Artikel top billede

Fortalt til: Nicolai Devantier | Foto: Lars Jacobsen

Mennesker i IT
Udgivet 27. april 2015 kl. 15.30

Jeg er ikke den store vandhund, men jeg elsker min søn, og da han rigtig gerne ville prøve en af verdens vildeste vandrutchebaner på vores ferie i Dubai, så gik jeg naturligvis med.

Det var dog bestemt ikke lysten, der drev værket. Faktisk synes jeg, at det er noget af det værste, man kan fordrive tiden med, og jeg var ligeledes rystende nervøs for turen.

Men efter oplevelsen, der viste sig at være meget grænseoverskridende, gik det op for mig, at en oplevelse skal foregå i grænselandet for at gøre et alvorligt indtryk.

Det samme gør sig gældende, når det handler om at udvikle sin forretning. Hvis du bare gør det samme som de andre, så rykker du dig aldrig.

Ved at gøre noget nyt i det digitale univers kan du tilbyde dine kunder noget uventet og noget, der er specialiseret og målrettet mod brugeren.

Du kan tilbyde nye services, mens dem der kopierer de andre, bare gentager sig selv og gætter på, hvad kunderne vil have.

Det handler om at bryde grænserne, og få inspiration fra mange kanter.

Her gik det op for mig, at i forretningen er viden service, mens gætteri og kopi bare er spam.

Dietmar Dahmen, ekspert i digital forretningsudvikling og markedsføring, keynote-taler på Computerworld Summit 2015.


Flere mennesker i IT Om mennesker i it