Falcks CIO: "Vi kommer ingen vegne, hvis vi hele tiden skal regne på den fulde business-case"

Interview: Alt kan ikke sættes ind i en business model, hvis du skal i gang med digitaliseringen. Det er budskabet fra Falcks globale CIO, Torben Ruberg, der tror, at Uber er et overgangsfænomen. Se det store interview her.

Falck er ambulancen, der kører os til hospitalet, når vi er kommet til skade. Eller Falck-manden som hjælper os videre når dækket er fladt eller batteriet dødt.

Falck er noget fysisk, som umiddelbart er svært at skifte ud med en app eller en browser.

Men selv store virksomheder med fysiske aktiviteter som Falck skal være med helt fremme, når det kommer til digital innovation. 

Det er i hvert fald budskabet fra Falcks CIO. Torben Ruberg.

Torben Ruberg blev i 2015 kåret som Årets CIO - blandt andet på baggrund af sit arbejde med at øge innovationen og digitalseringen i Falck.

I interviewet med Torben Ruberg kan du blandt andet høre om:

- Hvorfor Uber måske bare er et overgangsfænomen.

- Hvordan Falck ser på de digitale konkurrenter.

- Hvordan Falck har etableret en selvstændig digital innovations afdeling, kaldet Digital Business Development - og hvad der er afdelingens succeskriterier.

- Hvilke megatrends Falck reagerer på.

- Hvorfor it-afdelingen skal lære at tænke i produkter og brugere - og ikke kun effektivisering og den eksisterende forretning.

- Hvorfor du ikke kommer nogle vegne, hvis du skal udarbejde business cases for alt i digitaliseringen.

- Hvordan det er at få udfordret strategien og forretningsmodellen i en veletableret virksomhed.

- Hvad andre virksomheder kan lære af Falck.

Læs også: Næste skridt i digitaliseringen: De 'levende' tjenester er lige på trapperne