Synkron vil ændre opfattelsen af CMS

Tema: CMS-producenten Synkron lancerer om kort tid et nyt system. Samtidig proklamerer virksomheden, at den gerne vil gøre op med opfattelsen af, at alle CMS-brugere både skal kunne producere og publicere indhold.

Synkron lancerer om kort tid et nyt content management system, der går under navnet Synkron Via.

Systemet afspejler den øgede efterspørgsel efter CMS-løsninger med mange anvendelses-muligheder og kan publicere indhold til både web, tryk og håndholdte enheder.

På grund af de nye anvendelses-muligheder bliver publiceringsdelen også mere kompliceret.

Processen skal deles op

Derfor mener Synkron nu, at arbejdsprocessen skal deles op i to led, så én medarbejder laver informationerne, mens det er en anden, der står for publiceringen.

- Det er to ret forskellige typer af opgaver, som i dag ofte klares af en og samme person. Men de medarbejdere, der er gode til at skrive tekster, mestrer sjældent publiceringsdelen. Derfor mener vi, at processen skal deles op, forklarer Andreas Johannsen.

Den tanke gør op med den hidtidige ide med CMS, for de første generationer af systemerne blev netop solgt på, at alle medarbejdere nu kunne klare begge arbejdsopgaver.

Problem med denne indbildning

- Det er et kæmpe problem, at man hidtil har forsøgt at bilde kunderne ind, at alle ansatte skal kunne begge dele. Specielt i de offentlige myndigheder og i organisationerne bruger man meget at dele arbejdet op, netop fordi ikke alle medarbejdere er lige gode til alle opgaver, lyder forklaringen fra Andreas Johannsen.

Lars Pedersen fra konsulentfirmaet BNP udarbejder hvert år en benchmarkanalyse af CMS-markedet, og han vurderer Synkrons idé om at opdele arbejdsprocessen således:

- Om det her vil være en god ide, afhænger helt af, hvilken kundekreds man henvender sig til, og hvad systemet skal bruges til, siger Lars Pedersen.

Lars Pedersen mener, at CMS-løsningerne generelt skal være bedre til at understøtte de indholdsansvarlige i form af bedre brugervenlighed.

Derudover peger han på, at det er vigtigt, at man fokuserer på at give medarbejderne en ordentlig uddannelse i systemerne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

23. april 2024 | Læs mere


AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

24. april 2024 | Læs mere


Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere