Avatar billede cnr Nybegynder
19. april 2016 - 17:50 Der er 1 løsning

Åben filserver i Lubuntu 14.04

Jeg prøver at sætte en helt åben fileserver på mit hjemmenetværk op i Lubuntu 14.04 så fx min radio kan tilgå mp3 filer. Jeg har sat Samba op, så delemappen er åben for gæster, browserable og writeable og jeg har med chmod sat mappens rettigheder til 777. Men når jeg prøver at tilgå selve mappen fra en anden maskine, bliver jeg stadig bedt om credentials. Hvad gør jeg for at sikre tilgang uden credentials?
Avatar billede cnr Nybegynder
24. april 2016 - 15:20 #1
Fandt det selv. I samba config filen havde jeg sat map to guest = bad user. det skulle være map to guest = bad password