09. april 2016 - 23:40 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering en låneoversigt (Prestamo.dk

Hej,

Jeg har fornylig udviklet Prestamo.dk (https://prestamo.dk)

Kort og hurtigt: Det er en side der viser danske kviklån.

Kom med jeres feedback :) !
10. april 2016 - 19:17 #1
Så lærte jeg også noget om kviklån.  Det her var ikke dit spørgsmål, men jeg finder det interessant at se, hvor meget sådanne lånefirmaer kan flå folk, effektivt kræve flere hundrede procent rente på årsbasis, og kan maskere det ved at vise 0% rente og så et højt gebyr.  Jeg er glad for, at jeg er 'med tal arbejder', jeg har en revisor uddannelse, men uha hvor hurtigt den enlige mor med folkeskole uddannelse der lige skal have bilen repareret kan komme i problemer.

Nå, men til dit spørgsmål, feedback på hjemmesiden.  Dit erklærede formål er at give brugerne oversigt over kviklån, og du viser et antal oversigter, lånebeløb, løbetid, min. rente.  Fordi renten alene stort set er irrelevant vil jeg foreslå, at du i stedet for minimum renten viser ÅOP'en, og ikke kun minimum men højeste og laveste.  Det vil være mere arbejde for dig, men det vil give brugerne en langt bedre vejledning.

Så vil jeg foreslå, at du holder dig til en neutral sprogbrug og ikke med begejstrede vendinger ligesom prøver at sælge kviklånene.  Du siger, at du giver 'det fulde overblik.'  Sig i stedet noget som 'På Prestamo.dk prøver vi at hjælpe dig til overblik over kviklån i Danmark.'  Du siger, at alle de du viser er troværdige og gode udbydere.  Hvad baserer du det på?  Er de godkendt af en brancheorganisation eller forbrugerorganisation, eller er det din subjektive mening?  Og så vurderer du kviklånene som billige, i stedet for objektivt at præsentere det for brugerne og lade dem foretage deres egne vurderinger.  Du kunne i stedet sige:  'Du kan optage et kviklån ved at trykke på det kviklån du finder mest fordelagtig.'

Den 'skyder' du bruger til at indstille lånebeløb og alder virker ikke optimalt.  I hvertfald ikke for mig.  Jeg kan ikke 'slæbe' punkterne, hvis jeg prøver går der et par sekunder før de reagerer.

Men bortset derfra, så ser det ud til at fungere.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. april 2016 - 19:27 #2
Jeg ser dit indlæg her som markedsføring mere end som det denne side er beregnet til.

Men når du nu spørger !

En kolonne med min rennte uden en med max rente er i mine øjne useriøst !

Ventetid at skelne mellem straks, 10 sek 15 sekundwer er ikke seriøst.

I skriver:
"Har du brug for at låne penge hurtigere end banken kan tilbyde? Eller vil du bare gerne være fri for at bruge time efter time på møder i banken og dokumentudfyldning? Så er de billige kviklån (quicklån) værd at kigge nærmere på"

NEJ - Kan man ikke låne i banken skal man overveje om man overhovedet bør låne. Kviklån er ikke løsning på dårlig økonomi. I er med til at lokke svage sjæle i uføre..

Og så et psar sspsørgdsmål til dig.

Hvordan tjener i jeres penge ?

Hvorfor anbefaler i lige de tre i anbefaler ?

Er i til købs for långivere ?

mvh
Kurt
10. april 2016 - 22:30 #3
@Christian_Belgian
Tak for feedback. Du har helt ret, i at vi skal vise nogle andre informationer i vores tabel. Ville helt sikkert give et bedre overblik.
Vil kigge på skyderen, den skulle meget gerne virke som den skal.

@kurt54
Det er skam ikke markedsføring, men tak for feedbacken. Max rente skal helt sikkert indsættes. Helt korrekt.

De tre udvalgte lån er baseret på brugeranmeldelser og brugervalg.

Besvarer ikke de sidste spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2016 - 10:30 #4
Jeg vil sige at min interesse for kviklån ikke er særlig stor, så objektivt ville det ikke være en side der henvender sig til mig, så jeg vil hellere give feedback på design, opsætning, kode og lign. det er mere mit område :)

Siden er enkel i sit udseende og let at overskue sådan rent visuelt, det bliver dog rigtig mange informationer man skal tage stilling til, når I starter med at vise "forhandlere", her ville jeg nøjes med at vise de tre favoritter og måske tre ekstra med mulighed for at se flere, altså skjule indholdet så det ikke blive så overvældende fra start, noget ala dette:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9792377/prestamo-01.png

Man kan ikke trykke på Låne typer & Låne beløber, men det ser sådan ud, det bør man lave om så de ikke bare henviser til den side man er på via # i link. Samtidig er lånetyper et ord og låne beløber lyder bare underligt, kan man kalde det noget andet?

