Ny TDC-koncerndirektør: Her skal vi vinde kunder

Interview: Jens Munch-Hansen får som ny koncerndirektør for TDC Erhverv ansvaret for et af koncernens vigtigste forretningsområder. Se her, hvordan han vil kapre nye virksomheder som kunder.

TDC skal konkurrere på alt andet end priserne.

Sådan lyder budskabet fra den nyudnævnte koncerndirektør for TDC Erhverv, Jens Munch-Hansen.

"Selvfølgelig skal vi være konkurrencedygtige på prisen, men det er også klart, at vi er mange operatører på markedet, og jeg ønsker ikke at starte en priskrig. Det ønsker jeg absolut ikke."

"Hvis vi allesammen byder os helt i bund, kommer vi bare til en situation, hvor der ikke er penge til at investere i markedet," siger Jens Munch-Hansen.

Han tager over som koncerndirektør i TDC Erhverv efter Eva Berneke, der er ny administrerende direktør i KMD.

I stedet for en priskrig vil Jens Munch-Hansen fokusere på at kunne levere erhvervsløsninger, der handler om andet og mere end rene telefoni- og data-abonnementer.
"Jeg ønsker ikke at starte en priskrig. Det ønsker jeg absolut ikke"

Her er der vækst
"Man skal se på, hvor markedet bevæger sig hen. Det er de færreste erhvervskunder, der klarer sig alene med mobil eller fixed voice eller data. Efterspørgslen går klart hen imod det, vi kan kalde sammenhængende løsninger eller unified communications."

Unified communications handler blandt andet om at integrere de forskellige kommunikations-kanaler i virksomheden, og om at kunne stille nye video-løsninger og presence- og kalender-funktioner til rådighed.

"Der mener jeg jo, at vi i TDC har den store fordel, at vi ikke bare er teleoperatør, men at vi også har en meget stor konsulent-organisation, som hedder Netdesign, og vi har også TDC Hosting."

Hvis man spørger Microsoft, vil de sige, at de med Lync-løsningen kan levere det hele, bortset lige fra netværksdelen. Er der ikke en pointe i det?

"Alle vil sige, at de kan levere det hele, og Lync er et bud blandt mange. Mange vælger så også at levere det sammen med en teleoperatør."

"Der, hvor vi så kommer ind, er som leverandør af services, tilpasninger og den integration over mod virksomhedens andre systemer, som typisk kræves."

Dermed er vi tilbage ved kampen imellem teleoperatørerne i Danmark, der alle har kig på erhvervsmarkedet, fordi det i høj grad er der, der kan tjenes penge på kunderne.

Hvordan skiller TDC sig ud der?

"Vi har samlet det hele under én hat, og det betyder ret meget, at hele kundeoplevelsen kan opleves ét sted fra. Det er et stærkt udgangspunkt," mener Jens Munch-Hansen blandt andet.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TDCH A/S
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

24. januar 2017 | Læs mere


It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

26. januar 2017 | Læs mere


Customer Relationship Management (CRM)

CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Der stilles stigende krav til sikkerheden når værdifulde informationer om virksomhedens væsentligste aktiv - kunderne - skal sikres, deles og gemmes, og netop sikkerheden i den web-baserede løsning kan virke uoverskuelig. Hør mere om hvordan bringer du dig i front med CRM, og hvordan får du størst muligt afkast af din CRM-investering.

31. januar 2017 | Læs mere






Computerworld
Advarsel til Gmail-brugerne: Lumsk phishing-mail på spil netop nu - sådan spotter du den
Gmail-brugerne skal være på vagt: It-kriminelle forsøger sig i øjeblikket med en udspekuleret phishing-mail. Se her, hvordan du spotter fupnummeret.
CIO
Coop på jagt efter afløser til den 49 år gamle mainframe: "Systemet er ikke længere tilstrækkeligt til vores vision for Coop"
Coop Danmark er i gang med en støre digitalisering af hele forretningen, og det kommer ikke til at gå stille for sig i 2017. Blandt andet skal Coop have fundet en erstatning for den 49 år gamle mainframe.
Comon
Undgå passwordet: Smart tilbehør til at låse og åbne din computer med Windows Hello
Windows Hello kan mere end blot låse din computer op med dit ansigt. Der findes en lang række muligheder af tilbehør, som kan være med til at sikre din computer mod indtrængere. Se fem af dem her.
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Sådan får du et bæredygtigt support- og vedligeholdelsessetup
Hvorfor investere i support og vedligeholdelse af din Microsoft Dynamics platform? I dette white paper får du svaret.