Roaming-priser rager danskerne en høstblomt

Det er priserne på hjemmemarkedet, der interesserer de danske mobilkunder, mens priserne på udlandstelefoni er af meget lille betydning, mener mobilselskaberne.

Roaming-priserne rager danskerne en fjer, og derfor bliver roamingtaksterne ikke til et konkurrenceområde blandt de danske mobilselskaber.

De tre største spillere herhjemme ligger alle sammen inden for en afstand på fire øre for et samtaleminut fra et EU-land til Danmark.

De ligger med andre ord lige under den maksimale grænse, som EU har sat for prisen for roaming.

Og det er fint nok, for mobilkunderne interesserer sig for hjemmemarkedet, mens udlandstelefonien er underordnet, lyder det.

"Der var op til 30 kroners forskel i udlandet per minut i gamle dage, men dengang var folk fuldstændig ligeglade. At sænke prisen en øre mere bliver ikke en konkurrenceforskel, for danskerne er bare ligeglade," siger pressechef Rune Fick Hansen fra Telia.

Sonofon er billigst af de tre store teleselskaber med en pris på 4,25 kroner for et minuts samtale fra et andet EU-land til Danmark, mens henholdsvis Telia og TDC tager 4,29 og 4,28 kroner i minuttet.

Danskerne vil have andre ting
Hos TDC vurderer kommunikationsrådgiver Per M. E. Christiansen også, at danskerne interesserer sig mere for de daglige takster frem for dem, der gælder på en tur i udlandet.

"Det er nogle andre ting, som folk kigger på. SMS- og minutpriser i Danmark er langt mere interessante, fordi det er der, der er noget at spare. Hvis du rejser en uge om året, så er det ikke det, du vælger abonnement efter, og slet ikke hvis det kun er øre, der er at spare," fortæller Per M. E. Christiansen.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Tips og tricks med Excel - Gratis inspirationsseminar

Kom til et spændende inspirationsseminar, der giver dig indsigt i hvordan Excel også kan benyttes til opgaver, som du måske ikke i dag bruger programmet til. Læs mere



Skygge-it

Mange it-afdelinger kæmper for at håndtere det kontrol-tab, der følger med, når medarbejdere og afdelinger begynder at anskaffe egne it-løsninger, som ikke nødvendigvis er koordineret eller godkendt af it-afdelingen. På dette How To seminar får du overblik over værktøjer og metoder til at håndtere skygge-it, så du genvinder kontrollen og minimerer it-sikkerheds-risikoen. Læs mere



Sådan mestrer du digital innovation

Evnen til at innovere digitalt er et af de vigtigste succesparametre for en moderne virksomhed eller organisation. For hvor du for 5, 10 eller 20 år siden skulle mestre et fysisk produktionsapparat, så handler det i dag om at kunne tænke, analysere, organisere og anvende teknologi og data i nye sammenhænge. Læs mere







CIO
Sådan holder du dem væk: Disse fem ting synes hackerne er de største barrierer
Hackerne er blevet rigtigt dygtige. Men især fem ting kan genere dem, hvis de forsøger at trænge ind i dine systemer, viser rundspørge blandt 250 hackere.
Comon
25.000 danskere gået i kuponsvindel-fælde på Facebook på blot seks timer: "Det spredte sig som en steppebrand"
Fakta, Netto, Aldi, Lidl, Lego og flere andre varemærker bliver lige nu udnyttet i forbindelse med kuponsvindel på Facebook, og danskerne klikker i hobetal. Læs hvad der sker, hvis du klikker.
Channelworld
Forbrugerne knuselsker denne computer: 2-i-1-maskinen viser vejen frem
Hybridmaskinerne viser vejen frem i et presset pc-marked. Den er populær blandt almindelige danskere, men mangler stadig fodfæste i firmaerne. Forventningerne er dog tårnhøje.
White paper
Innovation gennem intelligent forretningsdrift
Intelligent Business Operations gør det muligt at transformere missionskritisk indsigt til den rette handling og derved styrke forretningen.