Et tordenvejr er skyld i, at Skylines kunder har været uden internet i flere dage, fortæller virksomhedens direktør Henry Lei Jacobsen.

Bredbånds-direktør: Vores nedbrud er en succeshistorie

Mange af internetudbyderen Skylines kunder har været uden internet i flere dage, og virksomhedens telefoner har været døde. Alligevel har de seneste dage været en succeshistorie, mener Skylines direktør.

Den danske internetudbyder Skyline afviser at have været ramt af "et større nedbrud", som Computerworld kunne fortælle tidligere i dag.

Nej, der er tværtimod tale om en succeshistorie, der har
været plaget af en række sorte uheld, hævder virksomhedens direktør, Henry Lei Jacobsen, overfor Computerworld.

"Jeg synes det er forkert at kalde det et stort nedbrud. Der er tværtimod tale om en meget succesfuld historie. I de seneste dage er udstyret på hele vores netværk i København blevet udskiftet og opgraderet, og derfor har mange kunder oplevet at være uden internet," siger Henry Lei Jacobsen.

Men er det ikke korrekt forstået, at udskiftningen skulle have været færdiggjort allerede i lørdags?

"Jo, men lørdag sker der desværre det meget uheldige, at vi bliver ramt af tordenvejr og blæst. På trods af den overraskelse betragter jeg det som en succes, og det har jeg også fortalt vores medarbejdere."

De kunder der har været uden internet i flere dage og forgæves har forsøgt at komme i kontakt med jer, tror du også, at de vil kalde det en succesfuld proces?

"Nej, det er selvfølgelig ikke sikkert. Derfor vil jeg også gerne sige, at det er meget uheldigt, at problemer med telefonsystemet har betydet, at kunderne ikke kunne komme kontakt med os.

Vi har haft en særlig telefonløsning her i weekenden, hvor linjerne ind i huset er blevet stillet videre til en ekstern teleoperatør, men ved en fejl er den telefonindstilling endnu ikke blevet ændret, og derfor har det ikke været muligt at komme i telefonisk kontakt med os."

Hvis kunderne ringer til jer nu, kan de så komme igennem?

"Jeg er ikke klar over, om forbindelsen er blevet genåbnet endnu. Det afhænger af vores operatør."

Kan jeres kunder komme på nettet igen?

"90 procent af vores master er oppe at køre nu, og vi forventer, at de sidste master er oppe at køre i løbet af tirsdagen. Der er desværre enkelte master, der ikke er blevet gjort færdige, fordi masteejerne har beordret montørerne ned fra bygningerne allerede klokken halv fire."

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Dibs Payment Services A/S
Betalingssystemer til e-handel og detailhandel.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datacenter og hosting: Sådan får du mere ud af dine data

Bliv opdateret på alle de nye teknologier og tendenser inden for datacenter-løsninger og hosting af markedets stærkeste leverandører. Du får også gode råd om, hvordan du kan sikre en fleksibel skalering i datacentret og potentielt opnå effektiviseringer og besparelser.

13. december 2016 | Læs mere


Kom godt i gang med EU-persondataforordningen

EU's persondataforordning træder i kraft 14. april 2018. Med trusler om høje bøder vil EU tvinge langt de fleste virksomheder til at få styr på deres håndtering og sikring af persondata. Så det er på høje tid at komme i gang ? kom og hør om kravene og se løsninger, der letter arbejdet frem mod at blive compliant.

15. december 2016 | Læs mere


Datacenter og hosting: Sådan får du mere ud af dine data

Bliv opdateret på alle de nye teknologier og tendenser inden for datacenter-løsninger og hosting af markedets stærkeste leverandører. Du får også gode råd om, hvordan du kan sikre en fleksibel skalering i datacentret og potentielt opnå effektiviseringer og besparelser.

19. januar 2017 | Læs mere





mest debaterede artikler

Computerworld
Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner
En negativ anmeldelse på Trustpilot om et inkassofirma har indtil videre kostet den selvstændige hvidevare-reparatør Jens Høgni Højgaard flere tusinde kroner og en tur i retten. Forklaringen er, at inkassofirmaet har forbudt kunder at udtale sig negativt i offentlighed om selskabet.
CIO
Har rulllet Mac-computere ud til 90.000 ansatte: Her er seks nyttige erfaringer fra IBM's store Mac-udrulningsprojekt
På lidt over et år har IBM rullet 90.000 Mac-computere ud til medarbejderne, mens virksomheden har gjort sig en hel række erfaringer. Læs her, hvad IBM har lært af projektet.
Comon
Overblik: Her har du ni af årets allerbedste bærbare computere
Her har du en liste over ni af de bedste bærbare computere, du kan købe i Danmark.
Channelworld
Overblik: Det ved vi efter første retsmøde i den store Atea-bestikkelsessag
Den første sag om bestikkelse af offentlige ansatte kører i disse dage, hvor offentlige ansatte anklages for at have modtaget bestikkelse fra it-giganten Atea.
White paper
Case: Uafhængig rådgivning bragte uventet navn på banen for Icopal
Icopal lyttede til uafhængig rådgivning fra Kompetera, og det bragte et uventet navn inden for storage på banen, da man skulle udskifte det gamle storagesystem.