Cisco bekymret: Salg i vigtige markeder pludselig stoppet

Pludselig er salget på samtlige 10 vigtige vækstmarkeder stoppet brat op.

Annonce:
Annonce:
Netværks-giganten Cisco System vækker opsigt i investor-miljøet i Wall Street med selskabets melding om et kommende slemt resultat.

Cisco begrunder de dystre udsigter med faldende efterspørgsel i de vigtige vækstmarkeder, ligesom selskabet nu betaler prisen for den store forandringsproces, som selskabet har iværksat i en række produkt-linier.

Cisco forventer, at omsætningen i indeværende kvartal vil falde mellem otte og 10 procent i forhold til det tilsvarende kvartal i fjor.

Selskabets regnedrenge må samtidig erkende, at de har skudt forbi i deres forventninger til årets tredje kvartal, som med en omsætning på 67,3 milliarder kroner ligger et stykke under det forventede.

Faldende ordreindgang
Cisco-topchef John Chambers siger, at ordreindgangen i udviklings-landene kort og godt har styrtdykket i kvartallet.

"Ingen af vores 10 største vækstmarkeder har nået deres forventninger. De er faktisk alle ret langt fra deres mål, og de er bare faldet og faldet i de seneste par uger," siger han.

I Rusland faldt ordreindgangen med 30 procent i forhold til samme periode i fjor. I Brasilien faldt ordreindgangen med 25 procent, mens det i Mexico, Indien og Kina faldt med 18 procent.

John Chambers forventer, at denne udvikling vil fortsætte i de kommende kvartaller.

De dystre nyheder kommer, efter at Cisco har iværksat en stor omstrukturering, der blandt andet sigter efter at gøre selskabet hurtigere og mere agilt.

Det kan du læse mere om her: Cisco fyrer tusindvis af ansatte - er for tyk og langsom

Læs mere om Ciscos udfordringer i markedet her: Den nye it-virkelighed: Opkomlinge kan mase Microsoft, Oracle og [b]Cisco
[/b]


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få bedre performance på forretningskritiske applikationer

Nutidens virksomheder drives af it og specielt software. Bliv opdateret på, hvordan brugen af APM kan hjælpe og understøtte overgangen til en softwaredefineret forretning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter - 2750 Ballerup



Ingen ved hvordan fremtidens computervirus ser ud

Tirsdag d. 31. maj 2016 sætter vi fokus på it-sikkerhed med udgangspunkt i Microsofts teknologier. Her har du mulighed for at møde en række indlægsholdere, der vil inspirere dig til, hvordan du i praksis beskytter dig bedst muligt og hvorfor det er vigtigt at tage truslerne alvorligt - både i it-afdelingen og på direktionsgangen! Læs mere

Microsoft Danmark - 2800 Kongens Lyngby



The Mobile Wave 2016

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni bliver du opdateret på de nye, hotte mobil-trends og får et indblik i de nye løsninger og teknologier. Oplev internationale talere og konkrete danske cases. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV







Computerworld
Den næste iPhone bliver kedelig - men så sker der noget virkelig interessant
ComputerViews: Til næste år sker der noget interessant med iPhonen, og derfor kan iPhone-brugere gøre klogt i at vente med at udskifte den gamle iPhone.
CIO
Sådan fik Johnny Vad reduceret it-nedetiden fra 37.000 timer til næsten nul på et enkelt år
Ved at overvåge it-leverandørernes præstationer røg antallet af spildte arbejdstimer ned fra 37.000 til ganske få timer på et enkelt år. "Det er ganske enkelt og uhyre effektivt," fortæller it-chefen, der fik ideen.
Channelworld
Microsoft skruer gevaldigt op for dansk udviklingscenter: Hyrer udviklere i bundter
Microsoft ansætter op mod 50 nye udviklere i selskabets største investering på dansk jord siden opkøbet af Navision i 2002.
White paper
10 tips til hvordan du skaber loyale kunder
I dette white paper kan du læse hvordan du skaber loyale kunder