Det britiske spilforlag SCi må efterhånden have danske flag i øjnene.
Forlaget, der i forvejen ejer danske IO Interactive og har udgivet spillet Total Overdose fra Deadline Games, tjener nu også kassen på Lego’s verdenskendte brand i form af spillet Lego Star Wars.
I forbindelse med spilforlagets halvårsregnskab gør ledelsen også status over salget af Lego Star Wars, som indtil videre er solgt i 5,4 millioner eksemplarer.
Dermed er spillet stærkt medvirkende til, at SCi i løbet af de første seks måneder af regnskabsåret har øget omsætningen med 40 procent til omkring 790 millioner kroner.
- Det øgede salg skyldes primært den fortsatte distribution af Lego Star Wars til Sony PlayStation 2, Microsoft Xbox, PC, og Nintendo Game Boy Advance, siger forlaget i en meddelelse til Reuters.
Analysehuset NDP offentliggjorde for nylig en liste over de bedst sælgende spil til konsoller og håndholdte i 2006 på det amerikanske marked.
Her lå Lego Star Wars II på en tredjeplads, kun overgået af Madden NFL 07 og Cars.