Artikel top billede

(Foto: (C) Sam Burt 2010 / Sam Burt)

Fortæl din historie og del din viden på Computerworld

Har du en god historie, der trænger til at blive fortalt? Eller har du specialviden på et område, som du vil dele med vores læserskare af professionelle it-folk? Skriv til os og bliv en del af Computerworlds voksende skare af klummeskribenter.

Der findes rigtig mange gode, underfundige og tankevækkende historier, som udspringer af livet og hverdagen for de mange danskere, der arbejder professionelt med it.

Nogle af historierne fortjener at blive fortalt til os alle sammen, fordi vi kan lære af dem, grine af dem, blive klogere af dem, fortælle dem videre ...

Måske er du en af dem, som både kender historierne og har lyst til at sætte dig til tasterne?

Eller måske er du i besiddelse af specialviden på et område, som er brugbar og relevant for de professionelle it-folk, og som du synes fortjener at blive en del af vores fælles vidensbase og forretningsgrundlag.

Måske er du en kommende klummeskribent på Computerworld?

Det er jo videndeling

Med sådan et lidt højtravende tidstypisk udtryk er det jo videndeling, vi taler om. Tanken om, at samfundet og vi alle sammen bliver både rigere og bedre borgere og professionelle, når de, som ved noget, deler ud af godterne.

Videndeling i den form er udgangspunktet for Computerworlds klummeunivers. Markedsføring forklædt som videndeling er vi til gengæld slet ikke interesseret i - og det er læserne bestemt heller ikke

For tiden har vi tilknyttet godt 130 skribenter med vidt forskellige udgangspunkter. Nogle meget teknisk orienteret, nogle meget ledelsesorienteret, nogle meget forretningsorienteret - og nogle med helt andre dagsordener.

Men vi har plads til flere, så hvis du har lyst til at bidrage, er her et par ord om fremgangsmåden.

Hvordan kommer jeg i betragtning som klummeskribent på Computerworld?

Du kan for eksempel begynde med at skrive nogle linjer til os om, hvad du kunne tænke dig at skrive om, hvilken baggrund du har for at skrive om netop det, og hvilke vigtige pointer du vil understrege.

Du kan også begynde med at sende os et færdigt udkast til en klumme.

Alle klummer er genstand for journalistisk vurdering og redigering, før de bliver publiceret. Vi kan i øvrigt ikke sige noget håndfast om, hvornår en klumme bliver publiceret, da det afhænger af det aktuelle nyhedsbillede og mikset af indhold på Computerworld.

Sendt dit pitch eller klummeudkast til n.veileborg@cw.dk

Hvilke emner er I mest interesserede i?

Med over 130 klummeskribenter er vi emnemæssigt godt rundt i hjørnerne, og selv om der eksempelvis er flere, der skriver om it-sikkerhed, har de alle deres egen særlige vinkel på problematikkerne.

Så du skal altså ikke lade sig afskrække af, at andre beskæftiger sig med lige netop det emne, den teknologi, den ledelsesdisciplin eller noget helt femte, du også kunne tænke dig at bidrage med viden om. 

Du kan se en datosorteret liste over klummer bragt på Computerworld her.

God skrivelyst.