Alt for mange projekter ender i ingenting - sådan får du succes med dit

Var dit seneste projekt en succes eller en fiasko - og hvor ved du det fra? Her får du gode tip fra en af Danmarks førende eksperter i business case, Martin J. Ernst, fra ITU.

Var dit seneste projekt en succes eller en fiasko? Og hvor ved du det fra?

Udfordringen er, at vi skal blive rigere, hurtigere og arbejde smartere.

Derfor er de fleste danske virksomheder fulde af projekter og forretningsplaner.

Men måske er vi konstant i gang med at investere i projekter, som vi aldrig for alvor høster gevinsten på?

Det mener Martin J. Ernst som er ekstern lektor på ITU og forfatter til bogen "Mastering the Business Case".

Computerworld har derfor spurgt Martin J. Ernst om, hvad der typisk går galt, når projekterne skal fra projektorganisationen ned på bundlinjen.

I interviewet kommer vi blandt andet ind på:

- At når mange projekter og deres business cases aldrig slår igennem, så handler det om at business casens tre liv ofte glemmes.

- Balancen mellem projektorganisationen og forretningsledet - og hvordan man kommer ud over skellet.

- Hvordan du holder fast i sammenhængen mellem teknologi, adfærdsændring og gevinst - og sikre at du også får målt på den adfærdsændring der skal til hvis gevinsten skal hentes hjem.

- Martin J. Ernst tre råd til at få skruet en business case sammen, som har langt bedre mulighed for succes.

Se videoen i toppen af artiklen - og hør hvordan du bliver bedre til at få høstet gevinsterne af dine projekter.