Dagens tip, den er som sådan fin nok, men sådan nogen floating ting er bare mega irriterende efter min mening.

Hvorfor linker, se vores video til en monster sponsor/reklame video, det er underligt, hvis I ikke har en video skal denne del fjernes, hvis I har så sørg for at det er den der blive afspillet.

Jeg synes det visuelle er fint, men på rigtig mange af sider fungerer den her kæmpe tekstboks bare ikke, det er alt for meget, alt for sammenpresset og passer ikke rigtig ind med resten af designet.

Det kan godt være du skriver det ikke er et reklame site, men det er jo helt klart at det er for at score henvisninger, så hvis de klikker til hjemmesiden og får et lån, så får I procenter, så motivet bag og hvor uvildig rådgivning det er kan bringes i tvivl. Er det netop de lån forbrugerne har anbefalet mest der er i toppen, det har I ingen statistik for eller viser noget på siden om hvordan de er havnet der, det skal I nok skrive noget mere om. Som det er nu er mit bedste bud at det er de tre I får mest ud af at henvise til, altså dem der giver jer mest i pengepungen hvis forbrugeren vælger dem.

Det virker meget underligt at have en co2 neutral hjemmeside, det er i min optik noget pjat, det kan godt være at jeres host gør meget for at være co2 neutral, men det passer ikke ind til hvad siden prøver at "sælge"/formidle.
11. april 2016 - 12:01 #5
@Christian_belgien
Har du Adblock kørende? Kan se den tager en del ressourcer ved mig da skyderen henter 10-20 blokeret billeder, hver gang gang man ændre værdi i skyderen.
12. april 2016 - 04:37 #6
Ja, jeg kører adblocker.  Held og lykke med at ændre skyderen så den kommer til at reagere efter hensigten for dine fremtidige brugere.  Jeg opretter svar, så det er på plads når du skal til at lukke spørgsmålet.
Avatar billede mikaelch Novice
17. maj 2016 - 19:39 #7
jeg synes siden er godt med alle de informationer det giver et godt indblik i hvor dyrt det at låne hurtige penge

jeg savner især de social logoer på siden,  del facebook og likes din facebook side og det er en god ide med google plus også på siden
Avatar billede JanusRunescape Praktikant
23. november 2017 - 17:40 #8
Jeg synes hjemmesiden fungerer fint. Måske du kan ramme endnu bredere end du har gjort ved f.eks. at tilføje nogle billeder som de gør på: https://laanweb.dk
mvh.
Janus
Avatar billede JanusRunescape Praktikant
23. november 2017 - 17:41 #9
Ved godt at tråden er lidt gammel, men håber du stadigvæk følger med. :)
Avatar billede pt82 Praktikant
24. november 2017 - 20:36 #10
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Perand Praktikant
16. marts 2018 - 09:20 #11
Det er en super flot side og den er let at overskue. Man finder let frem til den bedste rente på lånet. Designet er skarpt tiltalende, i forhold til denne side https://hurtiglaan.nu som virkelig trænger til et bedre design.
Der er efterhånden mange af disse sammenlignings sider. Så forbrugerne har da frit valg når de leder efter kviklån på nettet.
Men flot side der er ikke så meget andet at sige til det ;-)
Avatar billede Simseen Praktikant
18. juli 2018 - 22:30 #12
#11 - jeg kan se de har benyttet sig af en forholdsvis simpelt løsning til at vise de forskellige lån, som rigtig mange andre i den branche også bruger. Det er nemlig Adservice's plugin, hvor du har mulighed for at vise et feed.

F.eks https://ofertas.dk/lan-penge/ benytter sig også af Adservices løsning.

Men der er helt klart andre og meget pænere måder som man kan gøre det på.
Avatar billede Mikk1999 Novice
17. december 2018 - 10:09 #13
Jeg tror ikke at Adservice har alle udbydere med, jeg kan f.eks. ikke finde Bonuslån. Jeg har selv forsøgt mig med sådan en side, nemlig https://www.nylaan.dk/ men det er en stor opgave, og det jeg synes det kan være svært at få tingene præsenteret pænt.