Avatar billede Rwjensen Nybegynder
08. april 2016 - 12:13 Der er 2 kommentarer

Overføre DVC-bånd til harddisk

Jeg har fundet mit gamle JVC camcorder frem fra kælderen. En masse bånd som jeg nu vil har over på min eksterne harddisk.
Hvordan gør jeg dette?
Camcorder har de klassiske rød/hvid/gul udgange og så har den også det der runde stik med 4 små pinde og en rektangulær plastklods (?).
Min pc har alle moderne indgange.
Efterfølgende vil jeg gerne redigere film. Men det kan vi vende tilbage til.

Rasmus Walter
Avatar billede Rwjensen Nybegynder
08. april 2016 - 12:16 #1
Efterfølgende har jeg fundet det jeg tror er FireWire stik, noget der hedder JLIP og et stik som hedder  PC og som ligner et normalt phono.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. april 2016 - 16:42 #2
FireWire-porten giver helt sikkert den reneste billedkvalitet ved overførsel, fordi signalet er digitalt.
Den gule Composite-port er en simpel analog port, som kræver, at du tilslutter en "video grabber" (koster typisk 200-500 kr). Den sorte 4-pin port er formentlig en S-video port. Den har lidt bedre kvalitet end Composite, men det er stadig en analog port.
Begge disse porte egner sig til overførsel af almindelige VHS-bånd, men dine bånd er jo digitalbånd.

JLIP-porten er en såkaldt kommunikationsprotokol udviklet af JVC. Har du nogle kabler, som fulgte med camcorderen?