Avatar billede omn Mester
10. januar 2016 - 17:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Collapse Ribbon i Runtime mode (sikkerhedsbeskyttelse).

Hvordan collapser man endegydigt Ribbon i en acces database ?
Jeg har erfaret at en bruger kan gå i design mode og videre direkte ind i VBA koden. Jeg har indsat en startop formular og ønsker at låse/beskytte databasen effektivt.
Vh. OMN
Avatar billede MSchlamovitz Mester
10. januar 2016 - 18:48 #1
Gå i Filer | Indstillinger | Aktuel database | Se i afsnittet "Indstillinger for bånd og værktøjslinjer" og prøv dig frem (i en kopi - det kan gå galt)

I VBA kan du under Tools | <databas> Properties | Protection passwordbeskytte adgangen til VBA-koden
Avatar billede fdata Forsker
10. januar 2016 - 19:43 #2
... og så kunne du jo også gemme basen som en .accde fil
Avatar billede omn Mester
16. januar 2016 - 17:18 #3
Tak for dit svar. Jeg forsøger mig frem.
Avatar billede omn Mester
16. januar 2016 - 17:18 #4
Tak for dit svar. Jeg tror det bliver løsningen
Avatar billede omn Mester
16. januar 2016 - 17:20 #5
Tak for dit svar jeg tror det bliver løsningen. Du får point