En flok reklamefolk snorksov i timen, da de lavede en sikkerhedsreklame for Microsoft.
Til det formål skulle de bruge et billede, og de hentede et fra en billeddatabase, men de glemte at nærstudere fotoet.
Her slanger en ældre mand sig i en hængekøje, mens han har tændt for sin bærbare computer. Fint nok, har reklamefolkene garanteret tænk, og derefter har de taget et screenshot fra websiden for sikkerhedsopdateringer til Windows og placeret det i reklamen. Så burde den sag være fikset.
Ifølge MacDailyNews.com er problemet bare, at den bærbare computer i billedet er Mac, nærmere bestemt en 15 tommer PowerBook G4. Det er altså ikke en af de nye Mac-bærbare, der ved hjælp af programmet Bootcamp kan afvikle Windows.
"Click. You’re clean" lyder sloganet i reklamen for sikkerhedsopdateringer, og på nettet muntrer mange Mac-tilhængere sig over det udsagn, da de altid har ment, at deres computere er mere sikre end pc'er med Windows.
Samtidig må Microsoft ærgrer sig over at kaste penge efter en reklame for et af konkurrentens produkter.