Amerikaneren Chris Clark har nøjsomt passet og plejet domænet pizza.com for omkring hundrede kroner om året siden 1994.
Men nu har han solgt domænet for 12,3 millioner kroner, efter at have brugt 1.400 kroner på konstant at have vedligeholdt sitet.
Køberen er anonym og han fik sat gaflen i pizza.com efter en ugelang online-auktion.
Det skriver BBC.
"Det er skørt. Helt skørt. Det kommer helt sikkert til at ændre mit liv," siger Chris Clark fra Maryland til en avis i Baltimore, hvor han kommer fra.
Droppede pizzabranchen
Opskriften på den opsigtsvækkende handel var tålmodighed og en god portion held.
Chris Clark håbede tilbage i 1994, at pizza.com ville kunne sikre ham at få foden inden for hos et pizza-firma med sit konsulentfirma.
Intet skete og i 2000 solgte han sin forretning, men blev stædigt ved med at betale den årlige omkostning på godt 100 kroner for at beholde domænet. Samtidigt tjente han også en smule på at have reklamer på domænet, der i flere tilfælde blev fundet direkte via browserens adresselinje.
Inspireret af vodka-salg
I 2006 hørte Chris Clark, at domænenavnet vodka.com var blevet solgt for 14,2 millioner kroner. Og så besluttede han sig for, at der skulle ske noget med pizza.com.
"Jeg tænkte, at jeg jo ligeså godt kunne se, hvor stor interessen var. Hvis nogen var villige til at betale så meget for vodka.com, så kunne der sagtens være mere interesse for pizza.com," forklarer han til Baltimore-avisen.
Domænet blev udbudt 27. marts og hoppede på en uge fra et bud på 500 kroner til 12,3 millioner kroner.
Selvom det må siges, at domæne-salget har været en lukrativ handel for Chris Clark, så fortryder han, at han ikke købte flere domæner tilbage i 1990'erne, inden world wide web voksede sig stort og stærkt.