Hvis du som topchef tror, at din it-chef vil komme og redde dig, så tager du fejl

Din virksomheds digitalisering betyder ikke noget, hvis du ikke kan levere en bedre kundeoplevelse. Så klart er budskabet fra Thomas Honoré, forfatter til den nye bog "Disrupt eller dø". I interviewet her kan du også høre om, hvorfor Intels tilgang til innovation endte i fiasko.

Apple har ikke bare slået Nokia ihjel. Ifølge den finske statsminister, Alexander Stubb, har Apple også ødelagt Finland.

Både fordi iPhonen viste sig at være ren kryptonit for Nokias telefoner, men også fordi ubredelsen af iPads har sat den finske papirindustri under pres.

Det er af de interessante historier, du kan læse i den nye bog "Disrupt eller dø" med undertitlen "En guide til den digitale ledelsesudfordring".

Den læseværdige bog, som med sine 180 sider er overskuelig, giver en række konkrete forslag til overvejelser, erkendelser og handlinger.

Og bogen er samtidig krydret med en række eksempler og historier, både kendte og mindre kendte, hvor digitalisering spiller en afgørende rolle. 

Alt sammen med fokus på handlekraft, eksekvering og ledelse.

I videoen ovenfor kan du se et kort interview bogens ene forfatter, Thomas Honoré, som til hverdag også er CEO i it-virksomheden Columbus.

I interviewet kommer Thomas Honoré ind på:

- At din digitalisering ikke betyder noget, hvis du ikke kan levere en bedre kundeoplevelse. 

- At hvis du som topchef i en virksomhed tror, at det er it-chefen, som redder forretningen, så tager du fejl.

- At mens it-afdelingen har lært at tale om lean, processer og reduktion, så betyder udviklingen, at de succesfulde it-afdelinger i dag også arbejder med kundeoplevelsen og værdiskabelsen der.

- Hvorfor Intels tilgang til innovation og disruption i eksterne rugekasser endte i fiasko - og hvordan du selv kan undgå modstanden mod forandringer. Det som bogens forfattere kalder virksomhedens immunforsvar.

Hør også Falcks CIO fortælle om de digitale konkurrenter: 

"Vi kommer ingen vegne, hvis vi hele tiden skal regne på den fulde business-case"