Direktør i konsulenthuset Delegate, Peter Østergaard, kan for andet år i træk smykke sig med titlen som en af landets bedste it-arbejdspladser.

Her er Danmarks bedste it-arbejdsplads: Vi er stolte, når vi går på arbejde

Nærvær, gensidighed og anerkendelse er de tre værdier, der gør vores medarbejdere stolte over deres arbejde, siger direktør for Danmarks bedste it- arbejdsplads.

Annonce:
Annonce:

Delegate A/S har i 2015 udvidet bemandingen med 17 ansatte, så man i dag er 57 medarbejdere. Firmaet omsætter for 56 millioner kroner årligt.

Delegate er specialiseret i cloud-baserede Microsoft-løsninger som Sharepoint, Office 365 og CRM Online.

Mening med at gå på arbejde og god ledelse.

Der er de to fiksstjerner, som direktør i it-konsulenthuset Delegate, Peter Østergaard, orienterer sig efter.

Firmaet er netop - for tredje gang - blevet udpeget som vinder i konkurrencen Great Place To Work, hvor medarbejdere giver karakterer for ledelse, arbejdsmiljø og virksomhedskultur på deres arbejdsplads.

"Det, der nok gør mig allermest stolt og glad, er, at tæt på 100 procent af vores medarbejdere ubetinget siger, at de er stolte over at arbejde i Delegate - at de kan identificere sig med deres arbejdsplads, og at de kan se en mening med det, de laver," lyder det fra Peter Østergaard.

I forhold til sidste års udgave af Great Place to Work har Delegate udvidet bemandingen til 54 ansatte, og er dermed akkurat stor nok til at rykke fra kategorien "mindre it-arbejdspladser" til gruppen af "store arbejdspladser".

Men de værdier - nærvær, gensighed og anerkendelse - som Delegate bygger på, er der trods vokseværket ikke rykket ved, fortæller Peter Østergaard, som understreger, at værdierne er noget der skal udmøntes konkret hver eneste dag.

Ikke nok at sige tingene én gang
"Vores værdier er en guideline for, hvordan vi styrer virksomheden, og hvordan vi kommunikerer med vores ansatte. Når man er en virksomhed, der vokser, skal man for eksempel huske, at det ikke er nok at sige tingene en gang. Det er en kommunikationsmæssig udfordring, som jeg har måttet lære. Det er jo ikke sådan, at bare fordi man har sagt noget en gang, at så er det åbenlyst for alle, hvad der er vores vision," siger Peter Østergaard.

Han lægger især vægt på anerkendelse, som et centralt værktøj i firmaets hverdag - og det gælder også i relationen til firmaets kunder, hvor et af målepunkterne er, om også kunderne giver anerkendelse for veludført arbejde.

"Vi er meget fokuseret på at levere et stykke arbejde, som giver vores medarbejdere en anerkendelse for at have leveret en god løsning. Men vi taler også åbent og ærligt om både de gode og mindre gode ting, når vi for eksempel har været til et kundemøde. Det arbejder vi med at gøre til en del af vores kultur," siger Peter Østergaard.

En af de helt lavpraktiske konsekvenser af Delegates værdier, er, at firmaet helst undgår "body-shopping", hvor en medarbejder bliver udlånt til en kunde over en længere periode.

"Det gør vi som udgangspunkt ikke. Det er på forhånd svært at definere, hvad kunden får ud af det. Og det passer dårligt med vores ønske om, at kunden skal kunne anerkende vores medarbejder og vores firma for at have skabt værdi for kunden," forklarer Peter Østergaard.

Læs også:

Yammer og masser af initiativ kan erstatte en HR-afdeling

Årsregnskab

Delegate A/S

Mio. kroner

Læs mere om Delegate A/S i Brancheguiden

Kilde
Dansk RegnskabsAnalyse


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få bedre performance på forretningskritiske applikationer

Nutidens virksomheder drives af it og specielt software. Bliv opdateret på, hvordan brugen af APM kan hjælpe og understøtte overgangen til en softwaredefineret forretning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter - 2750 Ballerup



Ingen ved hvordan fremtidens computervirus ser ud

Tirsdag d. 31. maj 2016 sætter vi fokus på it-sikkerhed med udgangspunkt i Microsofts teknologier. Her har du mulighed for at møde en række indlægsholdere, der vil inspirere dig til, hvordan du i praksis beskytter dig bedst muligt og hvorfor det er vigtigt at tage truslerne alvorligt - både i it-afdelingen og på direktionsgangen! Læs mere

Microsoft Danmark - 2800 Kongens Lyngby



The Mobile Wave 2016

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni bliver du opdateret på de nye, hotte mobil-trends og får et indblik i de nye løsninger og teknologier. Oplev internationale talere og konkrete danske cases. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV







Computerworld
Den næste iPhone bliver kedelig - men så sker der noget virkelig interessant
ComputerViews: Til næste år sker der noget interessant med iPhonen, og derfor kan iPhone-brugere gøre klogt i at vente med at udskifte den gamle iPhone.
CIO
Sådan fik Johnny Vad reduceret it-nedetiden fra 37.000 timer til næsten nul på et enkelt år
Ved at overvåge it-leverandørernes præstationer røg antallet af spildte arbejdstimer ned fra 37.000 til ganske få timer på et enkelt år. "Det er ganske enkelt og uhyre effektivt," fortæller it-chefen, der fik ideen.
Channelworld
Microsoft skruer gevaldigt op for dansk udviklingscenter: Hyrer udviklere i bundter
Microsoft ansætter op mod 50 nye udviklere i selskabets største investering på dansk jord siden opkøbet af Navision i 2002.
White paper
5 tech trends der redefinerer brugeroplevelsen
Læs i dette white paper hvordan du vinder kunder og hvordan du kan påvirke brugerne