udfordringerne - og får lejlighed til at netværke og søge inspiration hos ligesindede. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Datasikkerhed

På Computerworlds Datasikkerhedsevent kan du blive klædt på over for sikkerhedsproblemer både internt og eksternt. Lær hvordan du får en god sikkerheds-"awareness" i virksomheden, hvordan du bedst kan håndtere adgang til følsomme data, når dine medarbejdere er uden for virksomheden, og hør hvilke muligheder du har, for at gøre din virksomheds værdier og viden så sikker som muligt. Læs mere

Park Inn by Radisson - 2300 København S



Customer Relationship Management (CRM)

It-løsninger til kundehåndtering eller CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Fra udvidede kundekartoteker til egentlige call center applikationer. I de seneste år er der kommet nye web-baserede løsninger i markedet, og valget står i dag ikke blot mellem et stort antal leverandører og løsninger, men også mellem forskellige platforme. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup







Computerworld
På vejen hjem fra lufthavnen opdager jeg at min telefon via Bluetooth prøver at forbinde med min bil - og Bluetooth har aldrig været aktiveret på den telefon
På vejen hjem fra lufthavnen opdager jeg at min telefon via Bluetooth prøver at forbinde med min bil - og Bluetooth har aldrig været aktiveret på den telefon
CIO
Skat sparer 100 millioner kroner med ny it-indkøbs-politik: Så enkelt kan det gøres
Med en spritny udbudsfabrik har Skat præsteret at spare 100 millioner kroner på it-driftsudbud. Læs her, hvordan Skat har strømlinet sine udbudsproces.
Comon
Ny bærbar computer? Tag et kig på Lenovo Yoga 3 og Microsoft Surface Pro 3
Lenovo Yoga Pro 3 bærbar PC er ekstremt tynd, kommer med den helt nye Intel Core M processor og lades via USB. Men kan den slå Surface Pro 3? Se duellen her.
Channelworld
Faneflugt blandt Microsofts danske partnere: Fylder hylderne med Microsoft-rivalers produkter
Massevis af danske forhandlere af Microsofts klassiske økonomisystem C5 er begyndt at fylde hylderne med produkter fra Microsofts rivaler. "Det virker som om, at Microsoft mere eller mindre frivilligt giver slip på kunderne i den lave ende af markedet," lyder det fra direktør.
White paper
It-besparelser med printanalyse
Hvordan skaber du den optimale drift og TCO for den samlede printerinstallation? Få en præcist evaluering med Scriptor Printanalyse.